transformacje zdań.

Temat przeniesiony do archwium.
1) I don't want you to go out with Josh any more. RATHER
I'd rather to go out with Josh any more.

2) The teacher said the disruption was Luke's fault. BLAMED
The teacher blamed Luke of the disruption.

3) I can hardly read your handwriting. DIFFICULT
I have a difficult in reading your handwriting.

4) Supposedly Levi Strauss made his first million selling trausers to contractors. SUPPOSED
Levis Strauss is supposed made his first million selling trausers to contractors.

5) It took me an hour to persuade my ant not to buy little Tommy kettledrum.TALK
It took me an hour to talk to my ant not to buy ....

6)
proszę Was o sprawdzenie :)) z góry dziękuję!!
1) I don't want you to go out with Josh any more. RATHER
I'd rather to go out with Josh any more.
Nie, co to znaczy według Ciebie?
Ponieważ nie chcesz, żeby ktoś inny coś robił, to po "I'd rather" musisz dać odpowiedni podmiot ("you"), a następnie zastosować Unreal Past, czyli w tym przypadku Simple Past w zaprzeczeniu


2) The teacher said the disruption was Luke's fault. BLAMED
The teacher blamed Luke of the disruption.
nie 'of'. Inny przyimek


3) I can hardly read your handwriting. DIFFICULT
I have a difficult in reading your handwriting.
difficult nie jest rzeczownikiem
zastosuj konstrukcję 'find it difficult to do sth"

4) Supposedly Levi Strauss made his first million selling trausers to contractors. SUPPOSED
Levis Strauss is supposed made his first million selling trausers to contractors.
Po 'is supposed' musi być odpowiedni bezokolicznik.


5) It took me an hour to persuade my ant not to buy little Tommy kettledrum.TALK
It took me an hour to talk to my ant not to buy ....
aUnt, chyba że masz ciocię mrówkę.
prawidłowa konstrukcja brzmi 'talk sbd out of doing sth'
I'd rather you to didn't go out with Josh any more.
The teacher blamed Luke in the disruption.
I find it difficult to reading your handwriting.
Levi Strauss is supposed to make his first million selling trausers to contractors.
It took me an hour to talk my aunt out not to buy....


?
you to didn't go out - to nie jest Simple Past. Co tu robi 'to'?
The teacher blamed Luke in the disruption. - zły przyimek, nie możesz sprawdzić w słowniku?
I find it difficult to reading your handwriting. - skąd gerund? wyraźnie napisałem, że chodzi o bezokolicznik
Levi Strauss is supposed to make - to znaczy, że teraz zarobi milion, a przeciez chodzilo o przeszlosc. Musisz uzyc tzw. perfect infinitive. Skoro dostajesz taka prace domowa, to powinnas wiedziec, o co biega.
his first million selling trausers to contractors.
It took me an hour to talk my aunt out not to buy.... - znowu nie przeczytalas tego, co napisalem.

Za trudne?
MG Chcialam ci tylko powiedziec ze masz swietne podejscie - nie dajesz gotowych odpowiedzi niesfornym i leniwym uczniom a za to zmuszasz ich do ruszenia mozgownica. Oby tak dalej, to moze cos z nich wyrosnie:D
PS garuluje cierpliwosci!
zzdrowa chyba nie znasz uczucia frustracji, jaki nachodzi osoby, ktore probuja cos zrobic poprawnie po raz enty, nawet wowczas, kiedy dostaly pomoc w formie takiej, jaka ty wychwalasz, a czyni mg - czesto naprawde lepsze jest sprawdzenie i podanie poprawnych odpowiedzi

1) I don't want you to go out with Josh any more. RATHER
I'd rather {you didn't} go out with Josh any more.

2) The teacher said the disruption was Luke's fault. BLAMED
The teacher blamed Luke {for} the disruption.

3) I can hardly read your handwriting. DIFFICULT
I {find it} difficult {to read} your handwriting.
lub
It is difficult for me to read your handwriting.
lub
Your handwriting is difficult for me to read.

4) Supposedly Levi Strauss made his first million selling trausers to contractors. SUPPOSED
Levis Strauss is supposed {to have} made his first million selling {trousers} to contractors.

5) It took me an hour to persuade my ant not to buy little Tommy kettledrum.TALK
It took me an hour to talk {} my {aunt out of buiyng little Tommy the/a kettledrum}.
>zzdrowa chyba nie znasz uczucia frustracji, jaki nachodzi osoby, ktore probuja cos zrobic poprawnie po raz enty, nawet wowczas, kiedy dostaly pomoc w formie takiej,

Jeżeli dostały jasne wskazówki, a nie potrafią napisać poprawnie zdania, to znaczy, że dany kurs jest na zbyt wysokim dla nich poziomie, bo np. nie uczyły się wcześniej. Jeżeli ktoś ma pracę domową z Unreal Past i pisze coś, co świadczy, że nie rozumie zagadnienia nawet mimo dokładnego wskazania, jakich form powinien użyc, to napisanie mu gotowych odpowiedzi nic nie da, bo co najwyżej je zapamięta, ale nigdy nie zrozumie.
Pisanie gotowych odpowiedzi ma sens wtedy, gdy w pracy domowej są pojedyncze błędy, ale nie wtedy, gdy powazne błędy są w każdym zdaniu. Chciałem sprawdzić, czy autorka ma pijęcie o tych zagadnieniach gramatycznych, których dotyczy praca domowa, i przekonałem się, że nie. A całej gramatyki nie potrafię nauczyć przez jeden dzień.
Jeżeli Twoi uczniowie byli sfrustrowani i nie rozumieli podpowiedzi po pewnym czasie nauki u Ciebie, to znaczy, że nie potrafiłeś im wytłumaczyć. Pamiętam, jak się chwaliłeś na forum, że odrabiałeś za nich prace domowe i byli z tego zadowoleni. Nie wątpię, że tak mogło byc, jeżeli trafiłeś na leni, którzy woleli płacić i mieć spokój z angielskim. Ja chcę, żeby ludzie zrozumieli coś na tyle, by potem mogli sami rozwiązywać takie zadania. Ty masz inne cele, Ty chcesz być dobrym samarytaninem, może zresztą chcesz się popisać swoją zdolnością do rozwiązywania zadan na poziomie szkoły średniej. Dorośnij.

>czesto naprawde lepsze jest sprawdzenie i podanie poprawnych odpowiedzi
Brakuje Ci umiejętności rozróżnienia osób, którym wystarczy trochę pomocy, od tych, które nic nie rozumieją.
>Chciałem sprawdzić, czy autorka ma pijęcie o tych zagadnieniach
>gramatycznych, których dotyczy praca domowa, i przekonałem się, że
>nie. !!!A całej gramatyki nie potrafię nauczyć przez jeden dzień!!!

>angielskim. !!!Ja chcę, żeby ludzie zrozumieli coś!!! na tyle, by potem
>mogli sami rozwiązywać takie zadania

nie jestes w stanie wytlumaczyc calej gramy w jeden dzien, a mimo to chcesz (czytaj oczekujesz), aby ludzi cos zrozumieli? w jakims stopniu sam sobie zaprzeczasz

jestes pamietliwy, ale to czasami przeszkadza w wyciaganiu stosownych wnioskow wobec danej osoby; co bylo minelo, a texty typu 'on chce sie popisac' w moim przekonaniu swiadcza o jakims kompleksie z twojej strony
>nie jestes w stanie wytlumaczyc calej gramy w jeden dzien, a mimo to chcesz (czytaj oczekujesz), aby ludzi cos zrozumieli? w jakims stopniu sam sobie zaprzeczasz

Jak to? Jeżeli ktoś rozumiał kiedyś Unreal Past i wymaga tylko przypomnienia, to takie przypomnienie, jakie daję, powinno wystarczyć. Jeżeli ktoś wie, jak czytać zapisy typu "talk sbd out of doing sth", to też moja pomoc powinna być wystarczająca. Jeżeli nie, to odrobienie zadania za tego kogoś mija się z celem, bo i tak niczego nie zrozumie na podstawie przykładów, a w każdym razie nie będzie w stanie ułożyć na tej podstawie nowych zdań.


>jestes pamietliwy, ale to czasami przeszkadza w wyciaganiu stosownych wnioskow wobec danej osoby; co bylo minelo, a texty typu 'on chce sie popisac' w moim przekonaniu swiadcza o jakims kompleksie z twojej strony

O mojej bezsilności wobec Ciebie. Ja Ciebie nie rozumiem.
>O mojej bezsilności wobec Ciebie. Ja Ciebie nie rozumiem

wychodzi na to, iz to o tym komplexie w calej tej sprawie chodzi
zzdrowa ma rację. Metoda, którą stosuje mg, zmusza do myślenia. Tylko w ten sposób uczymy się. Myśląc.
engee30, Ty też swego czasu stosowałeś ten sposób (pamiętam poszatkowane zdania, które musiał składać pytający). My (uczący się) musimy włożyć choć minimum wysiłku w naukę. Odrabianie za kogoś pracy domowej to nie najlepszy sposób. Przecież przykłady takich zdań są w podręczniku, są (pewno) podawane na lekcji. Jeśli pytający nie umie rozwiązać zadania, oznacza to, że nie analizował tego co mówił nauczyciel. Tak samo nie przeanalizuje tego co Ty mu tu, na FORUM, podasz.

I jeszcze jedno - Panowie, nie zaczynajcie się znowu kłócić. Doskonale znacie swoje przekonania i jeśli do tej pory (to już chyba ze trzy, cztery lata) się nie przekabaciliście, to raczej już tak pozostanie. Szkoda Waszego czasu.
engee30 - i widzisz nawet ci nie podziekowal student za twoja pomoc, dlaczego? Latwo przyszlo, ladwo poszlo. Wlasnie o to im chodzi, aby odwalic prace domowa i miec ja z glowy (nie w glowie). W ten sposob nie nauczysz ich szacunku do wiedzy i do samego siebie, lecz poszukiwania drogi na skroty i oszukiwania gdzie sie da. Tez kiedys bylam uczniem ale nie mialam podawanych odpowiedzi na tacy za co teraz jestem bardzo wdziecznabo, bo w zyciu trzeba byc w stanie samemu sobie radzic a nie liczyc na pomoc jak jakis pasozyt!
>engee30 - i widzisz nawet ci nie podziekowal student za twoja pomoc

a podziekowal komus w ogole :? ja nie oczekuje zadnych podziekowan, spedzam swoj czas na forum nie po takie rzeczy, ale zeby sie pochwalic swoja wiedza z jezyka (wedle opinii niektorych tutejszych forumowiczow)

>radzic a nie liczyc na pomoc jak jakis pasozyt!
no comment :(
Wiesz gdybym to ja komus pomogla, pewnie mialabym cicha nadzieje ze uslysze to proste slowo `dziekuje` za czas i chec pomocy. To zwykly odruch ludzki, tak jakos wypada:-/ Oh zapomnialam przeciez to sie juz nie liczy, Latwo przyszlo latwo poszlo - oto zasada ktorej sie trzymaja niesforni uczniowie...brawo popieraj a z pewnoscia takich przybedzie. Nie ma to jak pojsc na latwizne. Alez to przykre...Brak slow.
student nie podziękował za pomoc, ponieważ nie miał wcześniej dostępu do komputera i teraz dopiero usiadł i sprawdził, czy zrobił zdania poprawnie.

racja, jest to poziom dla mnie za wysoki, niestety, nie mam pojęcia jak robi się zdania tego typu, jeżeli ktoś by mógł mi chociaż trochę to wytłumaczyć... albo dać link do jakiś zadań tego typu...

niestety przydzielono mnie do za wysokiej grupy, w sumie to najniższej jaka jest, w tym tygodniu mam test i czuje sie załamana, bo nic nie umiem.... i nie umiem dotrzeć do tego jak robi się te zdania.
no i dzieki za pomoc :)
jeszcze mam jedno pytanie, bo robie zadania z ang z czasu przyszłego i nie wiem dlaczego w niektórych zdaniach jest podana forma

1) I'll get 50dol. from the bank when it opens (dlaczego nie will open?)
2) Before we paint the wall we will have a cup of tea a cup of tea. (we will paint/we will have had?]
po wyrazach typu as, when, before, after uzywa sie simple present w znaczeniu future simple. Po prostu musisz to zapamietac. Wyjatkiem sa oczywiscie pytania z when (when will he come back? itp.)
we wil have had nie pasuje tu dlatego, ze wiadomo, ze malowanie scian nastapi po wypicu herbaty i nie trzeba tego podkreslac.
Co innego, gdyby napisac 'zanim to skoncze, wypije szklanke hernaty', tzn. wypije herbate w trakcie pracy - tu mozna powiedziec 'will have had a cup of tea'.
jook, wiesz ...widze swiatelko w tunelu:) ladnie sie zachowales. Czasami tak bywa ze sie ma pod gorke. Nie przestawaj szukac odpowiedzi i zainwestuj swoj czas w nauke a dogonisz reszte. `Uphill battle` dobiegnie konca. Zycze ci powodzenia na tescie. Na pewno sobie poradzisz!!!
jook, wiesz ...widze swiatelko w tunelu:) ladnie sie zachowales. Czasami tak bywa ze sie ma pod gorke. Nie przestawaj szukac odpowiedzi i zainwestuj swoj czas w nauke a dogonisz reszte. `Uphill battle` dobiegnie konca. Zycze ci powodzenia na tescie. Na pewno sobie poradzisz!!!
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa