różnica między let i rent

Temat przeniesiony do archwium.
witam prosze mi napisać jaka jest różnica miedzy house to rent , a house to let , kiedy stosujemy rent a kiedy let bardzo dziękuje za pomoc
Właściciel domu 'lets', najemca 'rents'.
The term 'let' is mostly BrE. In AmE we use 'rent' and 'lease'.
cd
Cytat:
Właściciel domu 'lets', najemca 'rents'.
uważam że 'rent' może być w obu sytuacjach.
w BrE widzi sie 'a house to let' wiecej jak 'a house to rent'.
Znacza to samo.
He rented the house to me and I paid rent to him.
Cytat: terri
w BrE widzi sie 'a house to let' wiecej jak 'a house to rent'.
Znacza to samo.
He rented the house to me and I paid rent to him.
'House to let' jest głównie w napisach i ogłoszeniach. W rozmowie używa się 'rent'
w BrE widzi sie 'a house to let' wiecej jak 'a house to rent'. ja bym ujął 'house FOR rent'
Cytat:
In AmE we use 'rent' and 'lease'.

In AmE "lease " jest powszechnie uzywane do leasingu samochodow, umowy dlugoterminowej. Na krotka mete; e.g. "we rent a car for a week" etc.
Termin "lease" sugeruje wiecej implikacji prawnych i jest rzadko uzywany do real estate. Podobnie let, rowniez bardzo rzadko. We rent a room, we rent a car , and we lease a car but usually for 3 years.
In AmE "lease " jest powszechnie uzywane do leasingu samochodow, umowy dlugoterminowej.
...i do mieszkań i do domów i do lokali ie sklepów itp.
Cytat:
In AmE "lease " jest powszechnie uzywane do leasingu samochodow, umowy dlugoterminowej.
...i do mieszkań i do domów i do lokali ie sklepów itp.

W jezyku prawniczym, na formularzach jest Rental/Lease agreement, wszedzie tam gdzie mamy do czynienia z czescia prawna. W jezyku codziennym kazdy powie I rent a room, I am looking for a house to rent. Przecietny czlowiek nie powie "I am leasing a room" ale juz predzej uzyje tego do commercial building np. for business. Wydaje mi sie sie, ze lease jest forma umowy wynajmu. Moge sie dowiedziec.
Znalazlam artykul, ktory w prosty sposob wyjasnia roznice miedzy lease a rent. W skrocie: lease jest dlugoterminowy, a rent krotkoterminowy i sa troche inne zasady wynajmu.

https://www.legalnature.com/article-center/lease-agreement/lease-agreement-vs-rental-agreement
How does that contradict the statement 'The term 'let' is mostly BrE. In AmE we use 'rent' and 'lease' and how does it relate to the question at hand: jaka jest różnica miedzy house to rent , a house to let?
Cytat:
How does that contradict the statement 'The term 'let' is mostly BrE. In AmE we use 'rent' and 'lease' and how does it relate to the question at hand: jaka jest różnica miedzy house to rent , a house to let?

Technically it doesn't, but since we dug a little deeper, I feel that rent and lease are not quite the same terms, especially that in my view the person asked about everyday practical English and in AmE the term lease is not commonly used for renting homes. I don't see any harm in more detailed explanation, it may come in handy for someone, and I didn't mean to argue or offend anyone. I apologize if someone took it that way.
Cytat: chippy
I don't see any harm in more detailed explanation.

Hear, hear!
Temat przeniesiony do archwium.