pomusły jak urozmaicić lekcje angielskiego:)

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!!!

Mam nadzieje że znajdę na tym forum nauczycieli języka angielskiego którzy zechcą się ze mną podzielić swoimi pomysłami jak urozmaicić lekcję angielskiego i zachęcić dzieci do nauki.
Oto kilka moich propozycji, które nie wymagają czasochłonnych przygotowań lecz pomysłowości i aktywności nauczyciela do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego.
1. "GŁUCHY TELEFON" - na pewno każdy z was zna tę zabawę. Zmieńmy jednak trochę zasady gry. Usiądźcie w kółku, jedna osoba mówi na ucho drugiej osobie jakiś wyraz w języku angielskim. Ostatnia osoba mówi ten wyraz na głos- jeśli ktoś pomyli nazwę, musicie wykluczyć z gry tę osobę.

2. "SPIDER AND FLIES'' - pajączek i muszki" . Do tej zabawy potrzebujemy jednej osoby, która będzie pajączkiem i kilkoro innych dzieci, które będą muszkami. SPIDER woła "FLIES ARE FLYING (muszki latają) - wtedy dzieci biegają po sali, następnie woła SPIDER IS COMMING - na ten dźwięk dzieci zatrzymują się, stają nieruchomo a pajączek szuka osoby która się poruszyła.

3. -Bingo obrazkowo - wyrazowe z podpisem pod każdym rysunkiem
Gra polega na stopniowym zakrywaniu kolejnych rysunków na planszach pustymi kartonikami po wywołaniu nazw przez nauczyciela lub uczniów. Po zakryciu trzech rysunków w pionie, poziomie lub po skosie uczeń woła 'Bingo'. Grę warto prowadzić aż do przykrycia wszystkich pól na planszach, by wszystkie dzieci miały okazję wygrać, zakrywając wszystkie rysunki na swoich planszach.
-Bingo obrazkowe (bez podpisów)
-Bingo wyrazowe
Można wykorzystać czyste kartki papieru, na których uczniowie rysują 9 pól i samodzielnie wpisują przyswojone na lekcji słowa.
- ABC Bingo – Każdy uczeń dostaje kartkę z 16 kwadracikami. Każdy kwadrat z inną literą. Nauczyciel wyciąga z pudełka karteczki z literami i wyczytuje je na głos. Osoba która zapełni wszystkie kwadraty krzyczy bingo.

4. ''Liczby'' - Dzielicie się na grupy. Jedna osoba musi prowadzić grę. Przedstawiciele każdej z grup podeszli do tablicy. Następnie prowadzący głośno wymawia jedną z liczb, np. twenty- eight (28). Dziecko, które jako pierwsze prawidłowo rozpozna wskazaną liczbę, wyszukuje ją spośród 30 innych kartoników leżących na stoliku i zawiesza ją na tablicy. Jednocześnie zdobywa 1punkt dla grupy, której jest reprezentantem. Dzieci powtarzają zabawę kilkakrotnie.
Gra toczy się do momentu, aż każde dziecko weźmie w niej udział. Na koniec dzieci sumują zdobyte przez siebie punkty. Zwycięża grupa, która uzyskała największa ilość punktów
5. ''Rozpoznaj obrazek'' - Nauczyciel zwraca się do uczniów o wybranie reprezentantów grup. Podchodzą oni do tablicy, na której zawieszone są różne obrazki. Nauczyciel mówi: Show me a yellow blouse with a little flower on it. (pokażcie mi żółtą bluzkę z małym kwiatkiem), albo: Show me a big green ball. (pokażcie mi dużą zieloną piłkę) itp. Zadaniem uczniów jest wskazanie konkretnego przedmiotu o podanych przez nauczyciela cechach. Zwycięża ten zespół, który uzyska największą liczbę punktów.


6. "Kim's game" - Jedna osoba musi schować przedmioty i porosić dzieci, żeby zapamiętały co jest pod przykryciem. Aby zwiększyć element rywalizacji nauczyciel może zmieniać położenie przedmiotów, albo nawet zabierać niektóre z nich, prosząc, aby dzieci powiedziały czego brakuje.
___________________________________
7. "Simon Says" - Osoba wybrana na "Simona" staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami "Simon says...", wykonując jednocześnie podanš komendę. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami "Simon says..." i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje "Simon". W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogš ruszyć się z miejsca.

8. "Wisielec" - Popularna zabawa polegajšca na odgadnięciu słów przy podanej liczbie liter jest doskonałym pomysłem na sprawdzenie słownictwa. Grę można zmodyfikować podajšc zdanie z brakującym wyrazem, ustalajšc konkretnš kategorię, do której należy wyraz itp.
9. "10" - siedzicie w kółku, każde dziecko po kolei odlicza po angielsku do 10. Może jednorazowo podać jedną liczbę lub dwie kolejne. Dziecko na które padnie "10" odpada. Wygrywa ten, kto zostanie do konca.
10. Rozwieszacie na tablicy obrazki z poznanymi wcześniej wyrazami. Jedno dziecko stoi przy tablicy i prosi resztę aby zamknęła oczy. Następnie zabiera jeden obrazek , a pozostali muszą odgadnąć co zniknęło.
11. Przygotujcie sobie małe karteczki i napiszcie na nich poznane wcześniej wyrazy. Odwróccie te karteczki napisem w dół. Jedno dziecko podchodzi, losuje kartkę i musi narycować, to co jest tam napisane. Reszta odgaduje po angielsku co to jest.
12 Zabawa w detektywa
Nauczyciel wymyśla sobie jakis przedmiot który jest w klasie, który wszyscy widzą. Uczniowie muszą zgadnąć co to jest za przedmiot. Zadaja pytanie np.
Is is a ball? No it isn’t
Is it a Book. Yes it is.

13 Find somebody who
Nauczyciel przygotowuje kartki, wypisując jakich cech, czynności czy częstotliwości wykonywanych przes kolegów czynności uczniowie mają szukać. Następnie uczniowie wstają i chodza po klasie zadając pytania i zaznaczając na swoich kartach pracy imiona osób spełniających określone warunki .
Przykładowe pytania:
Find somebody who: Has Got a brother
Doesen’t have a dog
Likes resding a books
is wearing something green today
likes dancing

14 Who I am
Nauczyciel rozdaje uczniom samoprzylepne kartki I prosi aby napisali na niej imię I nazwisko kogoś sławnego lub kogoś z klasy i nie pokazywali jej nikomu. Nauczyciel zbiera karteczki i przylepia je losowo na plecach dzieci. Zadaniem uczniów jest zadawanie pytań w celu odgadnięcia ich nowej tożsamości ( Im I a mean?, I am tall)
Inna wersja tej gry polega na tym ze uczeń wymyśla sobie jakim jest zwierzatkiem i odpowiada Yes/ No na pytania uczniów.

15 Do tej gry potrzebne są piłeczki w róznych kolorach. Nauczyciel dzieli dzieci na grupy. Każdej z grup rozdaje piłeczki, po jednej z każdego koloru. Nauczyciel włącza muzykę, dzieci podaja pomiędzy sobą piłeczki. Kiedy muzyka ucichnie uczniowie przestaja podawać sobie piłeczki. Nauczyciel podaje nazwę koloru. Uczniowie którzy mają piłeczkę o odpowiednim kolorze wstają.

16 What have I drawn?
Nauczyciel rysuje na tablicy np. dom. Zaczyna od ściany z oknami, potem drzwi, dach, komin, klamkę, itd. Za każdym nowym elementem rysunku pyta: What did I draw? Albo: what have I drawn? (zależnie od etapu lub celu). Uczniowie odpowiadają, prowadzący powtarza, aby się utrwaliło. Po narysowaniu pewnej liczby elementów (zależnej od etapu i celu), prowadzący prosi kogoś, aby powtórzył wszystkie nazwy, które zapamiętał. Można najpierw zadać przećwiczenie tego w parach. W ostatnim etapie umieszczamy nazwy na rysunku.
17 Wąż literowy
Nauczyciel podaje wyraz. Zadaniem pierwszego ucznia jest zapisać go na tablicy i wypowiedzieć wyraz rozpoczynający się na tę literę, na którą poprzedni się skończył. Zadaniem kolejnego ucznia jest zapisać wyraz i wypowiedzieć kolejny, który rozpoczyna się na tę samą literę, na którą poprzedni się skończył itp. Na przykład: eye-elephant-tant-tonight...,itp.
18 Burza słów
ta znana zabawa jest dobrym wstępem do właściwie każdej lekcji, możemy ją dowolnie modyfikować i dopasowywać do każdego poziomu zaawansowania. Na tablicy piszemy dowolnie długie słowo np. radiotherapist, relationship, miscellaneous itp. Prosimy uczniów, aby ułożyli z tego wyrazu jak najwięcej nowych wyrazów
19 Niepodobne do siebie rodzeństwo
doskonała zabawa ćwicząca umiejętność budowy pytań i przeczeń w różnych czasach. Zabawa polega na tym, że dwie osoby mają odegrać rolę odmiennego w gustach rodzeństwa, przy czym pierwsza wypowiada się używając zdań twierdzących np.: I like cheese, druga zaś używa zdań przeczących np.: I don’t like cheese
20 ABRAKADABRA
doskonała zabawa, która można zastosować na każdej lekcji jako rozgrzewkę. Polega ona na wypowiedzeniu przez nauczyciela zaklęcia np. Abrakadabra, abrakadabra – everyone is sleeping, one, two,three, uczniowie przyjmują postawę zgodną z wypowiedzianym przez nauczyciela zaklęciem, w tym przypadku udają, że śpią. Ta zabawa może mieć wiele odmian i dotyczyć różnych umiejętności zarówno leksykalnych jak i gramatycznych.
21 Magiczny krąg
zabawa polecana w grupach do 15 osób. Doskonale utrwala materiał leksykalny. Ustawiamy w kręgu krzesła. Krzeseł jest o jedno mniej niż uczniów. Nauczyciel czyta historyjkę, w trakcie której uczniowie spacerują wokół. Gdy w tekście pojawi się wyraz należący do ustalonej wcześniej grupy np.kolory lub części ciała uczeń stara się usiąść na krześle. Gracz, dla którego zabraknie miejsca odpada.
22. Verbs game
ćwiczenie utrwalające nazwy czasowników. Nauczyciel przygotowuje kartoniki z nazwami różnych czynności np.run,swim,fly,dance,walk itp. Karteczki rozmieszczone są na podłodze. Uczniowie stoją w grupie. Jeden uczeń pokazuje jakąś czynność. Reszta grupy musi odnaleźć odpowiedni kartonik i stanąć obok niego.
21Wyścig rzędów
zabawa ta może być stosowana na każdym poziomie zaawansowania, doskonale nadaje się przy powtarzaniu różnego rodzaju materiału leksykalno-gramatycznego. Nauczyciel dzieli klasę na dwa rzędy, każdemu z uczniów przyporządkowuje liczbę. W ten sposób tworzymy pary po jednej osobie z każdego rzędu. Następnie wywołuje jakiś numer np. two osoby z tym numerem podchodzą do nauczyciela i wykonują jego polecenie. Polecenia mogą być różne w zależności od możliwości uczniow np.translate into English or Polish, draw, write, show me itp. Rząd, z którego uczeń szybciej wykonał polecenie otrzymuje punkt. Wygrywa rząd z największą ilością punktów.
22 Guessing game
zabawa szczególnie polecana w nauczaniu początkowym. Nauczyciel przygotowuje kartkę z bloku technicznego, w którym wycina otwór o średnicy około 4 cm. Przygotowaną kartkę nakłada na różnego typu obrazki(flashcards)tak, że widoczny jest tylko fragment danego obrazka. Nauczyciel zadaje pytanie What is it? Guess!. Zadaniem ucznia jest nazwanie przedmiotu znajdującego się na obrazku.
23 Running dictation
nauczyciel przygotowuje krótki tekst najlepiej związany tematycznie z ostatnimi lekcjami. Uczniowie zostają podzieleni na dwie drużyny-każda drużyna ma swojego sekretarza zaopatrzonego w kartkę i długopis. Zawodnicy ustawiają się jeden za drugim-pierwszy na linii startu a za nim pozostali. Przy lini startu ustawia się również sekretarz. Nauczyciel z przygotowanym tekstem ustawia się w pewnej odległości od zawodników. Na dany znak, pierwsi w kolejce z każdej drużyny startują, dobiegają do kartki z tekstem i starają się zapamiętać jak najwięcej zdań. Przybiegają do sekretarza i dyktują mu, a następnie ustawiają się na koniec kolejki. Następni zawodnicy sprawdzają na jakim etapie kończy się zapis sekretarza biegną do kartki, zapamiętują dalszą część, wracają i dyktują ją sekretarzowi
24 . Kolory - zabawa z piłką

Nauczyciel rzuca kolejno do dzieci piłkę wypowiadając w języku angielskim jakiś kolor. Dziecko łapie piłkę, a następnie odrzuca nauczycielowi tłumacząc na język polski usłyszany kolor. Nauczyciel może się z dziećmi umówić, by nie łapały piłki, gdy usłyszą black (czarny).

Zabawę można zmodyfikować (nauczyciel rzucając piłkę mówi kolor po polsku, a dziecko odrzucając ją mówi po angielsku).

25 Powitanie w parach
Zabawę można przeprowadzić, gdy dzieci znają już nazwy części ciała. Dzieci dobierają się parami. Nauczyciel wydaje komendy, a dzieci dotykają się danymi częściami ciała, np.: Shoulder to shoulder; Knee to knee; Head to head; Arm to arm; itp.

26 .Zgadywanki
Dzieci bardzo lubią tego typu zabawy. Można tu wykorzystać niezbędne w tym okresie nauki ilustracje, tzw. flashcards. Nauczyciel przygotowuje zestaw tematyczny, np. Toys (Zabawki) i losuje jedną ilustrację nie patrząc na obrazek. Odwraca ją w kierunku dzieci i próbuje zgadnąć, co jest na obrazku. Dzieci muszą zrozumieć nauczyciela i odpowiedzieć mu czy ma rację, np.:

Nauczyciel wylosował lalkę - Is it a doll? YES

Nauczyciel wylosował pociąg - Is it a car? NO, it's a train.

Podobnie można bawić się z ilustracjami przedstawiającymi zwierzęta, pojazdy, kolory lub liczby.

Inną zgadywanką jest zabawa What have i got in my box?

Nauczyciel chowa w pudełku rzecz lub ilustrację związaną z określonym tematem i pyta: What have i got in my box? Dzieci kolejno zgadują, co może być w pudełku. Jeśli zgadną nauczyciel wyjmuje daną rzecz czy ilustrację. Zabawę można zmodyfikować. Nauczyciel chowa w pudełku przedmiot o wyraźnym kształcie. Dziecko wkłada rączkę do pudełka i nie podglądając próbuje zgadnąć, co jest w środku.


27 Atrakcyjną dla małych dzieci jest też zabawa: Who stole the cookies?
Polega ona na przeprowadzeniu mini-dialogu między uczestnikami zabawy.
Nauczyciel zaczyna zabawę oskarżając jedno z dzieci o kradzież ciasteczek:
Kasia stole the cookies from the cookie box!
Kasia odpowiada: Who? Me?
Nauczyciel: Yes, you!
Kasia: Not me!
Nauczyciel: Then who?
Kasia przerzuca winę: Tomek stole the cookies from the cookie box!
Tomek: Who? Me?
Kasia: Yes, you!
Tomek: Not me!
Kasia: Then who?
Tomek: Ola stole the cookies from the cookie box! itd.

28 Prezenty
Uczniowie siedzą w kole i trzymają swoje obrazki w ten sposób, by pozostali mogli je widzieć. Zabawę rozpoczyna uczeń nie posiadający ilustracji. Prosi o jakiś przedmiot: I like the red pencil with white stars. Could you give me it?( podoba mi się czerwony piórnik z białymi gwiazdkami.
Czy mógłbyś(mogłabyś) mi go dać? Uczeń, który jest posiadaczem takiego obrazka odpowie:
„Of course, here you are” podaje mu rysunek i obaj zamieniają się miejscami. Uczeń, który przekazał koledze swój obrazek, wyraża w podobny sposób swoją prośbę. Zabawa trwa do momentu, kiedy każy uczeń wyrazi swoje życzenie posiadania jakiegoś przedmiotu.
29
N-l mówi uczniom po polsku, że narysuje na tablicy kilka twarzy. Dzieci mają powiedzieć, czego brakuje na rysunku. N-l rysuje twarz bez nosa. Pyta: What's missing? Dzieci odpowiadają: nose. Powtarza zabawę, rysując twarze, którym brakuje innych elementów.
30
Dzieci siedzą w kręgu. N-l bierze do ręki piłkę i i mówi: I haven't got blue hair. Następnie rzuca piłkę do ucznia, którego zadaniem jest powiedzieć o sobie zdanie zaczynające się od: I haven't got. Kontynuuje grę tak długo , aż każde dziecko będzie miało szansę wypowiedzieć się.

31
"Zabawa w detektywa": nauczyciel pokazuje obrazki przedstawiające produkty do jedzenia. Produkty te występują w liczbie pojedynczej i mnogiej. Zadaniem dzieci jest odkrycie różnicy w wymowie pomiędzy słowami w liczbie pojedynczej i mnogiej (-s na końcu w liczbie mnogiej). Następnie nauczyciel pokazuje i czyta podpisy do obrazków: peach – peaches, egg – eggs, orange – oranges, apple – apples, cherry – cherries, fish – fish, potato – potatoes, carrot – carrots. Tym razem zadaniem dzieci jest odkryć różnice w pisowni wyrazów w liczbie pojedynczej i mnogiej ( wyrazy kończące się na samogłoskę lub spółgłoskę "syczącą" mają końcówkę - es; wyrazy kończące się na spółgłoskę "-y" zmieniają ‘y’ w samogłoskę ‘i’ a następnie dodajemy końcówkę "–es" (- ies); wyrazy kończące się na wszystkie inne spółgłoski mają na końcu tylko końcówkę – s; wyraz ‘fish’ jest wyjątkiem, który ma taką samą formę w liczbie pojedynczej i mnogiej).

32. First to say Z
Do gry potrzebna jest piłka. Celem tej gry jest powtórzenie alfabetu. Dzieci siedzą na krzesełkach w kole. Pierwszą rundę gry zaczyna dziecko które trzyma piłkę w ręce. Dziecko ma za zadanie powiedzieć 1,2 lub maximum 3 litery alfabetu przed podaniem piłki do następnego dziecka np. 1 dziecko mówi: ABC 2 dziecko mówi: D 3 dziecko mówi FGD. Dziecko które pierwsze powie Z wygrywa rundę. Gra kontynuowana jest do momentu aż jedno dziecko zdobędzie 3 punkty. Zamiast alfabetu można użyć liczb lub miesięcy.
33. Która godzina, Panie Wilku? (What’s the time Mr Wolf?)
Tę grę wykorzystujemy na przykład do powtórek liczebników. Może być wprowadzona, kiedy uczniowie są trochę zmęczeni i potrzebują ruchu. Jedna osoba „Wilk” wstaje jednym końcu klasy twarzą do ściany, a reszta klasy staje na drugim końcu. Uczniowie wołają: What’s the time Mr Wolf?, a wilk odpowiada: It’s three o’clock. Uczniowie stawiają trzy małe kroczki., odliczając je głośno: one, two, three. Pytanie i odpowiedź są powtarzane, aż wilk słyszy glosy uczniów blisko siebie. Wtedy odwraca się i woła: It’s dinner time! i stara się złapać jednego ucznia. Za każdym razem inny uczeń zostaje wilkiem
34. Word clues
Podziel klasę na grupy. Wybierz jedno słowo ( np. elephant) i narysuj na tablicy linie dla każdej literki (_ _ _ _ _ _ _ _) . Podaj kilka podpowiedzi (np. It’s an animal, It’s very big, It’s grey) . Grupa która pierwsza odgadnie co to jest za wyraz wygrywa.
35. Parrot
Po wprowadzeniu nowego słownictwa przy pomocy kart obrazkowych lub realnych przedmiotów, dzieci mogą bawić się w ‘Papugę’ (Parrot). W tej zabawie nauczyciel gra przeciwko uczniom. Wszystkie karty obrazkowe są przypięte do tablicy. Nauczyciel, aby wytworzyć odpowiednią atmosferę, wciela się w postać czarodzieja i zamienia dzieci w papugi. Ale ponieważ dzieci są mądrymi papugami, powtarzają tylko to, co jest poprawne. Dlatego, kiedy nauczyciel wskazuje obrazek i wypowiada słowo, dzieci je powtarzają, ale tylko wówczas, gdy jest to słowo zilustrowane danym obrazkiem. Jeżeli słowo nie koresponduje z obrazkiem wszystkie papugi muszą milczeć. Jeżeli dzieci wykonają ćwiczenie prawidłowo – otrzymują punkt, jeżeli nie – punkt dostaje nauczyciel.
36 Zamiana miejsc (Change place).
Jako że jest to zabawa ruchowa, szczególnie polecana jest dla dzieci z inteligencją kinestetyczną. Aby się w nią bawić, dzieci muszą usiąść w kole na krzesełkach. Nauczyciel wręcza każdemu dziecku karteczki z wyrazami, np. wyrazy związane z ubraniami (max. 5 lub 6 wyrazów), staje w środku koła i wywołuje jakiś wyraz. Wszystkie dzieci, które mają ten wyraz muszą zamienić się miejscami. Ale nauczyciel również siada na krzesło, więc w środku koła zostanie jakieś dziecko, które wywołuje inny wyraz.
37 Zabawa w szukanie Boba (Are you Bob?)
Jeden z uczniów wychodzi z sali. Jego zadaniem po powrocie jest jak najszybsze odnalezienie Boba, którego dzieci wybierają spośród siebie. Poszukujący pyta: Are you Bob? Pozostali z wyjątkiem Boba, odpowiadają: No, I’m sorry. I’m Wojtek/Piotr itd.(przedstawiają się prawdziwym imieniem).Odnaleziony Bob wychodzi z sali i zabawa toczy się dalej.
38 Zabawy z piłką
(What colour is your name?)
Uczniowie stają w kole, każdy z nich jest oznaczony kolorem (nazwą zwierzątka, imieniem), pierwsze dziecko rzuca piłeczkę do kolegi i pyta: U1:What color is your name?(lub zadaje inne adekwatne do wyboru słownictwa pytanie) U2: My name is yellow. I odrzuca piłkę do kolejnego zadając mu to samo pytanie, itd.
39 Kto to ma? (Who’s got it?)
Nauczyciel rozdaje karty kilku uczniom. Nazywa przedmiot na jednej z nich
i pyta” Who’s got it? Klasa ma podać imię osoby trzymającej kartę. Aby utrudnić grę, uczniowie trzymający kart odwracają je obrazkami do siebie. Nauczyciel może też zapytać: What’s…….got”
Uczniowie odpowiadają, jaką kartę ma osoba, albo z pamięci, albo patrząc na kartę.


40 Znajdź swojego partnera (Find your partner)
Nauczyciel rozdaje karty z obrazkami (flashcards) połowie klasy, a drugiej połowie karty z wyrazami (wordcards). Następnie prosi dzieci o wstanie i chodzenie po klasie w celu znalezienia swojej pary, tj. osoby z pasującym obrazkiem lub usiąść. Nauczyciel prosi każdą parę po kolei o odczytanie swojego wyrazu. Aby zmienić tę grę na trochę spokojniejszą, nauczyciel może poprosić uczniów z kartami z obrazkami o pozostanie na swoich miejscach, gdy uczniowie, którzy mają karty z wyrazami, chodzą po klasie szukając swojego partnera.
41 hat have I got in my pocket ?
Nauczyciel staje na środku sali i pyta uczniów What have I got in my pocket? .Dzieci zgadują przypominając sobie słownictwo dotyczącego danego tematu (np. przybory szkolne, zabawki...)

42 Memory
Uczniowie otrzymują zestaw par ilustracji z podpisami. Rozkładają je tak, aby były niewidoczne obrazki. Kolejno każdy uczeń odkrywa dwie dowolne karty, jeśli odkrył parę, zabiera je, jeśli nie, zakrywa. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej par.

43 Kawałek po kawałku( Bit by bit)
Nauczyciel przygotowuje zestaw kart z wyrazami. Podnosi jedną z nich odsłaniając wyraz po literze, rozpoczynając od początku wyrazu. Uczniowie starają się odgadnąć wyraz, zanim zostanie odsłonięty w całości.

44 Ciuciubabka (Blindfold game)
Nauczyciel przynosi szalik i różne przedmioty (np. przybory szkolne), które rozkłada na biurku. Zawiązuje oczy jednemu z uczniów. Jego zadaniem jest odgadnąć na podstawie dotyku, co to za przedmiot.

45 Idź do kąta (Go to den)
Uczniowie są podzieleni na cztery grupy i każda z nich jest nazwana kolorem. Nauczyciel numeruje kąty sali od 1 do 4 i wydaje polecenia: Red, go to number one. Grupy chodzą do różnych kątów kilka razy.

46 Król zwierząt
Jedno dziecko zostaje Królem Zwierząt. Pozostałe otrzymują kartoniki z numerami i rysunkami zwierząt. Na hasło dzieci rozbiegają się po sali i chowają się. Król wywołuje jakiś numer. Wywołane dziecko odzywa się głosem zwierzęcia, którego rysunek dostało. Król musi odgadnąć, co to za zwierzę. Jeśli król zgadł – dziecko wychodzi z kryjówki i zostaje królem, jeśli nie, król woła nowy numer.

47 złap krzesło (grab a chair)
Uczniowie ustawiają krzesełka w kole (o jedno mniej niż uczniów). Chodzą dokoła krzeseł a nauczyciel wymienia wyrazy z danej kategorii (np. zwierzęta, ubrania). Jak tylko usłyszą wyraz, który nie pasuje do danej kategorii, siadają na krześle. Osoba, dla której nie będzie krzesełka odpada z zabawy.

48 Chenging corners

Uczniowie są podzieleni na cztery grupy. Każda grupa ustawia się w jednym kącie sali. Zespoły otrzymują takie same zestawy obrazków, po jednym obrazku dla każdej osoby. Nauczyciel stoi na środku sali i woła : I need....i wymienia jakiś przedmiot. Osoba z każdej grupy, która ma ten obrazek ma go jak najszybciej doręczyć nauczycielowi. Grupa, która wykona zadanie najszybciej, otrzymuje punkt

49 Moja ulubiona sałatka

Nauczyciel „dyktuje” uczniom, z jakich składników robi swoją ulubioną sałatkę. Uczniowie rysują te składniki. Potem zabawę mogą prowadzić uczniowie.

50 Ile zapamiętasz?
ćwiczenie pamięci, prawidłowej wymowy i utrwalenie słownictwa
Nauczyciel rozpoczyna zabawę zdaniem ’I like coffee’. Pierwszy uczeń uzupełnia to zdanie kolejnym wyrazem np. ‘I like coffee and tea’. Następni uczniowie powtarzają wszystkie wyrazy i dodają nowe. Wygrywa uczeń, który zapamięta najwięcej wyrazów.

51 Zgadywanki typu Yes/No
Nauczyciel losuje spośród kilku znanych dzieciom ilustracji jedną i nie patrząc na obrazek odwraca ją w kierunku klasy. Następnie wypowiada zdania zgadując co jest na obrazku. Uczniowie muszą zrozumieć wypowiedź nauczyciela i odpowiedzieć mu czy ma rację

52 Vocabulary practise

Przygotuj karty obrazkowe lub słownictwo które chcesz powtórzyć. Ułóż je na podłodze w linii.. Podziel klasę na 2 grupy A i B. Rozdaj każdej z grup takie same numerki. Nauczyciel podaje wyraz i numer. Dwoje dzieci z określonym numerkiem biegnie aby zabrać wypowiedziany przez nauczyciela wyraz. Grupa która zbierze najwięcej wyrazów wygrywa.
"W sieci jest bardzo dużo różnego rodzaju gier począwszy od kolorowanek, krzyżówek czy łamigłówek, a skończywszy na piosenkach angielskich. Czasem graliśmy w gierki polegające na tym, że jedna osoba pisze angielskie słowo w poziomie, a druga kolejne w pionie rozpoczynając od ostatniej litery pierwszego słowa.

Starałam się wybierać zabawy ze słówkami, których używaliśmy w kolejnych lekcjach. Takie połączenie zabawy i nauki dało bardzo dobre efekty, a mnie cieszyło przede wszystkim to, że uczniowie byli tym naprawdę zainteresowani i przychodzili na lekcje z uśmiechem, z niecierpliwością czekając na nowe gry. A co najważniejsze, efekty były szybko zauważalne po ocenach w szkole."

Źródło: http://grupy.twojfachowiec.net/edukacja/metody-nauczania-dzieci,40
Przy odrobinie inwestycji polecam grę planszowo - karcianą Word Up, stworzoną właśnie dla nauczycieli i uczniów języka angielskiego. Gra zawiera mnóstwo kart z pytaniami językowymi (spelling, grammar, vocabulary, general knowledge) i można w nią grać jednocześnie na różnych poziomach zaawansowania. Polecam bo sam używam na swoich lekcjach i jest kupa zabaway, mają ją np. w planszomania.pl ;-)

« 

Inne

 »

Szkoły językowe