Nauka języka- od czego zacząć?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam
Jestem uczniem drugiej klasy technikum i mam problem z językami obcymi. Z poprzednich lat nauki mam spore zaległości ponieważ nigdy nie przykładem dużej uwagi do nauki języków obcych.
Uważam, że to nie była dobra decyzja i chciałbym nauczyć sie języka angielskiego w takim stopniu aby poradzić sobie z nim w szkole, maturze i w życiu.
Od czego zacząć nauke tego języka aby przynosiło to widoczne efekty, tak aby przygotować sie w bardzo dobrym stopniu do matury ale nie tylko żeby zdać ale i rozumieć ten język i umieć sie nim posługiwać w przyszłości?
Od podstaw. Zacznij od poczatku.
Zdecydowanie od podstaw ;)

Na przykład tu:
www.ellalanguage.com
Olej kursy bo szybko się zniechęcisz. W necie materiałów jest w opór i za darmo. Też stałem długi czas w miejscu i nie wiedziałem od czego zacząć.

1. Skupuj od ludzi wszelkie książki do angielskiego, różne wydania. Ludzie sprzedają to za czapkę jabłek. Dla mnie jest tam kopalnia wszelkich tekstów użytkowych, schematów wypowiedzi itp. Czyli masz podstawy podstaw. Jeżeli książka jest dobrze skomponowana to już będziesz umiał coś powiedzieć o sobie, o swoim hobby, jak spędzasz czas, co chcesz w życiu robić, opisać krajobraz itp. Czyli wszystko to, co będzie potrzebne do matury jak i w życiu. Ludzie popełniają wielki błąd, bo nikt się tych tekstów nie uczy na pamięć. Mimo że rozumiem angielski na poziomie B1/B2 to i tak przerabiam książkę z gimnazjum i cały czas odnajduję tam mnóstwo ciekawych tekstów. Ludzie podchodzą do matury, a czasami nie potrafią opisać swojego wyglądu, a to przecież jest na etapie szkoły podstawowej.
2. Dobrym wsparciem będzie słownik tematyczny. Ułatwi nieco naukę. Zwykły tekst, np. o rodzinie możesz rozszerzyć kilkukrotnie bawiąc się nowymi słówkami, dodać ciekawe zwroty.
3. Trzeba się zaopatrzyć w jakiś program do nauki słówek, ja używam Profesor Henry, lub tworzyć własne fiszki. 20-30 nowych słówek dziennie to podstawa.