Dwa krótkie pytania

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć, byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź na dwa krótkie pytania:

1. Czy zdanie "Only in this case did it not fully yield the expected results" jest poprawnie skonstruowane? Chodzi o zastosowanie inwersji i przeczenia w tym zdaniu oraz pozycję przysłówka.

2. Czy przed rzeczownikami po których występuje np. "No. 1" stawiamy the? Jak w: "It's in the building No. 1". Wiem, że przedimka nie używamy kiedy po rzeczowniku występuje jakaś liczba, ale czy tyczy się to też wyrażeń, w których pojawia się "number"?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
"Only in this case did it not fully yield the expected results"

Normally you would put the verb after 'it': "Only in this case it did not fully yield the expected results"
However, the inverted structure, as with all inverted structures, is used for emphasis - in this case to emphasis the negative.
Contextually this might be done if the the result was unexpected/you were trying to force a different result e.g., something returned the same results nine times, you change a variable and then you get a different result.
As a general rule of thumb the adverb should go as close as possible before the verb, so the position of 'fully' is OK with me.

Re: 'the'. Don't use 'the' with noun + No.1 / No.2 etc
Thank you, does this mean that inversion isn't necessary in this sentence?
skoro umiesz uzywac inwersji, to chyba wiesz, ze to jest 'coś ekstra' i zawsze mozna napisac zdanie w normalnym szyku
ale 'w normalnym szyku' znaczy tez - z okolicznikiem na koncu zdania
jezeli zdanie zaczyna sie od 'only', napisalbym to wylacznie z inwersja

« 

Pomoc językowa

»

Pomoc językowa