Często widzę że uczący wybierają materiały głównie pod własnym kątem a nie pod
konkretnego ucznia......i zauważam że popełniasz ten sam błąd.
Zanim zaczniesz uczyć osobię 60 letnią, radziłbym Ci poczytać o predyspozycjach
psychologicznych osób starszych. Człowiek który ukończył 50-55 lat funkcjonuje już
inaczej niż osoby w wieku 20-40, o czym wszyscy zapominają.
Nie ma najmniejszego sensu do nauki Twojego ucznia stosować różnych materiałów
do nauki i ich mieszać ze sobą !!! Stosuj jeden podręcznik podstawowy + materiał audio
do powtarzania i ewentualnie książkę z przykładami gramatycznym, i nic poza tym !!!
Żadnych więcej pomocy komputerowych i etc. Przy takim zamieszaniu różnych treści,
uczeń po tygodniu już opadnie z sił, a Jego motywacja ze 100% zatrzyma się na motywacji
podziękowania Ci za pomoc. Wszystkim się wydaje, że można uczyć się 2-3 a nawet 4 godziny
dziennie, ale mało kto zauważa, że ludzki mózg pracuje efektywnie od 40 do 50 minut, potem
efektywność spada....... a to dotyczy osób w sile wieku ok 20-40 lat. Nie zwracaj uwagę na wielkie
chęci ucznia, bo i tak po godzinie On myślami będzie gdzieś inndziej i Twój czas pójdzie na marne.
Lepiej spotykać się częściej.
A jeżeli już tak bardzo zależy Tobie i uczniowi na materiałach multimedialnych, to zastosuj
kurs dr Krzyżanowskiego Angielski No Problem, tylko zauważ, że jest to inna już metoda
nauki ale również efektywna.
Pozdrawiam
Luger