lingwistyka stosowana

Temat przeniesiony do archwium.
witam. z góry uprzedzam, że jestem zielona w temacie, który poruszę, ale od dawna nie daje mi on spać, więc musiałam kogoś poprosić o pomoc ;)
Za rok zdaję maturę i poważnie zastanawiam się nad tym, co chce w życiu robić. Coraz poważniej traktuję moje wewnętrzne przekonanie, że chcę być nauczycielką j.ang. Wiem - przesycenie rynku itp. Dlatego nie chcę iść na filologię, po której można z tego co wiem zostać co najwyżej nauczycielem lub tłumaczem. Natknęłam się na lingwistykę stosowaną i trochę o niej poczytałam, ale wciąż potrzebuję więcej informacji. Mam kilka pytań:
1. Czy na maturze trzeba zdawać dwa języki obce rozszerzone, żeby się dostać czy wystarczy tylko ang. rozszerzony i pdst. niem.?
2. Czy na tym kierunku trzeba zaliczać jakieś kursy, żeby zostać nauczycielem?
3. Co oprócz nauczyciela, tłumacza można robić po tych studiach (czytałam, ale może ktoś z was jest po takich studiach i już pracuje w jakimś zawodzie)?
4. Czy w Krakowie oprócz WSE jest taki kierunek?
Ja zdaję maturę za 5 miesięcy i czym tak naprawde są te studia - nie wiem. Sporo się już jednak dowiedziałam na temat rekrutacji na podany przez Ciebie kierunek i z chęcią podzielę się swoją wiedzą :)

1. Zależy od uczelni. Przykładowo, na UW niestety musisz zdawać oba rozszerzone, aby w ogóle być braną pod uwagę podczas rekrutacji. Jeśli jednak czujesz się na siłach, czemu by nie spróbować? Poczytaj sobie więcej tutaj: https://irk.uw.edu.pl/katalog.php?op=info&id=DZ-FL-ILS&kategoria=studia_1 Dodam, że obydwie matury musiały by być zdane w okolicach 90%. Z kolei, na UMCS jest bardzo duża szansa dostania się z tylko jednym językiem rozszerzonym. Popytałam parę osób i wszystkie mówiły dokładnie to samo: podstawa musi być zdana bardzo dobrze (80-90%), a rozszerzenie może być zdana przeciętnie (ok. 60%).

2. Przykro mi, ale nie wiem. Choć wydaje mi się, że nie...