Whales - prośba o sprawdzenie tłumaczenia

Temat przeniesiony do archwium.
Uprzejmie prosze o sprawdzenie poniższego tłumaczenia i pomoc w paru miejscach:

Naukowcy, wśród których znaleźli się również islandzcy specjaliści z Uniwersytetu Islandzkiego, przeprowadzali badania nad mózgiem wielorybów koncentrując się na tej jego części, która odpowiada za przechowywanie wspomnień.
Jak się okazało, wyniki badań wykazały, że zwierzęta te nie mają tak dużych zdolności w przechowywaniu wspomnień jak uważano wcześniej. Wynika to z tego, że ten obszar mózgu, który za to odpowiada jest bardzo mały.
Mózgi wielorybów zostały porównane z mózgami innych ssaków, badacze sprawdzali wielkość tej części mózgu, która jest związana z przechowywaniem wspomnień. *1
„Okazuje się, że ten obszar jest bardzo mały w mózgach płetwali karłowatych, u morświnów i delfinów” – powiedział jeden z naukowców Karl Ægir Karlsson, w rozmowie z ruv.is.
Powodem tego może być m.in. to, że wieloryby bardzo mało śpią i nie mają możliwości zregenerować swoich komórek nerwowych w tej części mózgu, w przeciwieństwie do innych ssaków.
„Najbardziej oczywistą interpretacją tego odkrycia może być to, że ssaki, które nie mogą zapamiętać nowych zdarzeń mają problem z tworzeniem wspomnień. To odkrycie zaprzecza powszechnie panującemu wśród ludzi przekonaniu, że wieloryby są inteligentne” – mówił Karl Ægir.
Wyniki badań zostały niedawno opublikowane w magazynie naukowym Brain Structure and Function, poświęconym badaniom nad mózgiem, ale wcześniej wiele czasopism odmówiło publikacji tego artykułu.
„Przypuszczam, że redaktorzy mogli pomyśleć, że publikowanie tego typu badań może być moralnie złe i może być uzasadnieniem dla połowów wielorybów” – dodał Karl Ægir.

Icelandic scientists from the University of Iceland among others carried out a research into the brains of whale focusing on the part which is responsible for storing memories.
It turned out that the animals do not have as high capability to store memories as previously thought. It is the consequence of the small size of the part of the brain responsible for the storage.
The brains of whale were compared to these of other mammals. *1 'It appears that the part of the brain is very small in the brains of common minke whale, porpoise, and dolphin.' said one of the scientists Karl Ægir Karlsson to ruv.is.
The reason of that is, inter alia *2, that whales have little sleep and do not have the opportunity to regenerate their nerve cells in this part of the brain in contrast to other mammals.
'The most obvious interpretation of the discovery may be that the mammals which can not memorise new events have problems in forming memories. The discovery contradicts the common belief of considering whales to be intelligent' – said Karl Ægir.
The research results have been published recently in 'Brain Structure and Function' scientific magazine … *3 brain study but many other magazines refused publishing that article.
'I suppose that the editors might think of publishing the article as being morally wrong and being used as a justification for whaling' – added Karl Ægir.

*1 – nie tłumaczyłem ponieważ to jasno wynika z powyższej części artykułu.
*2 – nieładnie to brzmi. Mogę jedynie to zastąpić 'among other things'.
*3 – czy możecie proszę podpowiedzieć jakie słowo powinienem użyć?
Gwoli ścisłości, te tłumaczenie jak również poprzedniejsze są tylko i wyłącznie ćwiczeniem przy nauce języka.

Icelandic scientists from the University of Iceland among others carried out 'a' (niepotr) research into the brains of 'whale' (chyba l. mn) focusing on the part which is responsible for 'storing memories' (mozna tez 'memory storage').
It turned out that the animals do not have as high A capability to store memories as previously thought.
The brains of whaleS were compared to 'these' THOSE of other mammals.

The reason of that is,'inter alia' (napisz to po ang) that (brak przedimka) whales have little sleep and do not have the opportunity to regenerate their nerve cells in this part of the brain in contrast to other mammals.
The research results have been published recently in (daj tutaj ...scientific mag.) 'Brain Structure and Function' 'scientific magazine' (w zlym miejscu)
brain study but many other magazines refused 'publishing' (the publication of) that article.
3. dedicated towards brain research...cos takiego
Serdecznie dziekuje.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

»

Pomoc językowa - Sprawdzenie