Supermemo czy Profesor Henry?

Temat przeniesiony do archwium.
Bylem dzis w empiku i chcialem sprawdzic jakie sa ceny tychze programow. Zobaczylem ze jest promocja SM czyli: Basic i Speed Up razem za 89,90 zl.

Nie moge sie zdecydowac. Jestem poczatkujacy i mam zamiar uczyc sie sam (czyt. bez lazenia na kursy itp.) w domu. Wybrac ten pakiet promocyjny (na poczatek) czy zakupic Profesora drozszego czyli 1,2 i 3,4, do tego dochodzi chyba Gramatyka (zeby byla calosc dla poczatkujacego) czyz nie? Jesli sie pomylilem to poprawcie mnie i pomozcie w wyborze.
Kupuj rozsądnie. Jako całkowicie początkujacy samouk powinienes raczej kupic PH Słownictwo 1,2. Słownictwo 3,4 będziesz mógł kupić najwcześniej za dwa, trzy lata. Dodatkowo kup PH Gramatykę i z dwa dobre podręczniki gramatyki pisane po polsku.
Qrcze a juz bylem nastawiony zeby kupic SM :))) Ale licze sie z Twoim zdaniem i zainwestuje w PH 1,2 i Gramatyka.
Tak jak napisalem wczesniej jestem w tych sprawach "zielony" i czy moglbys mi zaproponowac jakies dobre podreczniki?
W innym wątku polecałem do nauki gramatyki:

Leon Leszek Szkutnik
Gramatyka języka angielskiego
Wiedza Powszechna

Maria Birkenmajer, Elżbieta Mańko
Język angielski korepetycje domowe
Langenscheidt

Donata Olejnik
Repetytorium Gramatyczne (przygotowanie do matury i egzaminów językowych)
LektorKlett

Natomiast, jeśli chodzi o nowe podręczniki kursowe moge polecić:

Leon Leszek Szkutnik
Mówimy po angielsku
Kurs dla początkujacych i średniozaawansowanych
Wiedza Powszechna

Jest to kurs (podręcznik+2CD) składajacy się z 90 niedługich lekcji.
Można go zamówić na stronie www.merlin.pl

W tej samej księgarni mozna zamówić też inny podręcznik o podobnym tytule

Leon Leszek Szkutnik
Mówimy po angielsku
Wiedza Powszechna

Jest to podobny kurs składający się ze 100 lekcji. Osobno wydano do niego 3 kasety audio, niestety o wiele trudniej je dostać.