Temat pracy licencjackiej z metodyki

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, do konca marca musze oddac pierwszy rozdzial swojej pracy licencjackiej z metodyki nauczania. Problem w tym , ze nie mam zadnego pomyslu na temat ;) Ze wzgledu na to ze jestem bardzo zajety (praca praca praca);/ potrzebuje jakiegos "latwego" tematu do ktorego znajde mnostwo materialow (ksiazki, internet itp.) i ktorego napisanie nie bedzie jakims wiekszym wyzwaniem. Bardzo prosze o pomoc :)
UP !
w metodyce nie ma trudnych tematów. Średnio inteligentny człowiek potrafi w tej dziedzinie napisać pracę BA na dowolny temat. Weź Harmera, otwórz na spisie treści, zamknij oczy i traf w coś paluszkiem.
Co myślicie o "Teaching reading and writing using multiple intelligence theory" ? Something like that ;-)
Brawo, jak jest jakiś konkret to łatwiej coś poradzić.

Pomysł jest niezły. Można np. w pierwszym rozdziale opisać tę teorię, w drugim odnieść się do niej praktycznie - był taki artykuł Wingate'a w etprofessional w 1997 roku - czyli jeśli ktoś ma inteligencję matematyczną, to myśli tak, lubi to, w związku z tym czytania i pisania można go uczyć tak. Taki drugi rozdział mógłby zawierać konkretne przykłady ok. 20 ćwiczeń do czytania i, pisania dla różnych inteligencji. W trzecim rozdziale można opisać badanie: wdrażam te 20 ćwiczeń na lekcjach, pytam kwestionariuszem, które podobało się najbardziej i dlaczego, a potem badam inteligencję klasy testem na MI i sprawdzam, czy wyniki się pokrywają. Jak tak - wnioskuję, że styl nauczania trzeba dopasować do stylu uczenia (Wesche); jak nie - stwierdzam, że MI theory trzeba traktować wyłącznie jako guidelines do urozmaicenia lekcji.
co myslicie o temacie: failures of typical motivational activities lub cos w tym stylu? Chodzi o porazki odnoszone przez nauczycieli tzn ze nie zawsze to co uwaza sie ze motywuje daje efekty...
cięzko coś sensownego na ten temat napisać, bo:
1) jak zdefiniować "motivational acxtivity"?
2) czy jakies activities sa w ogóle typical?
3) skąd wiadomo, że było failure?

W ogóle motywacja to temat, którefgo radzę unikać. łatwo napisać coś bez polotu, a trudno o coś interesującego
*activity
rzeczywiscie po przemysleniu to byla glupia propozycja;/ a moze rola ucznia vs rola nauczyciela w nauce jezyka obcego( moznaby podciagnac pod to strategie uczenia sie, role podejscia ucznia do osiaganych wynikow...???) wiem ze panikuje ale mialam dopiero jedno seminarium i promotor dal nam tydzien czasu na wybor tematu wiec oczywiscie spanikowalam bo niewiem czy na dany temat zdobede ksiazki...??? wiec prosze o wszelkie rady i wskazowki.pozdrawiam
Strategie to lepszy pomysł. Książek jest wbród. A zbadać można np. jakich strategii używają uczniowie i skontrastować to z tym jakich strategii, zdaniem nauczycieli, uczniowie uzywają. Było już takie badanie (Griffiths, C. & J. Parr. 2001. “Language learning strategies: theory and perception”. ELT Journal 55, 3) i wyszło im, że to co wybierają uczniowie i to co nauczyciele myślą, że uczniowie wybierają to dwie różne rzeczy. Można takie badanie powtórzyc w polskich szkołach i wyjść od niego do dyskusji o roli nauczyciela i ucznia w treningu strategicznym (np. o znaczeniu needs analysis, individualization itd).
witam ponownie>) mam juz mniej wiecej temat pracy a mianowicie; can lower secondary learners benefit from training in lg learning strategy? ale niestety poza tematem mam tylko pustke w glowie i niewiem jak sie do tego zabrac??? na zaliczenie mam napisac drugi rozdzial czyli:
I research questions
II subjects of the research
III data collections tools
IV the procedure
niiby duzo tego nie ma ale w literaturze na ten temat nie jestem jeszcze na biezaco:( a wlasciwie to nie mam jeszcze nic wiec nie wiem jak sie za tzabrac, jakie pytania postawic a takze czego uzyc w badaniach .Bardzo prosze o wszelkie rady co do badania ,w jaki sposob rozpisac te punkty a takze jaka literature szukac do czesci teoretycznej i co powinna ona zawierac( jakis zarys planu).Za wszelkie wskazowki bede wdzieczna pozdrawiam
http://www.tc.umn.edu/~adcohen/publications.html#strategies

Tu masz trochę literatury o stategiach (Lg learner styles and strategies).

Każdy artykuł ma references na końcu i tam też jest podanych jeszcze więcej innych artykułów na ten temat.
Do wszystkich tych którzy mają problem z wymyśleniem trematu pracy:
Najlepszy sposób to poprostu pujść do biblioteki, jeżeli mamy temat z metodyki to na dział metodyczny i poszperać w książkach! Przejrzeć spisy treści, czy też z tyłu index i poszperać w pojęciach, wtedy tematy same wpadają do głowy. wiem bo sama tak miałam:) Pozdrawiam.
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie