Nauka języka - plan

Temat przeniesiony do archwium.
Jestem uczniem 3 klasy gimnazjum. Mam dobre wyniki z angielskiego jednak chciałbym się podszkolić w domu. Oto mój plan, który realizuje już od 2 tygodni (PH od pół roku):

1. Uczenie się z Euro plus angielski z cambridge
2. Słuchanie angielskiego radia (BBC 7).
3. Słuchanie i analizowanie audycji z isel.edu
4. Czytanie książki penguin readers (dobrze że 6 poziom?)
5. Nauka słówek z książek itp. programem Profesor Henry.

Czy to dobry plan? Może jakieś poprawki? Zastanawiałem się nad metodą Szylara albo nauką całych zdań na pamieć z isel.edu. Co lepiej robić? Co sądzicie o nauce zdań na pamięć?
Sądziłam, że skoro uczysz się z programem Profesor Henry to już opanowałeś dobrze technikę nauki zdań na pamięć. Nie ma innego sposobu, który przyniósłby takie efekty nauki słówek jak poprawne (!) używanie tego programu. Trzeba tylko nauczyć się z niego korzystać. Ucząc się tym programem powinieneś powtórzyć słówko i zdanie przykładowe, tyle razy dopóki nie uda Ci się powiedzieć go idealnie. Głośno i wyraźnie. To napewno wbije Ci zdanie i poprawną wymowę do głowy. Oczywiście nie chodzi tylko o to żeby powtórzyć ale też fajnie wymyślić sobie kilka swoich zdań z tym słówkiem i po prostu ze sobą pogadać:) Nic nie przyniesie lepszych efektów. Do tego jest funkcja dodawania komentarzy, gdzie można sobie dopisać kolokacje, ciekawy zwrot albo idiom. A później jak się rozmawia ze sobą przy powtórkach, wszystko tak pięknie się uzupełnia i zamiast jednego prostego słówka, uczysz się jego funkcjonowania w zdaniu, ciekawych zwrotów i kolokacji:)
Program powinien jeszcze blokować myszkę, żeby nie można było klikać po sekundzie, gdy słówko wyskoczy:)
Tak właśnie robię! Dodaje sobie do słówek ze 2 zdania przykładowe i jak pierwszy raz uczę się tego słówka to uczę się też tych zdań, ale to nie jest tak całkiem na pamięć jak opisują w isel. W isel'edu.pl piszą że trzeba zdanie bardzo dobrze wkuć na pamięć.