Proszę o sprawdzenie

Temat przeniesiony do archwium
Zrobiłam takie zadanko, czy mógłby ktoś rzucić swym fachowym okiem czy dobrze zrobiłam:
will, going to, present continous

1. I think I (have) ...am going to have...a rest after all that gardening!
2. ....Are we meeting (we/meet) at 7 o'clock thos evening like we said?
3. I think Mike .....isn't being...(not/be) well enough to join the volunteer day on Sunday.
4. I believe that one day scientists....will create...(create) robota with feelings.
5. Look at that tree! The wind....is going to blow...(blow) it down!
6. Our school....will participate.....(participate) in a clean-up day next Saturday.
1 nie, przeciez 'odpoczynek' to twoja decyzja, a nie wniosek na podstawie obserwowanych oznak

3 nie present continuous, 'czuc sie dobrze' to nie jest ustalony plan

6 to nie jest przepowiednia, to jest ustalony plan
Tak ma byc?!
1. I think I ....will have....a rest after all that gardening!
2. I think Mike .....won't be.....well enough to join the volunteer day on Sunday
3. Our school .....is going to participate....in a clean-up day next Saturday.
pierwsze dwa ok
zwroc uwage, ze w obu jest "I think", taki poczatek kojarzy sie wlasnie z Future Simple
trzecie nie, moze zmylilo Cie uzycie slowa 'plan', chodzilo mi o to, ze to juz zostalo ustalone, czyli present continuous
1. Regulka pewnie wymaga "will" bo jest wykrzyknik , ale zycie mowi, ze "going to' tez moze byc,
I think I am going to have a rest after all that gardening! Jest to i wniosek na podstawie obserwacji i plan i wcale osoba nie musi byc do konca zdecydowana.
Jesli na egzamin z kluczem to no to niestety trzebaby dac wg regulki ale nie przywiazywalabym sie do niej tak na beton, bo kontekst jest plynny w zaleznosci co osoba mysli, a nie wiemy do konca co mysli. Obie formy sa poprawne.
tak, nalezaloby sie zapytac, jaka regulke podali w szkole, ale przyjalem, ze taka konserwatywna.
Dlatego uwazam, ze na testy nie powinno sie dawac przykladow, ktore nie sa jednoznaczne. Jesli tylko na lekcje, to nauczyciel powinien uczyc otwartosci a nie sztywnych regulek. Jesli uzna, ze "going to" jest niepoprawne to powinien wytrzymac polemike ucznia. Nie robie tu do nikogo osobistych wycieczek, mowie ogolnie. Znam sytuacje, ze pewien licealista po powrocie z USA uzyl slowa "circle" na rondo komunikacyjne, a nauczyciel upieral sie, ze nie ma takiego slowa , tylko roundabout i nie dal sobie powiedziec. Jak mu gosc powiedzial, ze on to zna z zycia to sie nauczyciel obrazil. Dobry nauczyciel zareagowalby inaczej.
Sorry, taka dygresja mi sie nasunela.
nie wszystko mozna powiedziec od razu i czasem warto podac uproszczona regulke

z leksyka jest inaczej, ale tutaj roznic BrE/AmE jest tak wiele, ze nikt nie zna wszystkich. Oczywiscie, nauczyciel powinien wlasnie w ten sposob sie tlumaczyc
Dziękuję za pomoc.
Temat przeniesiony do archwium

« 

Descriptive Grammar

 »

Pytania dotyczące języka angielskiego