Najczęstsze błędy, dosłowne tłumaczenie zdań itp.

Temat przeniesiony do archwium.
Maturę zdaję za dwa lata (rozszerzoną) PROSZĘ O WSZELKIE RADY ITD.

Macie jakieś wskazówki, np. listę najczęściej popełnianych błędów, na co zwrócić uwagę przy pisaniu/mówieniu, ogólne rady????

Chodzi mi o coś w stylu - mylenie interesting z interested in, lend i borrow itd. Albo problemy z tłumaczeniami - np. dosłownym, typu pogoda pod psem- ktoś kiedyś napisał ‘’the weather under a dog’’....

Te akurat znam ale możecie napisać o innych i przy okazji wyjaśnić? :) na pewno wielu osobom przyda się taki temat :)
podnoszę, bo myślę, że temat przyda się wielu osobom :)
musisz zawęzić temat, bo na to co podałeś to już opasłe tomy napisano.

Jeśli chodzi o dosłowne tłumaczenia, to z tym spotkasz się na każdym kroku. Nie ma rady, trzeba samemu dociekać, poszukiwać i wybierać najlepsze rozwiązania.
ogolne rady:
Prosze zaczac rozpoznawac roznice 3os l. poj w czasownikach
nauczyc sie jak sie pisze 'BECAUSE'
zawsze pisac o kim jest mowa i nie robic bykow w typie...*Went to the shop (nie pisajac kto)
WBIC MLOTKIEM na pamiec co to sa przedimki i jak ich uzywac...
no właśnie mam największe problemy z przyimkami i przedimkami... ale poszukam na necie może znajdę jakieś zasady czy te najczęściej stosowane i się nauczę :)

PROSZĘ O WIĘCEJ RAD :):):)
duzo czytac, sprawdzac czesto powtarzajace sie slowka.
dzieki temu nauczysz sie m.in. odruchowo uzywac przedimkow.
>> i przedimkami... a

Mysle ze nie jestes jedyny ktore ma takie 'problemy', ci ktorzy mysla inaczej moga sie bardzo mylic ale sa i tacy. O regularnym slychaniu nawet nie mowie bo to jest oczywiste, im wiecej tym liepiej,zrob soebie np. plan 1 godz dziennie minimum i zwiekszaj do 5, co masz do roboty ? masz dwa lata do matury.

Jak kolega wyzej powiedzial, czytanie jest bardzi wazne, im wiecej czytasz tym liepiej bedziesz sie orientowal i nawet czasami intuicyjnie bedziesz wiedzial gdzie co idzie. Wiedza o zasadach grammatycznych przyimkow czy cos innego to jedno a umiejetnosc wyrazania mysli w tym jedzyku zgodnie z tymi zasdadami moze byc trudniejsze. Wtedy nie bedziesz juz sie zastanawial dla czego przyimek niekreslony zostal uzyty z rzeczownikiem abtrakcynym.
http://www.angielski.edu.pl/przyimki/przyimki_-_przestrzen_201.html
http://www.angielski.edu.pl/przyimki/przyimki_-_czas_202.html

ciekawa strona, rozpocznę chyba od niej moją ''przyimkową edukację'' xD polecam.

Podnoszę po raz kolejny. Ja też dodam przykład często popełnianego błędu - dosłowne tłumaczenie - He raised his arm. - on podniósł jego rękę zamiast on podniósł SWOJĄ rękę. (to też znalazłam na jakiejś stronie)

PS. ludzie wypowiadajcie się :) na pewno znacie wiele podobnych przypadków :)
http://www.cambridge.org/catalogue/catalogue.asp?isbn=978[tel]
Temat przeniesiony do archwium.