Nauczanie z CAE

Temat przeniesiony do archwium.
Witam

Obecnie jestem studentem IV roku historii na specjalizacji nauczycielskiej (mam zajecia m.in. z dydaktyki historii i WOS, pedagogiki, psychologii itd.) Po ukonczeniu studiow chcialbym podjac prace jako nauczyciel m.in. jezyka angielskiego. Zdalem CAE i przymierzam sie do CPE. Czy oprocz tego bede potrzebowal jakiegos kursu metodyczego?

Pozdrawiam
Sam sobie odpowiem - dzwonilem do MEN i po 10 przelaczeniach do kolejnych osob :-) dowiedzialem sie wszystkiego:

Kwalifikacje wymagane od nauczyciei znajduja sie w Dzienniku Ustaw nr 155 z 2002 roku, pozycja nr 1288, nauczyciele angielskiego - paragraf 11.

Trzeba miec wyzsze wyksztalcenie, zdany egzamin CAE lub CPE oraz kurs pedagogiczny, na ktory skladaja sie zajecia z psychologii, pedagogiki oraz metodyki/dydaktyki jezyka angielskiego. Jesli ktos na studiach uczeszczal na specjalziacje nauczycielska bedzie musial zrobic jedynie czesc metodyczna takiego kursu.

Kurs taki przeprowadzaja najczesciej osrodki doskonalenia nauczycieli. Warunek - trzeba byc nauczycielem w momencie zapisania sie na kurs. Pomimo braku takiego kursu mozna warunkowo podjaz prace i zlozyc oswiadczenie, ze w przeciagu roku sie go ukonczy. Jest to zapisane w ustawie o Karci Nauczyciela, niestety dokladnych paragrafow nie znam.
Dodam jeszcze, ze kursy CELTA i DELTA nie sa uznawane przez MEN.
No własnie, wszystko to sie zgadza. Ja mam magistra i przygotowanie pedagogiczno-metodyczne, i teraz czekam na wyniki z CAE. Może wreszcie bede nauczycielem z kwalifikacjami? he he.
A ja właśnie też jestem nauczycielem historii i wos, mam cae, ale żeby uczyć studiuję zaocznie filologię angielską. Dlaczego? Bo znając nasze ministerstwo zapewne niedługo cae będzie niewystarczające, a zawsze dyplom licencjata to dyplom licencjata, chyba, że zwatpię, bo na prawdę jest ciężko....Niemniej jednak uważam, że wiedza po cae jest jeszcze zbyt mała, by uczyć:)