Linie Centralwings upadły?

Temat przeniesiony do archwium.
Słyszeliście o tym że Centralwings bankrutują i odwołują loty?
Sprawa troszkę niefajna, ja np jakiś miesiąc temu zarezerwowałam bilet do Dublina na czerwiec i powrotny na wrzesień i chyba będę musiała lecieć innymi liniami. Nie ma szans się do nich dodzwonić, na maile też nie odpowiadają, tak więc 500 zł poszło w błoto. Jest ktoś w podobnej sytuacji?
Centralwings likwiduje połączenia


Centralwings odwołuje loty. Linie wstrzymały sprzedaż biletów na niektórych trasach - dowiedział się DZIENNIK. Pierwsze decyzje zapadły dwa tygodnie temu. Zlikwidowano już połączenia z Hamburgiem, Dortmundem, Manchesterem, Londynem-Stansted, miastem Cork oraz Birmingham - wylicza gazeta.

Od maja mają być utrzymane połączenia z 10 innymi miastami w Europie: Lizboną, Londynem-Gatwick, Edynburgiem, Bolonią, Dublinem, Atenami, Amsterdamem, Rzymem, Barceloną i Lille.

Firma próbuje uspokajać. "Ze względu na słabą sytuację na rynku realizujemy taki plan, na jaki pozwalają nam realia. Połączenia likwidowaliśmy stopniowo. Wycofujemy się z lotów, które przynoszą straty" - twierdzi rzecznik Centralwings Kamil Wnuk.

Nieoficjalnie mówi się jednak o niechybnym bankructwie. Temu jednak Centralwings zaprzecza. "W ostatni piątek odbyło się spotkanie rady nadzorczej, a wcześniej wspólników, i została podjęta decyzja, że Centralwings będzie działał jak do tej pory, czyli będzie realizował połączenia niskokosztowe i loty czarterowe".zobacz tu:http://www.wloski.ang.pl/Centralwings_zawiesza_loty_29120.html Coraz więcej pasażerów linii Centralwings jest zdenerwowana postępowaniem przewoźnika. Narzekają, że nie są informowani o odwołaniu lotów a na zwrot pieniędzy za bilety czekają tygodniami.



Przeczytaj Centralwings odwołuje loty. Pasażerowie pytają: to bankructwo?

Marcin i Anna 29 lutego zarezerwowali lot do Manchesteru. - Zapłaciliśmy za bilety i otrzymaliśmy potwierdzenie rezerwacji - napisali na Alert24. - Dwa tygodnie później media podały informację, że Centralwings wycofuje się z obsługi niektórych połączeń, w tym tego, które obejmuje nasza rezerwacja. Od tamtej pory przez prawie cztery tygodnie dzień w dzień próbujemy się dodzwonić do Centralwings, aby potwierdzić, czy nasz lot się odbędzie czy nie. Bezskutecznie.

Marcin i Anna nie wiedzą, czy mają szukać alternatywnego połączenia w interesującym ich terminie, czy kupować nowe bilety na inny samolot?

- Nie możemy nawet się dowiedzieć, w jaki sposób i kiedy Centralwings zamierza się z nami rozliczyć, skoro lot był opłacony gotówką - mówi Marcin. - Czy w ogóle Centralwings się poczuwa do obowiązku informowania klientów o zmianach w rozkładzie lotów i rezerwacjach. Sytuacja jest mocno frustrująca, a hasło reklamowe "Pewność lotu" zdecydowanie podnosi nam ciśnienie - dodają.

Nikt nie informuje, że lotu nie ma

Podobne problemy ma inny klient taniej linii. - Właśnie się dowiedziałem że wszystkie loty z Dublina do Wrocławia oraz Szczecina po 13 kwietnia zostały odwołane - pisze Jacek. - Centralwings nie poinformował mnie o tym. Po dwóch dniach w końcu udało mi się dodzwonić do call centre. Operator zapewnił mnie, że zostałem poinformowany o odwołaniu lotu SMS-em. Niczego nie dostałem. Chciałem uzyskać jakieś potwierdzenie wysałania do mnie SMS-a, usłyszałem tylko, że oni widzą w systemie, że SMS został wysłany.

Pan Jacek poprosił o zwrot kosztów. Usłyszał, że będzie to możliwe dopiero w ciągu miesiąca.

- Pikanterii dodaje fakt, że przed trzema dniami dostałem od Centralwings e-mail reklamujący tanie loty po promocyjnych cenach - w tym właśnie na trasie Dublin - Wrocław. Na stronie przewoźnika nie ma żadnej informacji o odwołanych lotach. Linia ta traktuje klientów tak, jak byśmy wciąż tkwili w PRL-u.

Centralwings: wszystko jest w porządku

- O odwołaniu lotu nasi klienci są informowani na trzy sposoby - zapewnia Kamil Wnuk, rzecznik Centralwings. - Konsultanci w pierwszej kolejności o odwołaniu lotu informują pasażerów, których termin jest najbliższy. Następuje to minimum 14 dni przed planowanym terminem odlotu. Później wysyłają jeszcze e-mail oraz SMS. Informacja o tym, że Centralwings odwołuje niektóre loty pojawiła się także na stronie internetowej w marcu, teraz ją odświeżymy i jeszcze dziś pojawi się na stronie.

Centralwings osobom, których lot został odwołany proponuje przełożenie lotu na inny termin lub zwrot pieniędzy.

- Konsultanci jeszcze tego samego dnia przesyłają do działu bankowości informację, że klient żąda zwrotu pieniędzy. Przelew powinien być dokonany w ciągu dwóch dni - mówi Wnuk. Nie potrafi powiedzieć, skąd się biorą kłopoty niektórych pasażerów.

Klienci, którzy chcą dowiedzieć się, czy ich lot został odwołany muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ telefony w call center są ciągle zajęte i nie sposób się dodzwonić.

- W call center pracuje na okrągło ok. 20-30 osób. Jeśli klient chce zwrot pieniędzy, konsultant musi się dowiedzieć, w jakiej formie mają zostać zwrócone. Jedna rozmowa z klientem trwa ok. 15 min. W tym czasie inni klienci próbują się do nas dodzwonić i w tym momencie linie zostają zablokowane. Nie mamy możliwości technicznych, żeby móc zatrudnić więcej osób - tłumaczy rzecznik.

Od redakcji

Nie wiemy, czy te wyjaśnienia wystarczą klientom, którzy nie są w stanie dowiedzieć się, czy ich lot jest odwołany, czy przełożony oraz czy i kiedy otrzymają zwrot pieniędzy za bilety. Wiemy jednak na pewno, że Centralwings będzie miał spore kłopoty z odbudowaniem zaufania wśród pasażerów.

Źródło: Alert24.pl
Resort skarbu kreśli przyszłość grupy PLL LOT i Centralwings
Do końca kwietnia ma zostać wybrany doradca prywatyzacyjny PLL LOT, a w czerwcu do Sejmu ma wpłynąć projekt ustawy uchylającej obowiązek większościowego udziału skarbu państwa w spółce.

Resort skarbu planuje przyszłość grupy PLL LOT. Syndyk Swissaira może sprzedać swoje akcje komu chce i jak chce, ale najwcześniej w dniu debiutu giełdowego spółki - planowanego najpóźniej w 2009 roku. Zainteresowanie kupnem akcji zgłasza m.in. Lufthansa - pisze "Puls Biznesu".

LOT obecnie przechodzi kadrową rewolucję, a decyzje o wyborze mają zapaść bardzo szybko.

Jednym z priorytetów nowego zarządu będzie opanowanie sytuacji w Centralwings. Przewoźnik w 2007 miał blisko 73 mln zł straty. Zdzisław Gawlik, wiceminister skarbu powiedział gazecie, że jednym z wielu możliwych wariantów jest likwidacja Centralwings.
cale szczęście, że w czerwcu z nimi nie lecę. Ale siostrze odwołali lot do edynburga, zaproponowali inny termin, ale raz, ze są niewiarygodni, dwa, ze nie kazdy moze zmieniac terminy.

Slyszałam, że Ryanair przymierza sie do otworzenia połączenia z Edynburgiem, wtedy Central pewnie zrezygnuje i z tego.
Juz jest to polaczenie po 40 zl nawet..Ceny z podatkami i opłatami lotniskowymi
Okres rezerwacji: 11.04.[tel].04.08
Okres objęty ofertą: 25.09.[tel].11.08
Dni objęte ofertą: Mon - Thurs & Sat (subject to availability)
Przedsprzedaż (dni): 14
Przerwa: 01.07.[tel].08.08 Ex Ireland
15.07.[tel].08.08 Ex UK
01.05.[tel].05.08 all routes
08.05.[tel].05.08 all routes to/from Germany
22.05.[tel].05.08 all routes to/from UK
29.05.[tel].06.08 all routes to/from Ireland
Ograniczenia: Oferta nie obowiązuje podczas ważnych imprez sportowych, ferii i dni wolnych od pracy. http://www.ryanair.com/site/PL/cheapflights.php?dest=EDI&base=WRO
Od września 2008 roku z Łodzi, Krakowa, Wrocławia i Poznania będzie można polecieć do Edynburga.

Ryanair ogłosił nową bazę operacyjną w Edynburgu oraz zapowiedział cztery nowe trasy do Polski.Od wrzesnia.

Regularne loty rozpoczną się:
23 września
z Łodzi (kursy we wtorki i soboty)
i Krakowa (kursy we wtorki, czwartki i niedziele),
24 września
z Poznania (w poniedziałki, środy i piątki)
25 września
z Wrocławia (w czwartki i niedziele).
Bałagan w rozkładzie Centralwings

Przewoźnik nie informuje podróżnych o przesuniętych lotach.

Samolot linii lotniczych Centralwings wystartował w niedzielę z Warszawy do Dublina o 18.45 zamiast o 22.00. Linia zmieniła rozkład lotów tydzień wcześniej. Tyle, że z przyczyn technicznych nie zdołała powiadomić o tym większości pasażerów - pisze TVN24.pl.

Około godziny 21:15 przedstawiciel Centralwings zaczął pojedynczo informować niedoszłych pasażerów, że samolot odleciał o 18:45 a Centralwings (lub wynajęte call center) nie dopełniło obowiązku i nie poinformowało o tym pasażerów.

- System który przekazuje informacje do naszego call center o potrzebie obdzwonienia poszczególnych pasażerów części nazwisk nie przekazał i do części pasażerów ta informacja nie dotarła - mówi Kamil Wnuk , rzecznik Centralwings. Podkreśla, że do Dublina poleciało przyspieszonym lotem 25 osób.

Dla pasażerów dobrych informacji nie ma jednak Urząd Lotnictwa Cywilnego. Według jego interpretacji unijnych przepisów - domagać się odszkodowania można tylko w przypadkach odwołania, opóźnienia lotu, bądź odmowy przyjęcia na pokład.

- W przypadku gdy okaże się, że lot został przyspieszony, czyli rozpoczął się wcześniej niż to wskazane w rezerwacji, jedyne co pozostaje pasażerowi, to skierowanie sprawy na drogę cywilną, sądową, gdyż przepisy prawa europejskiego nie przewidują sytuacji przyspieszenia lotu - mówi Tomasz Kęska-Leczyński z Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

Według części ekspertów, takie postępowanie Centralwings można jednak uznać za odwołanie lotu, ale o tym musiałby zdecydować sąd.
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie