causitive form

Temat przeniesiony do archwium.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym polega użycie causitive form?
CAUSITIVE FORM...? SZCZURZE MÓWIĄC...PIERWSZE SŁYSZĘ...TO NA PEWNO TAK SIĘ NAZYWA?
>CAUSATIVE FORM...? SZCZURZE MÓWIĄC...PIERWSZE SŁYSZĘ...TO NA PEWNO
>TAK SIĘ NAZYWA?
Już wiem, co to jest CAUSATIVE FORM. Stosujemy konstrukcję have+object+past participle
HEH, AŻ JESTEM ZDZIWIONA BO UŻYWAM TEJ FORMY, NIE MAJĄC POJĘCIA O JEJ NAZWIE :)
DZIĘKI WIELKIE :))
POZDRAWIAM,
ANN
kozatywne czasowniki:
have sb do sth
make sb do sth
get sb to do sth
oznaczają: nakłonić kogoś do zrobienia czegoś, kazać komuś coś zrobić.
Ogolnie chodzi o to, ze causative form uzywamy wtedy, gdy mowimy o jakiejs czynnosci, ktorej nie wykonamy, tylko ktos inny ja wykona, ale dotyczy nas bezposrednio np. My hair needs cut. To bedzie I must have my hair cut. Forma have, zalezy od czasy, jesli jest to czas cialy to bedzie wtedy having, lub w past cont. was having. W przypadku czasu perfect bedzie smieszna kontrucja, bo np. had have. Oprocz causative have jest jeszcze causative get ...
czy aby na pweno HAVE SB DO STH?????????????????????????????????????????????????? i MAKE SB DO STH????????????????????????????????????????????????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M jeśli Twoje wątpliwości dotyczą braku \"to\" w tych formach - to owszem - na pewno są one poprawne ;-) Tylko w \"get sb to do sth\" stosuje się \"to\".
A jak odróżnić rzeczoną formę od passive voice?
to jest (chyba) jakaś forma passive voice, z resztą podaj jakiś przykład w którym te dwie formy mogą się mieszać, mylić itp
get sb to do sth, make sb to do sth i have sb to do sth różnią się znaczeniem: make sb to do sth znaczy zmusić kogoś żeby coś zrobił, have sb to do sth znaczy porosić kogoś o zrobienie czegoś (zwykle odpłatnie) tylko nie wiem co dokładnie znaczy get sb to do sth (i w sumie dlatego trafiłam na tą stronkę).
causative form is the part of the passive voice. We use it when the performer of the action is unimportant for example: I went to a photo studio today to have my photo printed..... and as you can see the performer of the action is unknow, we don't have to know who did it (because in this case it's unnecessary), the most important part is that my photo has been printed.

causative forms are not very difficult and they're worth learning it cause we meet them in many English tests.

I guess you'll understand me;) cu
CAUSATIVE FORM
we use have + object + past participle
to say that we arrange for someone to do something for us.
present simple: she looks after her children
causative form: she has her children looked after.
get can be used instead of have in the causative.
the causative can be used instead of the passive to expess accidents or misfortunes.
He had his cheeck bruised in a fight (= His cheeck was bruised in a fight.)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Inne strony do nauki języków