matura podstawowa

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,

Chciałabym się Was zapytać o radę.
Zaczęłam uczyć maturzystkę do podstawy z angielskiego, ale jestem przerażona po pierwszej lekcji. Moja maturzystka nie umie nawet do końca utworzyć czasu teraźniejszego. Nie wiem co mam robić. Na dodatek, dziewczyna uważa, że pisemną maturę zda i sądzi, że godzina w tygodniu jest starczy. Oczywiście nie chcę nikogo naciągać, ale moim zdaniem to za mało.
Myślałam, że zacznę od powtórki z czasów i innych zagadnień gramatycznych. Następnie chciałam, żeby pisała (co tydzień) jakieś wypracowanie, ćwiczyła słuchanie, czytanie itp. Ale w takiej sytuacji nie wiem co mam robić. Może porozmawiać z jej rodzicami? Co prawda jakoś mi głupio.

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
Jeśli jej ambicją jest, żeby zdać na 34%, to nie jest to niemożliwe. Miałam kiedyś podobnego ucznia, też przychodził na godzinę raz w tygodniu. Na początku byłam zaszokowana, że można tak niewiele umieć, mieć takie trudności z nauczeniem się czegoś nowego i być w klasie maturalnej. Ja rozmawiałam tylko z uczniem, w końcu to już osoba (prawie) dorosła i musi sobie zdawać sprawę ze swojego poziomu, szans i konieczności pracy samodzielnej w domu. Mój uczeń podobno zdał, choć w mojej ocenie nie powinien.
oj, wspolczuje. Mnie sie kiedys trafil przypadek ktory zdawal na anglistyke ale nie do konca wiedziala kto to taki ten szekspir a juz w ogole nic z tego z napisal. I sie DOSTALA! ale trudne przypadki uczniow to chyba niekonczaca sie opowiesc.

Mysle, ze chyba powinnas uswiadomic swojej uczennicy, co umie, co powinna umiec, jaki jest ogrom pracy przed nia. I w jakim czasie i przy jakim nakladzie pracy z jej strony moze wyjsc na prosta.
Mozesz to zrobic w ten sposob zeby ze strony CKE wziac arkusz z zeszlorocznej matury (http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=79&Itemid=86), poprosic ja o zrobienie go w okreslonym czasie smodzielnie, a sprawdzic to na nastepna lekcje wg kryteriow oceny pracy maturalnej i powiedziec jaka ocene by dostala.

Mozesz tez wziac wykaz np gramatyki ktora trzeba umiec na mature (jest w informatorze: http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=54&Itemid=69) i zapytac ja o jakich zagadnieniach slyszala, a ktore konstrukcje umie stosowac w praktyce.

Moze w ten sposob, na konkrecie, uda Ci sie jej przetlumaczyc, ze troche musi sie pouczyc do matury.

I faktycznie, moze dowiedz sie tez czy chce zdac na 34%. Bo moze jej nie zalezy specjalnie.

W kazdym razie powodzenia.!
Bardzo Wam dziękuję za pomoc. Od razu widzę jakieś światełko w tunelu.:) To naprawdę wiele dla mnie znaczyło.