Najpełniejszy podręcznik gramatyki j. ang. do samodzielnej nauki

Temat przeniesiony do archwium.
Sprawa wygląda u mnie w sposób następujący.
Języka angielskiego zacząłem uczyć się w liceum, czyli 15 lat temu.
Uczyłem się przez 4 lata i to był w sumie jedyny czas, kiedy nauka tego języka była najbardziej profesjonalna, ponieważ miałem bardzo dobrą nauczycielkę.
Potem poszedłem na studia, gdzie co prawda język był przez 2 początkowe semestry, ale był to tzw. "język angielski ekonomiczny", oparty jedynie na wkuwaniu specjalistycznych słówek i nic poza tym.
Po 1. roku już całkowicie utraciłem możliwość zorganizowanej nauki języka i tak do dziś.
Nie jestem więc totalnie zielony, ale mój angielski kuleje niesamowicie - przede wszystkim na poziomie gramatycznym, choć i ze słownictwem jest ubogo.
Niestety, mam obecnie możliwość nauki jedynie samodzielnej.
W związku z tym szukam dobrego podręcznika do gramatyki angielskiej.
Co mam na myśli pod pojęciem "najpełniejszy"?
Wydawnictw do nauki języka nie brakuje, ale niesamowita ich mnogość, głównie przez to, że są one podzielone: raz - ze względu na poziom zaawansowania, dwa - ze względu na zakres materiału.
Nie chcę kupować tuzina książek do nauki gramatyki, z których każda będzie do czego innego.
Potrzebuję podręcznika, w którym będzie zawarty możliwie jak największy zakres gramatyki - począwszy od zupełnych podstaw, aż po zagadnienia zaawansowane.
Po prostu - w jednym podręczniku WSZYSTKO.
Z jednym tylko warunkiem: by był pisany w miarę przystępnie - w taki sposób, by nawet osoba nie mająca nigdy kontaktu z językiem angielskim mogła z powodzeniem się z niego uczyć (tzn. pisany po polsku, z przykładami i ich tłumaczeniami).
Może mieć nawet 1000 stron, byle by tylko był jak najbardziej szczegółowy. :P

Licząc na Wasze doświadczenie w tej kwestii, proszę o pomoc w wyborze, za którą z góry dziękuję. ;-)
Proponuję Ci zapoznać się (np. w bibliotece) z następującymi pozycjami: