Dzień dobry, :-)
Oczywiście z moich porad korzystasz na własne ryzyko (co już wiesz).
Odpowiadając na Twoje pytanie - zadania dotyczące parafrazy najczęściej mają sprawdzać opanowanie pewnych sztuczek gramatycznych, których oczekuje się od ucznia na danym poziomie.
Zdanie 1 sprawdza umiejętność napisania zdania twierdzącego z tzw. inwersją (czyli przestawionym szykiem). Inwersja jest sztuczką dość zaawansowaną. Jest to przede wszystkim "bajer" stylistyczny, często służący do podkreślenia wagi tego, co mówimy (nietypowa forma dodaje siły treści).
Zdanie 2 sprawdza tzw. okres warunkowy (conditonal). W tym przypadku jest to trzeci okres warunkowy, używany kiedy mówimy o wydarzeniu z przeszłości, które nie może się spełnić (gość już został zaproszony, impreza się odbyła, a nam szkoda, że w ogóle na niej był).
Zdanie 3 sprawdza formę bezosobową, w tym wypadku "is said" (mówi się/ludzie mówią że).
Zdania wyjściowe, szczególnie 2 i 3, są dość typowe dla ćwiczeń dotyczących tych struktur gramatycznych.