Zaczynam się irytować

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć. Tak jak w temacie, coś jest nie tak. Gdzie mam szukać rzetelnych informacji, albo z jakich materiałów korzystać, czy to być może ja popełniłem błąd.

Jestem świadom, że w wielu przypadkach też obie formy mogą być poprawne i być może w tych przypadkach też są, nie wiem. No ale strona która służy "do nauki angielskiego" chyba powinna to wiedzieć?

Udostępniam wam 3 screeny. W ramkach są "popełnione błędy".

Pierwszy screen: https://zapodaj.net/df9[tel]d.png.html
1. simaltaneous past actions - czyli powinno być dwa razy past continuous. Gdyby w kontekście było, że ukradli, powinno być wtedy stole.
2. simaltaneous past actions
3. simaltaneous past actions

Drugi screen: https://zapodaj.net/97f11544c9887.png.html
2. past actions happening one after another (2x past simple)
7. Tu czynność przerwana, rozumiem błąd.

Źródło moich usage: https://zapodaj.net/03340e0436d1b.jpg.html


Co robię nie tak? Nie wiem już gdzie ćwiczyć mój angielski samodzielnie.
Forma rozwiązywania zadań na komputerze mi odpowiada.
1, jakiego kontekstu potrzebujesz, zeby bylo jasne, ze 'ukradli', a nie 'kradli'?
2 czas sie nie zmienil
3. 'was trying' oznaczaloby, ze masz problemy z wydobyciem z siebie glosu.

2. tak, two actions following one another 2x past simple powinno byc w gmnie

ps. simultaneous
jonaszhere widze, ze uzywasz porzadnych podrecznikow do nauki - Virginia Evans, jako kolejna kobieta autorka, ma tez swietne podejscie do prezentowania materialu dydaktycznego
odnosnie tych cwiczen na necie - nierzetelne ('listen' bez 'to' to zamach na j. ang) i w sumie bardziej gmatwajace, niz wyjasniajace; i tak, jak to bylo w przypadku wielu juz zapytan na tym forum, z takich zadan nie dowiesz sie wszystkich mozliwych odpowiedzi, bo nie ma podanego konkretnego kontekstu - musisz sie zdac na ocene autora tych cwiczen, i jego kontekstu, w ktorym on dane zdanie osadzil; sek w tym, ze nie jestes jasnowidzem i czesto nie bedziesz mial poprawnie zaliczanych odpowiedzi
wszystko rozchodzi sie o porzadne pojecie gramatyki, dodatkowo logika tez ma ogromny swoj udzial w rozwiazywaniu zadan
1. Załóżmy, że rozmawiam przez telefon, ktoś kradnie auto, ale widział sąsiad i złodziej uciekł. Nie wiemy. Więc ja traktuję to jako zdarzenie, które działo się jednocześnie. Gdyby było potem zdanie np.: że jest Jej przykro bo był drogi, wtedy wiemy że na pewno ukradli.
2. Teraz widzę gafa z "odmianą was". Mój błąd.
3. Tak na to patrząc, masz rację.
Okey, to skąd polecacie rozwiązywać zadania w celu przećwiczenia czy rozumiem już kiedy użyć jakiego czasu?
to tez trzeba zapytac, czy jestes w stanie placic za materialy, i to nawet na internecie, bo platne nie rzadko wykazuja sie lepsza jakoscia; te bezplatne, jak widzisz, czesto zawieraja w sobie cwiczenia z dwu- badz wielo-znacznymi opcjami
Chyba muszę, bo tak to byś polecił już coś darmowego ;)
no raczej, bo z dobrych stron, gdzie masz wysyp cwiczen za darmo to slabo to widze
Przykład takiej strony?
jakby cie taki format cwiczen interesowal, to moze kiedys by sie cos udalo z tym rozwinac
http://www.vocagram.com/display.html
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Pomoc językowa