Lingwistyka

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, jestem tegoroczną maturzystką. Od ładnych paru lat jestem zdecydowana studiować filologię angielską. Do dzisiaj. Filologia jest bardziej nauką o języku - kulturze, literaturze itp itd. Jednak ja chyba wolę praktyczną naukę - gramatykę, pisanie, czytanie. Chciałabym wybrać jednak lingwistyke, wiodący język angielski i drugi od podstaw (najchętniej rosyjski, bo kiedyś się go uczyłam, ale niekoniecznie, natomist na pewno nie niemiecki)
I mam problem gdyż nie wiem jakiego uniwersytetu mam szukać, nie chce pierwszego lepszego, chciałabym żeby miał jakąś renomę. Mój poziom z j. ang jest bdb, tylko ten trugi język :/ na maturze zdaję ang R i prawdopodobnie polski. Słyszałam o UKW w Bydgoszczy, ale nie wiem czy jest to dobry uniwerek gdyż jak wcześniej wspomniałam nie znam się na tym. Wiem na pewno, że odpada UW, wymagany tam jest drugi język obch na maturze.
Proszę o odpowiedź
tylko ten trugi język :/

szkoda.
Może w Poznaniu na lingwistyce stosowanej można nie zdawać drugiego obcego na maturze?

Na studia magisterskie zapraszam do IKSI UW
No wlasnie patrzyłam Poznań i nie mogę się doszukać, jest rosysjki i angielski, więc chyba nacisk na rosyjski, a ja wolałabym odwrotnie, nie mogę się połapać na tych stronach, wszystko jest dla mnie chaotyczne
chyba trzeba znac troche ang i niem na starcie.
Uczę się niemieckiego trzeci rok i nic nie umiem, nie czuję tego języka, jest twardy i nie podoba mi się to, ze przed kazdym wyrazem jest inny rodzajnik ehh no jakos go nie czuje
Nie zapominajmy, że liczbg mnogiej tez sie trzeba uczyc oddzielnie
No a może jednak filologia? Sama nie wiem, czy na prawde tam są same wiersze i historia?
Na UKW masz lingwistykę z wiodącym ang, ros od podstaw. Renoma średnia, ale tamtejsza lingwistyka jest na bardzo wysokim poziomie.