fonetyka - jak sie tego nauczyc???

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,

Jestem studentka pierwszego roku anglistyki i jak na razie najwiekszy problem sprawia mi fonetyka. Nauczylam sie tych znaczkow na pamiec, ale kiedy przychodzi do napisania wyrazu literami lub w systemie tych znaczkow to nie daje sobie z tym rady. Czy znacie jakis dobry sposob na przyswojenie sobie fonetyki??? Prosze o rade.

pozdrawiam,
Aleksandra
czy miałas z tym do czynienia w szkole średniej czy dopiero teraz.

kiedyś w liceach( kiedy na lekcjach nie używano jeszcze magnetofonów kasetowych )to te znaczki były bardziej popularne.

Może ktoś jeszcze pamięta podręczniki Smólskiej do LO. Nowe słówka wypisywało się razem z oznaczeniami fonetycznymi. A po kazdym Unicie byl dokładny opis ktoregos z tych własnie znaczków.
Niestety w szkole sredniej nie mialam fonetyki na angielskim, dlatego mam takie problemy.
Fonetyka to raczej za szumnie powiedziane
.To były tylko opisy znaków fonetycznych, ż braku kaset i ograniczonego dostepu do oryginalnego języka częsciej niz dzisiaj trzeba było zapisywac jak się wymawia.

Myślę ,że dopiero zaczęłaś studia i prawdopodobnie po raz pierwszy spotykasz sie oko w oko z tymi znaczkami to wydają ci sie one strasznie egzotyczne.
To chyba po prostu wymaga czasu żeby sie do tego przyzwyczaić.
zacznij może od tych które piszą się najdziwniej.(brak mi teraz odpowiedniej trzcionki) , żeby przełamac pierwsze lody.
Ciekawa jestem jakie książki do tego przedmiotu wam polecono.
I jak wyglądaja sprawdziany lub testy( nie studiowałam na filologii)
czy dyktuja i każą zapisywać fonetycznie czy jeszcze jakoś inaczej.
Myślę . że ktos z starszych lat na pewno się odezwie.Ja tez chetnie poczytam.
Pozdrowienia