Wizytówka miasta

Temat przeniesiony do archwium.
Po polsku :
Sankt Petersburg został założony w 1703 roku przez Piotra I w Rosji. Miasto położone jest w delcie rzeki Newy, łączącej jezioro Ładoga z Morzem Bałtyckim.
W Petersburgu jest ponad 300 mostów i kilkadziesiąt wysp, przez co miasto nazwane zostało Wenecją Północy. Sankt Petersburg nazywany jest też miastem białych nocy, ponieważ latem w nocy jest prawie tak jasno jak w dzień.

Warto zobaczyć :
* Pomnik Piotra I - główny symbol miasta, wzniesiony przez Katarzynę II w 1782 roku.
* Pałac Zimowy - zimowa rezydencja carów Rosji, wzorowana na francuskim Wersalu.
* Cerkiew Zmartwychwstania - jej budowa trwała 24 lata. Przyciąga ona uwagę barwnymi kopułami i mozaikami. W cerkwi zamordowany został car Aleksander II.

Ciekawostka :
Metro w Petersburgu należy do najgłębszych na świecie. Najniżej położona stacja "Aдмиральская" leży na głębokości 102 metrów.

Po angielsku :
Saint Petersburg was founded in 1703 by Peter I in Russia. The city is locating in the delta of the Neva River, which connects the Ladoga Lake with the Baltic Sea.
In Petersburg there are over three hundred bridges and several islands, by which the city received the title of Venice of the North. Saint Petersburg is called as a city of white nights, because summer nights are almost as bright as day.

It is worth to see :
* The Monument to Peter the Great - the main symbol of the city, built by Catherine II in 1782.
* The Winter Palace - the winter residence of the Tsars of Russia, which was modeled on the French Versailles.
* The Church of the Resurrection - It was constructed 24 years. It attracts the attention of colorful domes and mosaics. In the Church was murdered Alexander I.

The Curiosity :
Metro in Petersburg is the deepest in the world. The lowest station "Aдмиральская" is locate at a depth of 102 meters.
wszystko raczej masz dobrze ;) ''Saint Petersburg is called as a city of white nights'' tylko nie jestem pewny czy tam ma być a czy the city.
the city
bez 'as'
Cytat: paczaj
wszystko raczej masz dobrze ;)

Nie jestem pewien, ale czy to nie są błędy?

*The city is locating
*colorful - spelling?
*The lowest station "Aдмиральская" is locate
*Neva River, which; white nights, because summer - bez przecinków?
*In the Church was murdered Alexander I - szyk?
*It was constructed 24 years - przez 24 lata?

« 

Pomoc językowa

»

Mógłby ktoś przetłumaczyć proszę