present perfect vs. present perfect continuous

Temat przeniesiony do archwium.
Jaka jest roznica miedzy tymi zdaniami?
I have worked in this office for 2 years
I have been working in this office for 2 years
I w książce te dwa zdania przetłumaczone są: Pracuję w tym biurze od dwóch lat
'to work' jest akurat takim czasownikiem, który może być użyty w obu czasach i nie zmienia znaczenia.
Wiem o tym, że work można użyc w obu czasach. Jednak w tej książce napisane było, że różnica w znaczeniu jest mała, ale nie podano jak. Dlatego poszukuję odpowiedzi.
Jest taka różnica jak w tych zdaniach:
- Pracuję tutaj od 2 lat
- Pracuję tutaj przez 2 lata.
Znaczenie takie samo.

Tak się uczyłem chociaż. Chyba, że nastąpiły jakieś zmiany. To nie wiem
xyz - nie rozumiem tego wyjasnienia
cont. z czasownikami typu work uzywa sie czesciej, jezeli czynnosc trwa od niedawna
jak ktos odchodzi na emeryture po 40 latach pracy to i have worked
jak ktos pracuje od 2 tygodni to I have been working
W takim razie czy jest jakaś różnica znaczeniowa w zdaniach:
- We have lived here for 20 years
- We have been living here for 20 years
?
nie ma
Z ciekawości zajrzałem do jednego podręcznika i pisze, że czasowniki work, live, teach albo feel można używać zamiennie bez zmiany znaczenia. O tym work nie wiedziałem, dzięki.
Oczywiscie, ze jest roznica, bo, logicznie, nie istnialy by dwie formy czasu. Nie zgadzam sie wiec z powyzszymi wypowiedziami...
Present perfect wskazuje na pewien fakt, stan rzeczy: He's broken his finger and is in a lot of pain, np.
Present perfect continuous kladzie nacisk na sama czynnosc, podkreslajac, ze jest to wazne dla rozmowny, ze czynnosc trwa caly czas, tez w trakcie rozmowy, badz, czasami wskazujac, ze jakas czynnosc byla wielokrotnie powtarzana, choc skonczona.
John has been kicking a football against the wall all day. Kopal i kopal pilke.
W zdaniach:
I have worked in this office for 2 years
I have been working in this office for 2 years .