Hej. Wklejenie konkretnych słów nie pomoże. Wczoraj znalazłam w necie zadania na A1 z word formation, na A2 i B1-B2 którego się uczę. Obojętnie na jakim poziomie je robię - nie wiem czym uzupełnić luki, pomimo że znam słowa. Osoba z którą próbowałam zrobić te ćwiczenia stwierdziła, że problem leży gdzie indziej. A dokładnie w
czytaniu ze zrozumieniem. Nie umiem wyłapać sensu zdania. Tak samo jak osoba ta próbuje mnie przekonać by korzystać już tylko z angielskiego słownika. Niestety nie potrafię tego zrobić, gdyż czytając definicję danego słówka, pomimo rozumienia znaczeń słów, przetłumaczenia definicji, nie znam polskiego odpowiednika opisowego danego słowa. Jakoś w tą drugą stronę idzie jak pod górę. Nic, na pewno nie zostawię tego tak, bo za bardzo chciałabym nauczyć się tego języka. Może znajdę jakieś rozwiązanie. Co do końcówek - wczoraj wypisałam sobie z przerobionych ćwiczeń ok 80 takich słówek (plus znaczenie dla każde do oraz jaka to część) i próbowałam odnieść do końcówek. Niestety większość z nich ma końcówki, których nie ma wypisanych przymiotnik, a słowniki (podns, diki, blabla i jkaiś tam jeszcze) raczej nie mogą kłamać odnośnie części mowy. Może to wina szkoły, w której nigdy nie miałam na języku polskim gramatyki, to samo w liceum. Nauczycielom nie chciało się jej prowadzić na zajęciach - bo nie widzieli sensu (szkoła stara i starej daty kadra).