poziomy

Temat przeniesiony do archwium.
Moze mi ktos tu wymienic pozomy angielskiego??? po kolei jakie sa i jak moge sprawdzc w jakim ja mowie i pisze>>:)
beginner / starter
elementary
pre-intermediate
intermediate
upper-intermediate
advanced
proficiency

>jak moge sprawdzc w jakim ja mowie i pisze>>:)

na przykład rozwiazując tzw placement test, który , jak sama nazwa mówi, określi Twoje umiejetneosci i umiejscowi w jakimś w/w przedziale

co do mówienia, trudno określic tu poziom. Czasami nie idzie w parze z tym w piśmie, bo trudniej jest mówić (najpierw rozumiemy, dopiero poźniej jesteśmy w stanie płynnie mówić)
poziomy w nauczaniu określa znajomość słownictwa.Tak więc np. znajomość 500 słów to poziom elementarny.Jeśli chodzi natomiast o mówienie, słuchanie i pisanie, to rozwój tych umiejętności językowych ( language skills ) nie zawsze jest adekwatny do określonego poziomu, gdyż pięć "skills" ( umiejętności ) > reading, writing, structures, speaking , listening nie zawsze są ćwiczone równolegle. Np w słynnej metodzie Callana, audio-lingual method, jest nacisk położony na mechaniczne zdobywanie słownictwa, odtwarzanie całych zdań, a całkowice pominięta jest zdolnośc pisania. Metdoy dobre to takie, które kładą nacisk na wszystkie pięć umiejetności ( tak naprawdę nie ma takiej, trzeba być nauczycielem renesansu i stosować wszystkiego po trochu). Nie możesz więc poprze samo napisanie czegoś, albo test ze słuchu okreslić jednoznacznie swojego poziomu. W szkołach językowych stosuje się testy placement, które maja wskazać poziom kanydata. Jednak często po dobrym teście pisemny człowiek nie może się odezwać na zajeciach!
Poziomy to

beginner ( pocztątkujący )
post-beginners
poziomy w nauczaniu określa znajomość słownictwa.Tak więc np. znajomość 500 słów to poziom elementarny.Jeśli chodzi natomiast o mówienie, słuchanie i pisanie, to rozwój tych umiejętności językowych ( language skills ) nie zawsze jest adekwatny do określonego poziomu, gdyż pięć "skills" ( umiejętności ) > reading, writing, structures, speaking , listening nie zawsze są ćwiczone równolegle. Np w słynnej metodzie Callana, audio-lingual method, jest nacisk położony na mechaniczne zdobywanie słownictwa, odtwarzanie całych zdań, a całkowice pominięta jest zdolnośc pisania. Metdoy dobre to takie, które kładą nacisk na wszystkie pięć umiejetności ( tak naprawdę nie ma takiej, trzeba być nauczycielem renesansu i stosować wszystkiego po trochu). Nie możesz więc poprze samo napisanie czegoś, albo test ze słuchu okreslić jednoznacznie swojego poziomu. W szkołach językowych stosuje się testy placement, które maja wskazać poziom kanydata. Jednak często po dobrym teście pisemny człowiek nie może się odezwać na zajeciach!
Poziomy to

beginner ( pocztątkujący )
post-beginners
( sorry, chyba coś się dzieje, bo wysłało niezakończony tekst)
tak więc
post beginner ( po-początkujący)
false-beginner ( fałszywie poczatkujący )
pre-intermediate ( niższy średniozaawansowany )
intermediate ( średniozaawansowany )
upper-intermediate ( wyższy średniozaawansowany )
advanced ( zaawansowany )

ciekawym zjwiskiem jest poziom false beginners, szczególnie popularny wśród dorosłych i nastolatków. Co to takiego? Ktoś kiedyś się uczył, ma sporo słownictwa w pamięci, ale technicznie wrócił się do początku, bo na przykład nie umie sie odezwać. Ten poziom często jest też określany u nastolatków, którzy mają np. 5 lat angielksigeo w szkole, ale nie są na poziomie post-beginners, a juz nie beginners, bo jednak cos im do ucha wpadło. Ten poziom to plaga w Polsce!