Present Continuous - pytania i przeczenia

Tworzenie pytań jest banalnie proste - wystarczy tylko zamienić ze sobą miejscami czasownik pomocniczy z podmiotem zdania:

playIs Tom writing a letter? Czy Tomek pisze list? (w tej chwili)

I dalsze przykłady pytań ogólnych:

playAre you reading a book? Czytasz/Czytacie książkę?
playIs Mary having breakfast? Czy Mary je śniadanie?
playAre they running? Czy oni biegną?
playAm I taking my bag? Czy zabieram swoją torbę?
playAre we waiting for my uncle? Czy czekamy na mojego wujka?
playIs he looking at the stars? Czy on patrzy w gwiazdy?
playAre we doing our homework? Czy robimy (odrabiamy) nasze zadanie domowe?

oraz szczegółowych:

playWhere are you going? Gdzie idziesz/idziecie?
playWho is she talking to? Z kim ona rozmawia?
playWhy are they laughing? Dlaczego oni/one się śmieją?
playWhat is he doing? Co on robi?

Przeczenia:

Tutaj potrzebne nam będzie dodatkowe słowo: playnot (czyli nie):

playTom is not writing a letter. Tomek nie pisze listu.

W języku potocznym najczęściej łączymy dwa słówka:

playis not » playisn't
playare not » playaren't

Czyli nasze zdanie będzie brzmiało:

playTom isn't writing a letter. Tomek nie pisze listu.

I przykłady:

playYou aren't reading a book. Ty nie czytasz książki.
playMary isn't having breakfast. Mary nie je śniadania.
playThey aren't running. Oni nie biegną.
playI am not taking my bag. Nie zabieram swojej torby.
playWe aren't waiting for my uncle. Nie czekamy na mojego wujka.
playHe isn't looking at the stars. On nie patrzy w gwiazdy.
playWe aren't doing our homework. Nie odrabiamy zadania domowego.

Ćwiczenia online związane z tematem:

Wskazówka Zaloguj się, aby zapisywać historię i wyniki Twojej nauki.

Komentarze (37)

oleander63
13 maj 2016

Jestem cała szczęśliwa, że znalazłam tę stronę uczę się dopiero od 3 miesięcy, ale ta strona daje mi szansę na uporządkowanie tego co już wiem i naukę poprawnej gramatyki i wymowy. Wszystkim maruderom polecam by zapytali dziadków i rodziców jak nas uczono języków. Dziś to frajda i naprawdę radość z uczenia się. Pisze wam to już "wapno" które uczy się od nowa języków by bez przeszkód odwiedzać swoje dzieci zagranicą i nie robić im wstydu :)

wopo
27 mar 2016

Znakomita strona. Nauka zasad w polaczeniu z nauka slowek to jest to co daje efekt. Mam lat 69. Od roku codziennie poswiecam okolo godziny na nauke. Teraz uwazam te nauke jako hobby, zabawe. Wciagnelo mnie do konca. Dziekuje za swietna stronke. Pozdrawiam serdecznie. Nieuk.

Fikcik
27 lip 2015

Musicie stawiać kropki, wtedy zalicza.

Ucho89
26 lip 2015

Moze mi ktoś wyjaśnic czemu ćwiczenie z przeczeniami działa że ciagle jest błąd? Piszę np. I'm not washing up - błąd, a poprawnie mi wskazuje: I'm not washing up. Co jest grane?!

Marta_27
17 cze 2015

Zadanie było zrobić przeczenie, może mi ktoś wytłumaczyć czemu moje jest źle??? Przecież "I'm" to skrót "I am".
I'm washing up.
I am not washing up. (to niby źle) Według strony: I'm not washing up.

Malwinnka
06 maj 2015

Migoe, standardowym pytaniem do zdania jest pytanie rozpoczynające się od CZY, czyli takie na które można odpowiedzieć tylko TAK lub NIE, np. twierdzenie - Dziecko śpi w łóżku. pytanie - Czy dziecko śpi w łóżku? To są ogólne pytania. Jeśli masz w poleceniu napisać pytania szczegółowe bądź też zapytać o podkreśloną część w zdaniu, wtedy powinnaś zadać pytanie: Gdzie śpi dziecko? I zazwyczaj w poleceniach takich słowo w łóżku jest podkreślone, żeby wiadomo było, że właśnie o miejsce trzeba zapytać w pytaniu.

migoe
07 sty 2015

Jak nauczyć się zadawać właściwe pytania do zdań?

migoe
07 sty 2015

W ćwiczeniu miałam do zdań w tym czasie zrobić pytania. Miałam zdanie: dziecko śpi w wózku. Gdzie śpi dziecko? dlaczego to jest pytanie błędne. Powinno być czy dziecko śpi w wózku? Może mi ktoś to wytłumaczyć dlaczego tak jest, bo nie rozumiem.

krak68
24 wrz 2014

Miało być też "kilkudziesięcio stronicowe skoroszyty" sorry ;) SKS

krak68
24 wrz 2014

Sorry, edytując zdanie nie skasowałem "mieliśmy" ;)

Skomentuj

Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.
Zobacz kategorie słownika tematycznego: