List o przyjęcie do pracy.

Temat przeniesiony do archwium.
Witam! Bardzo proszę o sprawdzenie.
Z góry dziękuje

20 December, 2011

Dear Sir or Madam

I read your advertisement for a music teacher in the net and I thought I have qualifications to do this job.

First at all, I am twenty-eight years old. I finished Music Academy in Chicago with very good results. I'm intrested at music since I was born and I always wanted do be someone who have contact with music. I got a piano when I was six. I have learned playing and now I'm very good at this. I can teach this pupils too.

Secondly, . I was a music teacher in High School in New York and I was working in music studio two years.

Lately, I can talk with students. I have got a lot of free time. I love be not busy but now I do not mind working.

If you would like me to come for an interview, please let me know. I look forward to hearing from you. I hope you are you going to choose me!

Yours faithfully
I read your advertisement for a music teacher 'in' (zle slowo) the 'net' (napisz w calosci, to niby ma byc powazne pismo) and I 'thought' (poszukaj innego slowa) THAT I have (przedimek) qualifications to 'do' (poszukaj lepsze, wyzsze slowo) this job.

'First at all' (tego sie nie pisze), I am 'twenty-eight' (28) years old- ale to chyba bedzie w twoim CV). I finished (przedimek) Music Academy in Chicago with 'very good results' (podaj dokladnie, to jest b. subjecive-). 'I'm' (zle zly czas) 'intrested'(ortog) 'at' (zle slowo) music since I was born and I always wanted 'do be someone' (popraw) who 'have' (popraw) contact with music. I 'got' (nie uzywaj tego slowa w powaznych listach) a piano when I was six. I have learned playing (a jakie wyniki z tego?) and now 'I'm very good at this' (zle to trzeba poprzec czyms, faktami, EVIDENCE). I can teach (ale co?) 'this' (niepotr-ale i tak zle) pupils too.

'Secondly,' (nie piszemy tak) I was a music teacher in High School in New York (jaka i jak dlugo?)iand I was working in (przedimek) music studio (brak slowa) two years (ale kiedy? napisz to).

'Lately' (to mi przypomina piosenke, ale tak nie piszemy w powaznych listach), 'I can talk with students' (no i co z tego...o czym tak mozesz rozmawiac?). 'I have got a lot of free time' (aha, to znaczy przed televizorem, lepiej powiedziec co robisz, zeby ktos pomyslal, ze starasz sie poglebic swoja wiedze). 'I love be not busy' (nie tak, ale przeciez jak sie starasz, to chyba nie chcesz komus dac znac, ze 'wole nic nie robic') but now I 'do not mind' (gdybym to czytala, powiedzialabym...don't trouble yourself, stay at home) working.

'I hope you are you going to choose me' (tego nie piszemy, i dokladnie czym mnie zaskoczyles w tym liscie, czym sie wychwalales...? pomysl troche)

terri swietnie to wyjasnila..I'm impressed,are you a teacher?
ale 3 rzeczy
1) na przyszlosc jak piszesz,ze kochasz byc (jakis tam) to nie 'I love be..' tylko 'I love being'
2) piszesz,ze miales swietne wyniki,bardzo dobrze umiesz grac,ale jak to juz terri zauwazyla nie poparles zadnymi konkretami,wymiernymi rzeczami..nie chwal sie,zamiesc miejsca pracy,oceny,liczby,niech potencjalny pracodawca sam sie 'wbije' w nazwijmy to podziw,jesli sie zna to z suchych nawet faktow wywnioskuje,ze jestes kompetentny,a chwalac sie moim zdaniem tylko zmniejszasz swoje szanse
3) uporzadkuj to, dlaczego jestes zainteresowany oferta, co robiles (czyli dlaczego jestes kompetentny) i co masz zamiar robic w przyszlosci,bedzie sie to przyjemniej czytalo
po prostu SELL YOURSELF, zeby to ktos kupil.

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

 »

Pomoc językowa