Proszę o sprawdzenie wzoru rozprawki.

Temat przeniesiony do archwium.
Planuje gotowy wzór rozprawki for & against.
Mam coś takiego:

Wstęp
Pierwsze krótkie zdanie będzie zależało od tematu. Jeżeli będzie to np. temat o tym, że coraz więcej ludzi stara się dbać o środowisko, to zacząłbym tak: "Nowadays more and more people are taking care about the environment." <- I tutaj mam użyć present continous, bo chodzi mi to, że każdego dnia coraz więcej osób się tym interesuje, więc nie mógłbym napisać w present sipmple (chyba).
Drugie zdanie będzie raczej niezależne od tematu czyli "The moot question is whether this phenomenon has only positive sides, or if it is a negative trend." Chyba, że podejmę decyzję, że stanowczo nie pasuje.
Trzecim i ostatnim zdaniem wstępu będzie "This is what I will discuss below lub This is what I will discuss in the following paragraphs." Tutaj zdaję się na Waszą opinię, które zdanie wybrać. Moim zdaniem, drugie zdanie jest 'bogatsze', nie tylko dlatego, ponieważ jest dłuższe, ale również dlatego, że ma ciekawsze słowo (paragraphs).

I to byłby koniec mojego wstępu- 3 zdania.

Rozwinięcie "za"
Niezależnie od tematu zacząłbym tak (chyba, że naprawdę by nie pasowało): "Firstly, the proponents argue that…" i tutaj w present continous?
Potem, z każdym nowym argumentem używałbym zwrotów secondly,/thirdly, lastly,,. (Postawiłem przecinki po każdym ze zwrotów, żeby tego nie zapomnieć)

Rozwinięcie "na nie"
Niezależnie od tematu zacząłbym tak ((chyba, że naprawdę by nie pasowało) :On the other hand, the opponents argue that…
Potem, z każdym nowym argumentem używałbym moreover,, furthermore, what is more,.

Zakończenie
In conclusion / All in all / To sum up / Taking everything into account / In the light of this evidence - tutaj się waham, które zdanie wybrać. Podoba mi się 'Taking everything into account', ale wyraz 'taking' będę miał w kolejnym zdaniu, i nie wiem, czy to nie będzie źel wyglądało.
Taking everything into account / In conclusion (jednak skłaniam się ku 'in conclusion' z powodu podanego wyżej), both the proponents and the opponents have lots of arguments to prove that they are right.
Taking into consideration all the aforementioned arguments, I tend to agree with the proponents / opponents more.


Teraz przedstawię to bez moich dopisków, może wtedy jeszcze jakieś ewentualne błędy będzie łatwiej wychwycić, będzie przejrzyściej. Jeżeli jest napisane np. "Pierwsze zdanie" to chodzi mi o to, że tutaj nic gotowego nie będzie, bo to zależy od tematu.

Pierwsze zdanie.
The moot question is whether this phenomenon has only positive sides, or if it is a negative trend.
This is what I will discuss in the following paragraphs.

Firstly, the proponents argue that…
Secondly,
Thirdly,
Lastly,

On the other hand, the opponents argue that…
Moreover,
Furhtermore,
What is more,

In conclusion, both the proponents and the opponents have lots of arguments to prove that they are right.
Taking into consideration all the aforementioned arguments, I tend to agree with the proponents / opponents more.


Byłbym wdzięczny gdyby ktoś na to spojrzał i napisał co jest dobrze, a co źle, może coś dodać?
Z góry dziękuję :).


Źródło:

Cytat: TheWitcher
Planuje gotowy wzór rozprawki for & against.
Mam coś takiego:

I tutaj mam użyć present continous, bo chodzi mi to, że każdego dnia coraz więcej osób się tym interesuje, więc nie mógłbym napisać w present sipmple (chyba).
w tym zdaniu tak

w topic sentence nie można używać tzw opinion words ' I think' , ' I believe' . Pamiętaj o tym. Swoje zdanie przedstawisz w posdumowaniu. Pamiętaj ,żeby podsumowanie było podsumowaniem tego, co napisałeś w rozwinięciu a nie naglym przedstawieniem nowych argumentów (to dość częsty błąd).

Plusy i minusy powinny być mniej więcej zbalansowane.

take care OF
Dziękuję bardzo.
Wcześniejsze rozprawki pisałem w pierwszej osobie, teraz jednak zacznę w trzeciej i dopiero na koniec własne zdanie.
Cytat: TheWitcher
Dziękuję bardzo.
Wcześniejsze rozprawki pisałem w pierwszej osobie, teraz jednak zacznę w trzeciej i dopiero na koniec własne zdanie.

chodzi tylko o topic sentence, czyli teze. Tu nie możesz pisać I think, itd. Bezosobowo przedstawić temat pracy pamiętając o dodaniu info, że rozpatrywać będziesz za i przeciw. Znasz kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej? (są podane w repetytoriach). Pisząc jakakolwiek dfu pamietaj o nich
sorry, nie dfu (dłuższa forma użytkowa) tylko jedną z 4 form na maturze rozszerzonej
edytowany przez iwonabp: 02 maj 2012
A jeszcze pytanko.
W jakim czasie mam pisać rozwinięcie za i przeciw?
'pamiętając o dodaniu info, że rozpatrywać będziesz za i przeciw. ' Czy te zdanie tego nie zawiera? Coś jeszcze muszę napisać? "The moot question is whether this phenomenon has only positive sides, or if it is a negative trend.
This is what I will discuss in the following paragraphs."
edytowany przez TheWitcher: 02 maj 2012
U Ciebie jest ok, w drugim zdaniu wspominasz to, o co mi chodziło. Gdybyś tezę zakończył na pierwszym zdaniu, byłaby błędna.
Cytat:
"Nowadays more and more people are taking care of the environment. The moot question is whether this phenomenon has only positive sides, or if it is a negative trend.

Cytat:
This is what I will discuss in the following paragraphs."

tu napisałabym 'This is what I am going to discuss
na pewno znasz różnice will / going to, więc wiadomo dlaczego bardziej pasuje

Cytat:
W jakim czasie mam pisać rozwinięcie za i przeciw?

piszesz ogólnie więc będzie to raczej czas teraźniejszy, ale nie ma reguły (jak np w przypadu recenzji, gdzie fabyła musi byc w present simple), zalezy co piszesz
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie


Zostaw uwagę