jak jest na umcsie? w praktyce?

Temat przeniesiony do archwium.
czy moglby ktos napisac szczerze jaka jest sytuacja na umcs-ie, chodzi mi o to, jak ta nauka i ogolnie studiowanie fil.ang. wyglada w praktyce? jest ciezko, czy sa sie przezyc (oczywiscie przy samozaparciu i systematycznosci)??? i jak to wszystko wyglada na poczatku pierwszego roku?
Ja studiuję na KULu, więc mogę ci jedynie napisać, że na UMCSie nie ma tzw. Big Testów. To egzamin składający się z 3 części PNJA (grammar, lexis, writing), który trzba zdać 2 razy w semestrze na KULu. Na początku myślałam, że to lepiej i, że dzięki temu ludzie z UMCS mają łatwiej, ale po zaliczeniu 1 roku myślę, że to minus ich anglistyki. Big Testy ma tylko kilka uczelni w Polsce. Mają na celu wyrównanie poziomu na anglistyce na różnych uczelniach na świecie. Dzięki temu możesz jechać na stypendium zagraniczne nie obawiając się o poziom - będą mieli po prostu to samo. Poza tym egzamin na koniec roku jest właśnie z całego materiału, który wcześniej trzeba przygotować do czterech big testów w ciągu obu semestrów. Dzięki systematycznej nauce do nich to już pestka! Wystarczyły mi 2 dni na powtórzenie całości. Na 55 osób na roku 50 zdało egzamin bez problemu (pozostałe 5 osób wogóle go nie pisało ze względu na brak zaliczeń).
Poza tym myślę, że nasz kierunek na obu uczelniach lubelskich jest podobny. Masz do nauczenia się ok. 10 000 nowych słów, gramatykę (I sem. to wszystkie czasy + conditionals, II - subjunctive, passive voice i articles {chyba to tyle}), oprócz tego w ramach PNJA jest writing i speaking. No i oczywiście historia Anglii & USA, literaturoznawstwo, historia literatury angielskiej, fonetyka, kulturoznawstwo (u nas celtyckie lub brytyjskie), no i cudowna łacina. Na KUL mieliśmy jeszcze 1 semestr filozofii:/ nie wiem jak na UMCS.