There is every chance of doing sth

Temat przeniesiony do archwium.
Zwrot there is every/little/no chance of sb doing sth jest często używany do czasu przyszłego ale czy można go użyc w czasie przeszłym???Np.: There is every chance of me not having made the words out correctly-czy to zdanie jest ok???

Drugi problem jaki mam to:
This is the first time I have voted .
It was the first time I had eaten tuna.- to jest łatwe ,ale co jeśli chcemy powiedzieć:
'It will be the first time.........' czy czas future perfect byłby tutaj dobry?Np.It will be the first time I will have visited Nigeria.???
ok
present perfect
Cytat: flomounier
Zwrot there is every/little/no chance of sb doing sth jest często używany do czasu przyszłego ale czy można go użyc w czasie przeszłym???Np.: There is every chance of me not having made the words out correctly-czy to zdanie jest ok???

Drugi problem jaki mam to:
This is the first time I have voted .
It was the first time I had eaten tuna.- to jest łatwe ,ale co jeśli chcemy powiedzieć:
'It will be the first time.........' czy czas future perfect byłby tutaj dobry?Np.It will be the first time I will have visited Nigeria.???

W 1.
There was no chance of me choosing the words correctly- nie bylo szansy zebym nie zrobil bledu w doborze slow.

There is no chance of me having chosen the words correctly- nie ma szans, by slowa ktore wybralem byly dobrane poprawnie.

Dziękuję.
Cytat: mg
ok
present perfect

mg, a czemu present perfect?

odniesienie jest do punktu w przyszlosci i to dopiero będzie pierwszy mój raz, a present perfect odnosi sie do teraźniejszosci, czyli do chwili wypowiedzenia tego zdania nigdy nie wyjezdzalem; tworzy sie miedzy punktem w przyszlosci a teraźniejszoscią pewien okres czasu, w ktorym moze dojsc do wyjazdu i wtedy zalozenie zdania z the first time nie bedzie juz prawdziwe.

a moze chodzi tu o samo the first, ktore funkcjonuje w zdaniu podobnie do before, the time, after, as soon as i po nim nie moze wystąpic czas future?

tak to rozumuje, ale prawdopodobnie jest to zle rozumowanie :)
edytowany przez darkdogg: 31 sie 2011
>tworzy sie miedzy punktem w przyszlosci a teraźniejszoscią pewien okres czasu, w ktorym moze dojsc do wyjazdu

jeżeli nie będzie prawdziwe, to nie powiesz takiego zdania.
pewnie walcze z wiatrakami, ale czemu nie mozna by zaczepic tego perfecta o punkt w przyszlosci do ktorego sie odnosze. to by bylo bardziej logiczne chyba, bo by mowilo, ze nigdy do tego konkretnego momentu nie bylem i to bedzie pierwszy raz, a nie ze nigdy do teraz nie bylem, ale bede za n dni.
zapytaj native'ów, dlaczego jest tak, jak jest.
Dobra, Future Perfect wymagałby dodania wyrażenia typu 'in five years', przy czym te pięć lat musiałoby być przyszłością w momencie wypowiedzenia takiego zdania. Zadowolony?
@dargdogg

“This will be the first time” tworzy tymczasowy punkt odnieseina/ domene w przyszlosci i jest zdaniem glownym, tak . ‘I have visited’ jest zdaniem podrzędnym i jest ‘gleboko’ podporządkowane zdaniu glownemu, odniesienie czasowe sytuacji tego subclause jest umiejscowione w tej stworzonej domenie po przez zdanie glowne. ‘Present perfect’ zdania podrzędnego jest czescia i ‘podziela’ albo lepiej- jest uprzedni do tego ‘temporal’ point ustanowiony przez zdanie glowne, ze tak powiem. Hence present perfect.

Ale jeśli przyjmiemy ze NP ‘the first time’ nie ma funkci adverbial i całość jest przedstawiona przez mowce jak dwa osobne, niezalezne stwierdzenia / przewidywanie w that-clause to future perfect is just fine.

This will be the first time ( that ) I will have visited ‘whatever’ .. and I’m looking forward to it - fine

I don’t have to ask any natives. Aside from the ‘teragodamnbytes’ of that native speech I take in every single day, there’s still this theory that backs it up with many examples from a pile of grammar books.

‘will’ after ‘before’ ? Jest uzywane bardzo czesto ale sa ta wyjatki i jest ich troche.

p.s. i jest oczywiscie wiele przykladow z futre perfect w native speech after 'this will be the first time..'
edytowany przez savagerhino: 31 sie 2011
Myslę, że ludzie wstawiają tam drugie will (nie koniecznie z perfect infinitive) na tej samej zasadzie, na jakiej niektórzy dają 2xwould w 3rd conditional: If you'd have done... you'd have done...

Jeżeli 'will' odnosi sie do teraźniejszości tzn. ten moment nadejdzie za chwilę (polskie 'będzie' też może się odnosić do teraźniejszości), to można użyć tylko present perfect.
Jeżeli czynność wyraźnie dotyczy przyszlości, will have jest - jak widac - możliwe, ale jeszcze bardziej skomplikowane od present perfect w tej sytuacji.
aha. a jakie są wyjątki z tym before? I won't come to you before you will make the decision, czy cos jeszcze?
edytowany przez darkdogg: 01 wrz 2011
Declerck 'et al.' :) in his “The Grammar of the English Tense System - a Comprehensive Analysis” thinks otherwise . And it’s not an entirely descriptive analysis but quite the opposite.
On the other hand, coming from all these four-eyes professors , it may indeed sound like some theoretical gobbledygook sometimes.:)

@darkdogg

You will have to fill out this form before you will be able to enter the building.’

The subordinate before-clause form the above ‘becomes’ an apodosis in the conditional clause below
‘If you haven’t yet filled out this form, you will not be able …..’

Dlatego ze relacja ( temporal ) czasowa ustanowiona przez before jest mniej wazna niz relacja logiczna w zdaniu.
Jeszcze w znaczeniu 'I'd rather do this than do this' like 'I'll die before I'll do this'

edytowany przez savagerhino: 01 wrz 2011
savagerhino,
I will take a look at the book, the title of which you revealed at the beginning before I will ask the next question on this theme. But I will have to know some examples on using 'after' in this way before I will do what I wrote above. :-)
edytowany przez darkdogg: 01 wrz 2011
What have I gotten myself into ? gag me with a spoon...No, don't do it, you don't need it. Like I said once, this is only theory, you'd better get yourself some 'live talking voices'. I'm serious.

p.s. and you can't tamper with 'before-will' thing like there's no tomorrow. It requires special context and in most cases present or perfect is always favored as an alternative.
edytowany przez savagerhino: 01 wrz 2011
Temat przeniesiony do archwium.