Właśnie w tym roku przygotowaliśmy w naszej szkole roczny program od CAE do CPE. Nasze uwagi są następujące
1. po podręczniku
CAE Objective, który robiliśmy na zajęciach do CAE przez rok, plus sporo dodatkowych rzeczy ( w tym 7 oryginalnych egzaminów na CAE ) przejście do podręcznika CPE Objective jest bezproblemowe, i ten podręcznik nie da się robić dłużej niż rok
2. do CPE należy podszkolić writing- dłuższy, a co za tym idzie bogatszy w słownictwo. trzeba zwrócić jeszcze większa uwagę na style i register. To jest do zrobienia w przeciągu roku
3. Do części Reading i Use uczymy się słówek, ale też przypominamy kochane transformacje z poziomu First Certificate, oczywiście parę razy trudniejsze, ale do opanowania.
4. do speakingy ćiwczymy monolog- czeka nas dłuższa gadka, na bardziej wyrafinowany temat.
5. listening - większa różnorodność języka, ciekawsze słownictwo.
Z biegu po CAE do zrobienia w rok, 4 godziny po 50 minut tygodniowo. Oczywiście jesli na angielski się nie chodzi, tylko się pracuje. Niestety dotyczy to także nauczyciela.Ciężka prca, dużo sprawdzania,ale do zrobienia.
W kwestii oczytania- cóż to takiego to oczytanie? Modne, odstraszające powiedzonko. Jak ktos dotarł do CPE, to już chyba sobie trochę poczytał. Samo czytanie pomaga, ale absolutnie nie jest to wyrocznia. Poza tym trzeba czytać wszystko - nawet instrukecje, nie tylko beletrystykę.
Pozdrawiam pracowitych