Inductive and deductive approach in teaching syntax

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,
z grubsza tak będzie wyglądał mój temat pracy licencjackiej. Sama go sobie wymyśliłam i zresztą bardzo mi się podoba, ale nie wiem jak się do niego zabrać. Będę przeprowadzać badania w gimnazjum i sprawdzać, która metoda jest skuteczniejsza. Chciałabym skupić się na składni jęz. angielskiego, lecz tu pojawia się problem. Jak wiemy, składnia jest pojęciem baardzo obszernym, i nie wiem na jakich aspektach miałabym się skupić, na podstawie jakich zagadnięć przeprowadzić badania.. nie mogą być to rzeczy skomplikowane, bo muszą trafić do odbiorców i być jako tako zrozumiane. Ma ktoś jakiś pomysł na czym się skupić, i czego ich spróbować nauczyć? Bardzo proszę o pomoc
Mozna zaczac od porownania z polskim na zasadzie ze angielski ma dosc rygorystyczna strukure SVO a polski nie i ze w jednym jezyku dana konstrukcja skladniowa nie ma odpiednika w drugim.
Tak jak masz obligatory subject NP w angieslkim 'It snowed yesterday' i w polskim 'wczoraj padal snieg' i t.d.Tu mozna troche porownan znalezc. Przy tym mozna 'zaczepic' kewstie elipsy i redukcji w skladni angielskiej, moze nawet inwersji.
Prawdopodobnie cala praca bedzie polegala na porownaniu, tym bardziej ze to ma trafic do 'odbiorcow'. Ale kto bedzie odbiorcem? An average Joe-schmo sixpack in the gutter whose IQ is a 'little bigger' than the very same average shoe size?:)
edytowany przez savagerhino: 08 sty 2015

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia