Przyczyny braku postępu w nauce

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,
Ponieważ nie jestem nauczycielka z wykształcenia i nie bardzo mam się z kim skonsultować chciałabym prosić o pomoc, poradę tutaj. Otóż mam przygotować ucznia (nie podaję płci) do matury podstawowej w maju 2023. Pierwsza lekcje mieliśmy tuż przed wakacjami. Są b.duze zaległości. Gramatykę musimy zaczynać dosłownie od podstaw, że słownictwem też jest problem, nawet nie zna słów, które na tym etapie powinny być w "małym paluszku". Lekcje uczen zadecydował, że mogą rozpocząć sue już w wakacje. Powiedziałam, jak sprawa wygląda, że jest mało czasu a my musimy nauczyć się podstaw gramatyki, kilka czasów i słownictwa z różnych działów tematycznych no i poćwiczyć zadania egzaminacyjne. Do tego oczywiście matura ustna. Na lekcjach widziałam, że uczeń raczej szybko "łapał". Zaczęłam nawet od cwiczen dla młodszych uczniów, żeby przerobić te podstawy. Prace domowe raczej były Ok. Jak zadałam do nauki słówka-kilkadziesiąt to w tydzień czy 2 były nauczone. Zrobiliśmy to be, troszkę ćwiczeń dałam tabelę, objaśniłem kiedy używamy, present Simple-to samo, poćwiczyliśmy od prostszych do trudniejszych zadan i było ok. W międzyczasie coś tam ze słownictwa z reoetytorium jakieś zadania i zadania na mówienie z użyciem 'have got'. Bo na pierwszej lekcji nie uslyszsksm żadnego zdania poprawnie zbudowanego. Później p.cont. znów omówienie, tabela, ćwiczenia, praca domowa i było ok. Później porównanie obu czasów i lekcja ćwiczeń. Wszystkie rzeczy omówiłam, różne "wyjatki" i widziakam, że uczeń rozumie. Zadałam pracę domową, z cw już trudniejszymi na rozróżnianie czasów i układanie pytań zamkniętych, otwartych do podreslonyvh części zdań ale one były z repetyt.do 8 klasy, więc to też nie matura jeszcze... uczeń w trakcie wakacji raczej przychodził co 2 tyg, z własnej woli. I teraz po 2 tyg przerwie okazało się, że nie poradził sobie z pracą domowa. Omawialiśmy ja cała godzinę. Była to strona z kawałkiem ćwiczeń. Już nie cho