studia dla osoby z przeciętnymi wynikami

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć :) marzę o bezpłatnych studiach zagranicą, mam trochę czasu na przygotowania (matura 2013) i możliwość kilkumiesięcznego pobytu za granicą aby podszlifować język, jednak jestem uczniem technikum i z tego powodu nie spodziewam się jakiś wyjątkowo dobrych wyników matury (mat i pol podst. / ang rozszerzony).
Moglibyście dać mi kilka wskazówek na co już teraz powinienem zwrócić szczególną uwagę, abym jako ambitny z trochę gorszymi wynikami mógł dostać się na zagraniczne studia?
Kolejną sprawą jest prestiż uczelni, może wiecie gdzie jest łatwiej się dostać, a gdzie trudniej i czy mogę jednocześnie złożyć aplikacje na kilka kierunków/uczelni? ranga szkoły jest dla mnie sprawą mało istotną, po prostu chce studiować :)
Bycie ambitnym jest super, ale nie zalepi wszystkich dziur w edukacji. Poza tym nie napisałeś GDZIE, chcesz chociaż mniej więcej, studiować (Rosja? Południowa Afryka? Wyspy Wielkanocne? UK?) i CO chcesz studiować. Najpierw musisz pomóc rozeznać się forumowiczom w Twojej sytuacji, a dopiero potem oni mogą pomóc Tobie.
Od siebie tylko napomknę, że studia w Szkocji są darmowe dla Polaków.
Stawiam na zachodnią lub południową granice, Rosja odpada ;) Chciałbym studiować na kierunkach powiązanych z informatyką lub biznesem. W grę wchodzi oczywiście AP lub BA. Z tego co wyczytałem w Dani i Irlandii studia są darmowe, teraz Ty napisałaś o Szkocji więc może będzie w czym wybierać :)
oczywiście interesują mnie studia w pełni angielskojęzyczne.
Na wikipedii znajdziesz kompletne listy uniwersytetów w tych krajach, które Cię interesują. Na każdej z nich szukaj wymagań dla studenta z polską maturą, jeśli takich nie ma, to napisz emaila do uczelni z prośbą o wytyczne.
dzięki za wskazówkę, poszukam :) mam jeszcze jedno pytanie...

"Test ze znajomości języka angielskiego będzie miał miejsce między 15 marca a 21 marca, w Warszawie/Kielcach.