No na tym forum tak jest niestety, zdarzają się odpowiedzi nie na temat :)
Ja Ci odpowiadam z tego co wiem, sama nie jestem nauczycielką, ale kuzynka uczy angielskiego w gimnazjum, a jej mąz historii.
1) Czy jesli ubiegam sie o stanowisko nauczyciela j. ang, to rozmowa bedzie w jezyku angielskim?? Albo jakas jej czesc moze byc w tym jezyku?? Albo czy w jakis sposob sprawdza moje kompetencje jezykowe, czy wystarczy im ze studiuje FA?
Nie.
Ale to może zależec od osoby, z która bedziesz rozmawiała. Z drugiej strony, nikt nie sprawdza czy taki chemik np. faktycznie zna chemie, prawda? Skoro studiujesz lub jestes po studiach z danego przedmiotu, to znaczy że jesteś w tym kierunku wykształcona i tyle. Sprawdzić Twoje umiejętności językowe mógłby tylko ktos kto zna język lepiej od ciebie. Wątpie żeby taki Pan lub Pani z HR, odwazyli się poddac wątpliwości Twoje wykształcenie.
2) O co pytaja przyszlych nauczycieli, lub na co klada nacisk? Z czego powinnam sie dobrze przygotowac?
Tutaj róznie. Generalnie to o doświadczenie, jak długo uczysz, gdzie, itp.. Ale tez o to jak wyobrazasz sobie pracę z dziecmi, czy masz pomysły na ciekawe lekcje, jakie sposoby nauczania są wg ciebie skuteczne, lecieć z podrecznikiem czy urozmaicac lekcje filami, grami, dodatkowymi materiałami, itp.
3) Czy mogą w jakis sposob sprawdzic moje kompetencje pedagogiczne, np zadac mi pytanie jak rozwiazalabym jakis problem w klasie? (w koncu skoro mam certyfikat kursu pedagogicznego to po co mieliby mnie dodatkowo sprawdzac?)
Odpowiedż taka sama co w 1. Gdybyś nie miała takiego kursu nawet nie zaprosiliby Cie na rozmowe. Mogą zaytac o to jak reagujesz na stres, o to zapytali historyka, nie wiedzieć czemu.
Tutaj tez to zalezy chyba od osoby z która będziesz rozmawiała. Może ma jakis patent albo specjalne pytanie na to żeby sparwdzic predyspozycje pedagogiczne.
Jak ja starałam się o prace w pewnej fimie, to zapytali mnie, co zrobiłabym z liściem sałaty...chodizło o sprawdzenie tego czy jestem kreatywna.