czy to jest poprawnie?

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 33
poprzednia |
"I hate PO!" ?? czy raczej "I hate the PO!"?? Dzięki za pomoc.
PO to polski skrot? Nie zrozumieją.
I hate THE PO jak odnosi sie do specificznej partii.
Cytat: terri
I hate THE PO jak odnosi sie do specificznej partii.

Nie zgadzam się. Ja bym powiedział "I hate PO" lub "I hate the PO party".
W Uk, PO znaczy Post office - i mowimy I hate the Post Office.
Wiem, ale sytuacja nie jest tak prosta. "I hate the BBC" ale "I hate IBM". "I hate B&Q" ale "I hate the USA". "I hate XML" ale "I hate the USSR" "I hate BMW" ale "I hate the UK", "I hate MI5" ale "I hate the IRA" .... nie wiem, na czym to polega, ale musi być "I hate PO" bo inaczej "I hate the PO" rzeczywiście oznacza "I hate the post office". "I hate PO" wyklucza post office.
"nie wiem, na czym to polega"

na tym, że przed rozwiniętym wyrażeniem stawia się the albo nie
International Business Machines ale the United Kingdom
Rzeczywiście :) Dziękuję za podpowiedź. Ale fakt zostaje, że powinno być "I hate PO" bo nikt nie powiedziałby "I hate the Platforma Obywatelska" tylko "I hate the Platforma Obywatelska party" lub "I hate Platforma Obywatelska".
Angol i tak nie zrozumie o jakie PO chodzi. Tak jak napisała terri, zrozumie, że to poczta :)
Zgadza się, że musi być kontekst do tego, ale wątpię, że Anglik zrozumie PO jako post office ponieważ Anglicy bardzo rzadko używają skrótu PO. Występuje on raczej w urzędowych dokumentach ale piszą potocznie post office a nie PO.
Cytat: Hughes007
Zgadza się, że musi być kontekst do tego, ale wątpię, że Anglik zrozumie PO jako post office ponieważ Anglicy bardzo rzadko używają skrótu PO. Występuje on raczej w urzędowych dokumentach ale piszą potocznie post office a nie PO.

Mysle, ze masz racje, ze powiemy 'I hate the Platforma Obywateska party', ale 'I hate PO', ale dla Anglika to 'PO' nic nie znaczy - porownaj, z 'I hate the Tories, I hate the Tory Party, I hate the Lib-Dems, i moze dlatego, ze w UK nie mamy skrotow tak jak 'PO' czy Pis', to 'the' automatycznie wkracza sie.

A co do 'PO' - to pisemnie wydaje mi sie ze zawsze jest uzywane na post office i ciekawe gdzie twoja info sie znalazla o tym co rzadko Anglicy uzywaja - musialbys tutaj mieszkac przed, powiem 20-30 lat, zeby poznac kto, co i jak uzywa.
Jestem urodzonym Brytyjczykiem ale to nie znaczy, że automatycznie uważam, że mam rację :) Wiem tyle, że sam bym nie pomyślał, że PO to koniecznie post office i bym pisał post office a nie PO ale może dlatego, że wiem, co to jest PO po polsku. Może Anglik, bez tej wiedzy, pomśli post office - kontekst raczej podpowie, czy to post office czy coś innego a nie mamy kontekstu :(
Jestem urodzonym Brytyjczykiem ale to nie znaczy, że automatycznie uważam, że mam rację :) Wiem tyle, że sam bym nie pomyślał, że PO to koniecznie post office i bym pisał post office a nie PO ale może dlatego, że wiem, co to jest PO po polsku. Może Anglik, bez tej wiedzy, pomśli post office - kontekst raczej podpowie, czy to post office czy coś innego a nie mamy kontekstu :(

Did you stay in Britain for good and all?, or, perchance...
Pay us a visit more often, that'II be nice.
I will do my best to help out where I think I can be useful and not confusing, but to be honest the quality of help on these forums (or fora, if you prefer) is EXCEPTIONALLY high! In particular, Terri and mg are incredibly helpful and selfless in offering their help, However, in this particular case I thought I could quickly help - it got out of control very quickly though :) In fact, I feel a little guilty about pitching in with my answer because it wasn't my intention to say anybody was wrong but rather that X was better.
As for the UK, I was born and lived in the UK for many, many years but I moved to Poland when I got married (yes, a Polish wife!). I still have very strong ties with the UK (I have a large family in the UK) and now my sons are either studying in the UK or planning to study there.
I will do my best to help anybody who needs the help of a native speaker - for what it's worth! I am not a linguist :) Ask Terri or mg (and others) for an explanation of the grammar but I can give advice on usage or style.
Welcome on board, Hughes007!
Cytat: mg

{blush} Dziękuję!

{blush} Dziękuję!

It's fab we, students (and learners), have got another role model to follow, and our 'forum leaders' have got another fellow (If I can say that) of equal rank.
"have got another fellow (If I can say that) of equal rank"

I am not a native speaker of English.
You know grammar better than me because you had to learn it properly - I never had to :)
I'm the very model of the modern teacher-general :-)
Ha ha - dobre :)
Ha ha - dobre :)

That is very idiomatic Polish. Congrats!
It's a shame I can't quote a Polish equivalent of Gilbert & Sullivan back to you :(
I wonder is there is one....
do you know this?
Pewnie, że znam - ulubieniec mojej żony :)
Respect!
"have got another fellow (If I can say that) of equal rank"

I am not a native speaker of English.

This wasn't a criterion I based on here.
I was being modest.
I was being modest.

You always are.
Hughes007.
An ardent lover of James Bond's series or "007 zgłoś się"? :-)
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 33
poprzednia |

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

»

Pytania dotyczące języka angielskiego