Jaka metoda nauki jest najlepsza w moim przypadku?

Temat przeniesiony do archwium.
Dzień dobry!

Bardzo chciałbym nauczyć się języka angielskiego. Wiem, że w najbliższych miesiącach będę mieć trochę wolnego czasu i w związku z tym chciałbym trochę podnieść mój poziom znajomości tego języka. Moje pytanie jest następujące: jaka metoda (lub metody) w moim przypadku mogłaby przynieść możliwie największy progres?

W skrócie opiszę moją sytuację i moje doświadczenie z językiem.

Jestem studentem uczelni technicznej, jednak na zajęciach języka angielskiego nie wiele od nas wymagają - przez ostatni rok przerobiliśmy 6 rozdziałów książki "The Business B1+ intermediate" ale w bardzo powierzchowny sposób.

Przez 9 lat (podstawówka i gimnazjum) uczyłem się języka niemieckiego, a z j. angielskim nie miałem żadnej styczności. Kiedy poszedłem do liceum zostałem od razu "rzucony na głęboką wodę" i jakoś dotarłem do tej matury przy czym moje wyniki wyglądały następująco: podstawa - 96%, rozszerzona - 54%, ustny - 90%. Potem w wakacje zaraz po maturze wyjechałem trochę dorobić w Wielkiej Brytanii. Byłem tam dwukrotnie i w sumie spędziłem tam pracując jakieś 5 miesięcy. Moja znajomość języka wystarczyła by znaleźć tam pracę, mieszkanie i załatwić większość podstawowych problemów Polaka za granicą.

Cóż, jeśli mam być szczery - nie znam gramatyki angielskiej. Nie znam jej zasad, czasów, i w zasadzie nawet nie jestem pewien czy czasy takie jak present simple i present continuous konstruuję poprawnie. Przez całe moje życie, podczas matury i pracy za granicą czy wszystkich wyjazdów turystycznych - zawsze mogłem się dogadać ale wszystko mówiłem, pisałem mmm korzystając z intuicji, dobierając słowa akurat tak jak wydawało mi się, że będą brzmieć dobrze. :/ Znam trochę słówek jednak nie jest ich tak dużo. Poza gramatyką mam spore problemy z wymową. Słabo czytam.