'to'+czas. czy 'ing' - zdania

Temat przeniesiony do archwium.
Witam.
Należy uzupełnić poniższy tekst poprawnie odmieniając czasownik.

Fifteen-year-old Jason loves #1 (listen) to music. He also likes #2 (go to) the park and skateboarding. Jason wants #3 (be) a professional skateboarder. He learnt #4 (skateboard) three years ago and he often practises #5 (do) new jumps and turns. Whenever there's a skateboarding competition, Jason is there. 'On the day of a competition, I begin #6 (feel) nervous', says Jason. 'But once i decide #7 (do) something, I do it. When it's my turn, and everyone starts #8 (watch) me, I just concenctrate on the music. I always hope #9 (win), but there are a lot of good skateboarders. The best moment is when I finish #10 (skate), and everyone starts #11 (cheer)!'

Jeszcze cztery nie związane z powyższym tekstem zdania, również do uzupełnienia.
Adam learned #12 (play) the drums last summer.
We suggested #13 (have) a party at the weekend.
I want #14 (buy) a CD player next week.
Dana practised #15 (sing) every night before the concert.

Moja próba uzupełnienia:
#1 listening
#2 going to
#3 to be
#4 skateboarding
#5 doing
#6 feel
#7 to do
#8 watching
#9 to win
#10 skating
#11 cheering
#12 playing
#13 to have
#14 to buy
#15 singing

Proszę o sprawdzenie.
>Moja próba uzupełnienia:
>#1 listening OK
>#2 going to OK
>#3 to be OK
>#4 {to skateboard}
>#5 doing OK
>#6 {to} feel
>#7 to do OK
>#8 watching OK
>#9 to win OK
>#10 skating OK
>#11 cheering OK
>#12 {to play}
>#13 {having}
>#14 to buy OK
>#15 singing OK
Dziękuję za odpowiedź.
Mam jednak jeszcze kilka pytań:
1) w #4 poprawiłeś(aś) mi na {to skateboard}, lecz np. na tej stronie -
http://www.t4tw.info/angielski/gramatyka/ing-or-infinitive.html#learn (*)
jest napisane, że:
"Po czasownikach learn oraz teach używamy czasownika w formie -ing kiedy odnosimy się do lekcji i zajęć przedmiotów, które trwają i jeszcze się nie zakończyły.
Kiedy podkreślamy rezultat nauki, jak na przykład zakończone sukcesem opanowanie jakiejś umiejętności, wtedy po learn i teach używamy czasownika w bezokoliczniku."
Jeżeli dobrze rozumiem tekst, to Jason nadal się uczy, więc czy nie powinno być jednak {skateboarding}? Jeśli nie - dlaczego?

2) w #6 poprawiłeś(aś) mi na {to feel}, natomiast na stronie (*) jest napisane:
"Po czasownikach begin i start można stosować zarówno czasownik w formie -ing jak i w bezokoliczniku bez zmiany znaczenia."
Zatem czy nie obie formy są poprawne?

3) poprawa #12 na {to play} - wątpliwości mam takie same jak w 1). Czyż Adam nie uczył się grać, lecz nie wiadomo, czy się nauczył? Wtedy powinno być chyba {playing}?

4) poprawa #13 na {having} - czy jest to reguła, że po "suggest", o ile chcemy po nim napisać kolejny czasownik, musi być on w formie gerund?
>Mam jednak jeszcze kilka pytań:
>1) w #4 poprawiłeś(aś) mi na {to skateboard}, lecz np. na tej stronie
>-
>http://www.t4tw.info/angielski/gramatyka/ing-or-infinitive.html#learn


>(*)
>jest napisane, że:
>"Po czasownikach learn oraz teach używamy czasownika w formie -ing
>kiedy odnosimy się do lekcji i zajęć przedmiotów, które trwają i
>jeszcze się nie zakończyły.
>Kiedy podkreślamy rezultat nauki, jak na przykład zakończone sukcesem
>opanowanie jakiejś umiejętności, wtedy po learn i teach używamy
>czasownika w bezokoliczniku."
>Jeżeli dobrze rozumiem tekst, to Jason nadal się uczy, więc czy nie
>powinno być jednak {skateboarding}? Jeśli nie - dlaczego?
>

mamy tylko takie mozliwosci uzycie w obu przypadkach, 'learn' and 'teach':
v + (how) to-infinitive
v + n

stad musisz wiedziec, iz po obu czasownikach, gdy wystepuje imieslow odczasownikowy (v-ing), jest to juz rzeczownik:
learn (how) to sing - uczyc sie spiewac (lub uczyc sie, jak sie spiewa)
learn singing - uczyc sie spiewu

co do tego, jak tamta strona to ujmuje, nie chce sie wypowiadac

>2) w #6 poprawiłeś(aś) mi na {to feel}, natomiast na stronie (*) jest
>napisane:
>"Po czasownikach begin i start można stosować zarówno czasownik w
>formie -ing jak i w bezokoliczniku bez zmiany znaczenia."
>Zatem czy nie obie formy są poprawne?
>

to prawda - ale u ciebie nie bylo tego 'to', albo tez nie bylo koncowki 'ing'

>3) poprawa #12 na {to play} - wątpliwości mam takie same jak w 1).
>Czyż Adam nie uczył się grać, lecz nie wiadomo, czy się nauczył? Wtedy
>powinno być chyba {playing}?
>
jak wyzej - uczyc sie grac vs. uczyc sie grania

>4) poprawa #13 na {having} - czy jest to reguła, że po "suggest", o
>ile chcemy po nim napisać kolejny czasownik, musi być on w formie
>gerund?

regula jest to, iz gdy polecamy cos komus, aby cos zrobil przy uzyciu czasownika 'suggest' (bez podawania konkretnych osob), uzywamy czasownika w formie 'v-ing':
If there is a mechanical problem, we suggest contacting the manufacturer directly.
If there is a mechanical problem, we suggest that you contact the manufacturer directly.

w takim wypadku nie mozna uzyc 'to-infinitive' po 'suggest'

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie