OJA 2013/14 - odliczanie

Temat przeniesiony do archwium.
61-90 z 157
Cytat: waxati
I kolejne pytanie: czy ktoś wie może, co jakie wyrazy powinny być w zdaniach o ">jakimś< krytyku medycyny alternatywnej" i tym, że "pornografia powinna być >jakoś< zabroniona"?

Próg jest dla całej Polski.
O pornografii miało być "ruthlessly", a o tym krytyku "outspoken" :)
O pornografii miało być altogether, mam zdjęcia klucza odpowiedzi i tak tam jest.

Ja w zeszłym roku miałam chyba 41 pkt i spokojnie przeszłam - w tym roku mam też 41 i myślę, że to wystarczy, przecież na pewno będzie niższy próg niż rok temu. Mój nauczyciel sugerował wręcz, że w niektórych latach obniżali próg 55% do niższego, bo tak słabo poszło. Więc myślę, że nie musisz się martwić, Waxati.
Viridiana, mogłabyś wrzucić zdjęcie tego klucza? Byłbym bardzo wdzięczny!
Dzięki za informację, na pewno trochę mi ulżyło. :)
Jeśli chodzi o te słówka, to faktycznie teraz wydaje się to oczywiste, a jednak wtedy bym o tym nie pomyślał - ale chyba na tym polega cała trudność. Przykładowo, jeśli chodzi o tego krytyka, myślałem o wielu sposobach, jak powiedzieć "zagorzały", "zaprzysięgły" itp., ale akurat "zdeklarowany" nie przyszło mi do głowy. Podobnie miałem z tą luką o weselu, dopiero pod koniec pisania zorientowałem się, że może chodzić o przyspieszenie, a nie przełożenie.
edytowany przez waxati: 21 lis 2013
http://oi41.tinypic.com/30b3eyw.jpg
http://oi44.tinypic.com/2e56qf9.jpg
proszę klucz:) wybaczcie jakość
Ja mam rowno 33 punkty i mam nadzieje, ze przejde
Ja uzyskałam jakimś cudem 51... Jedna czy dwie odpowiedzi były inne niż w kluczu, ale też poprawne. Szkoda, że oficjalne wyniki są dopiero w grudniu :( I tutaj pytanie do osób, które przechodziły w poprzednich latach: jak przygotowywać się do drugiego etapu? Jakie źródła, książki? Na czym się skupić?
51? Az wierzyc mi sie nie chce.
Tak jak mówię, parę odpowiedzi było "poprawnych", ale nie tak jak w kluczu, pewnie będzie to weryfikowane już przez odgórną komisję.
Warto wziac pod uwage, ze progi sprzed 2012 to byly 30-31 punktow. Tylko w zeszlym byl taki wysoki 39 pkt :)
A no i jak czesto komisja okregowa odejmuje punkty?
W porównaniu z zeszłorocznym pierwszym etapem było porządnie trudne, mam też wrażenie że to jest trochę cykliczne - w 2011 pierwszy etap był bardzo ciężki, w 2012 podejrzanie łatwy, więc może teraz znowu przyszła pora na rzeź. Nie wydaje mi się, żeby próg był wyższy niż 35-37 pkt w tym roku, dwa lata temu przy podobnym stopniu trudności był 31. Ja osobiście miałam 40 - nie uznaje tego za jakiś wspaniały wynik, bo jak na moje możliwości mogłam tych punktów uzyskać przynajmniej o 8-10 więcej. W mojej szkole (całkiem dobre lo dwujęzyczne) tylko dwie osoby uzyskały ponad 30 punktów, więc pan Henryk w tym roku chyba postanowił nieźle poszaleć, co też wróży pewnie niezłą okręgówkę, coś czuje że urządzi nam prawdziwe igrzyska śmierci :D. Ale pożyjemy, zobaczymy, fingers crossed za wszystkich :)
Obstawiam prog rowno 30 :D
I słusznie, próg równo 30. :) Przydałoby się jak najszybciej wybrać teksty kulturowe.
Jeszcze na oficjalne listy trzeba czekac ;) Wogole to wie ktos, czy oni juz to przejrzeli wystawiajac prog?
Jeśli próg jest znany, to znaczy, że prace zostały już sprawdzone.
Czyli tylko czekac na oficjalna liste? Dla formalnosci?
Na oficjalną listę to nie macie co czekać, bo zazwyczaj jej nie ma. Szkoły was informują czy przeszliście dalej czy nie. Jeśli masz 30 lub więcej, witaj w części pisemnej drugiego etapu. Jestem finalistką z zeszłego roku, okręg warszawski btw. Wybierajcie lektury i czytajcie je w przerwie świątecznej, na bank trafi się pytanie o treść. A rozmowa z komisją tak ogólnie nie jest wcale straszna, atmosfera jest takiej niby pogawędki :)
Oglądają wszystkie prace, sprawdzają jak poszło i ogłaszają prog.
Pytam sie, zeby nie bylo nagle: Twoja praca zostala cofnieta etc.. Czyli dobrze. A moglabys cos wiecej powiedziec o tej calej czescie ustnej? :) Jak to dziala etc.
edytowany przez Torm: 13 gru 2013
Komitet Okręgowy Śląska opublikował już oficjalną listę zakwalifikowanych do II etapu (strona IJA). Na szczęście się udało :) Czego dokładnie i jak planujcie się uczyć treści dot. kulturówki?
W okręgu gdańskim listy jeszcze nie ma i nie wiem, czy będzie w ogóle, ale do mojej nauczycielki przysłano mail potwierdzający, więc u mnie to też już oficjalne. :)
Szczerze powiem, że nie mam pojęcia, czego spodziewać się po części kulturowej, zwłaszcza, że różni się to podobno bardzo pomiędzy różnymi okręgami, bo przecież większość kulturówki jest zawarta w części ustnej. Myślę, że poczytam trochę przewodników turystycznych i coś, co podsunie mi nauczyciel, a z lektur wybiorę jak najwięcej poezji i krótkich powieści, bo to chyba najbardziej logiczne rozwiązanie.
To czy po wystawieniu progu, ponownie sprawdzaja prace? A co do kulturowki to sie przygotowywuje z dwoch ksiazek: British History for Dummies oraz U.S History for Dummies. Co do lektur to wybralem te, ktore maja ekranizacje i mocne streszczenia szczegolowe, poniewaz jest bardzo trudne sie wyrobic z historia + 6 ksiazkami.
Skąd ten pomysł? Sprawdzają prace i patrzą, przy jakim progu będzie maksymalna dopuszczalna liczba uczestników. Później ten próg wystawiają i publikują, po co mieliby sprawdzać prace ponownie?
Tak sie troche boje, bo nasz okreg nie wyslal naszej szkole potwierdzenia (Okreg Warszawski), a mialem dwa punkty dodane na "common sense", a nie na klucz.
Mi także się udało, teraz mam tylko pytanie: jak to jest z tym egzaminem ustnym? Lepiej przeczytać dokładnie te wszystkie 6 książek czy może skupić się na kilku z nich, prowadząc większy research co do innej twórczości i życiorysu autora, żeby zaskoczyć komisję szeroką wiedzą?
Wydaje mi się, że na to pytanie trudno odpowiedzieć, bo w różnych okręgach jest z tym inaczej. Ja wolę raczej wybrać krótsze i przyjemniejsze lektury, przeczytać je dokładnie i ewentualnie dowiedzieć się trochę o kontekście i okolicznościach ich powstawania.
nie wiem dokładnie jak to jest, moim zdaniem najpierw sprawdzają prace, i ustawiają taki próg żeby było z czego wybierać po 2 etapie. Bo gdyby w tym roku ustalili tak jak w poprzednim (chyba 39) to niewiele prac by po prostu przeszło, i nie ma sensu robić konkursu dla 100 osób z Polski. Jeśli chodzi o to, czego się uczyć przy lekturze, a czego nie... Moim zdaniem im więcej tym lepiej. W finale zrobiłam taki błąd, że nie opanowałam w zupełności kwestii teoretycznych (typu motywy lit. w jednej książce), bo myślalam ze będę mogła jakoś sprytnie to pominąć, ale oczywiście byłam w błędzie.
Jeśli chodzi o punkty "common sense"... no cóż, nie jestem tego taka pewna. Klucz jest BARDZO ważny dla OJA.
Jeśli chodzi o to, jak wygląda 2 etap: na początku wszyscy piszą część pisemną. Ale do części ustnej nie wszyscy są dopuszczeni. Dopuszczeni są ci, którzy osiągnęli pewną liczbę punktów (w zeszłym roku to było, zdaje się, 66, ale mogę być w błędzie). A jak wygląda kulturówka - to zależy od komisji. W Warszawie było kilka komisji, a jedna z nich była taka mega ostra. Moja koleżanka tam poszła i siedziała z dobre 25 minut. Ja z kolei miałam w miarę fajną komisję, było krótko i na temat. Komisja nie jest jakaś straszna. Chcą żebyśmy się rozluźnili itp, zadają najpierw takie pytania w stylu: jak się masz, jakie jest twoje hobby, gdzie mieszkasz, gdzie do szkoły chodzisz, a czemu konkretnie do tej szkoły, itp itd. Potem jakoś tak będą nakierowywać z tych ogólnych tematów do tematów takich "na gadanie" (lista tematów jest na stronie WSJO). I potem zapytają o treść lektury, i trochę kulturóweczki. Najlepsza taktyka: znaleźć jakiś temat z historii, który się strasznie podoba, i tak KIEROWAĆ rozmową (tak tak, trzeba kontrolować sytuację :D ) żeby na ten temat zejść.
Na ustnym oceniają 2 rzeczy - język i znajomość tych faktów, kulturówki itp. Każde jest oceniane na 10 punktów max, i potem jest wyciągana średnia z 2 rzeczy. I jakoś dziwnie to przeliczają tak, że jak masz z ustnego 9 punktów, praktycznie masz gwarancję przejścia do finału. Przynajmniej tak było rok temu.
No to zobaczymy co z ta ustna. Wlasnie mnie ciekawi co z ta moja praca, poniewaz zostala wyslana z wynikiem 30 (28 + 2 common sense), a narazie nie bylo zadnych wiesci typu "twoja praca zostala odeslana z powodu bla bla bla".
Temat przeniesiony do archwium.
61-90 z 157

« 

Pomoc językowa

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie