cae czy tefl?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich, jestem kompletnie zielona w tych wszystkich miedzynarodowych egzaminach, ale mysle o zdaniu jednak CAE. Bo inaczej nie mam nic na potwierdzenie, ze znam angielski. Jednak wyczytalam ze TEFL jest najczesciej zdawanym egzaminem potwierdzajacym angielski, wiec sie zastanawiam co bardziej warto zdawac?? Czy ktos orientuje sie w roznicach? moze TEFL jest bez porownania trudniejszy? ja nic nie wiem, a mysle ze jest wsrod was wiele osob, ktorzy juz sa "starzy wyjadacze"w tych tematach ;) z gory dzieki za pomoc. a jakby co to moj [gg] , a email to [email]
pozdrawiam
TOEFL to egzamin amerykański a CAE to brytyjski i to podstawowa różnica. W TOEFL'u nie ma części: Speaking. Trudno stwierdzić który z nich jest trudniejszy bo są po prostu bardzo różne. Zdawalam je oba więc jak masz jakies konkretne pytania to napisz a ja chetnie odpowiem.
Po napisaniu TOELF'a nie dostajesz zadnej oceny ani stwierdzenia czy zdałas czy nie lecz punkty. W tablece można sobie później sprawdzić jakiemu poziomowi to odpowiada.

Pozdrawiam
ale za jakis czas dostajesz certyfikat czy jakis dokument ktory wyraznie mowi ze zdalas? ( mam na mysli TEOFL'a ). Ja jednak chyba sklaniam sie coraz bardziej na CAE. Tutaj na stronie wyczytalam ze wymagane jest iles tam godzin przygotowawczych do tego egzaminu, a jak ktos chce sie sam uczyc w domu, bo nie ma kasy na specjalne kursy? Juz czytalam, ze duzo ludzi uczy sie samemu w domu, ale w takim razie o co chodzi z tymi wymaganymi godzinami...
nie ma wymaganych godzin, co najwyżej zalecane, do egzaminu może podejść kto chce, zawsze na własną odpowiedzialność.