Anglistyka czy japonistyka?

Temat przeniesiony do archwium.
Help! Proszę o radę: zastanawiam się, czy iść na anglistykę (jeśli tak, to czy UW czy UAM) czy na japonistykę. Wyniki mam dobre j.pol 100%, ang. 97% więc powinnam się dostać. Rozważam np. pójście na anglistykę i rozpoczęcie japonistyki po kilku latach (jeżeli uznam, że to możliwe). Najbardziej jednak męczy mnie, czy lepiej do Warszawy, czy do Poznania. Dlaczego w życiu trzeba podejmować takie trudne decyzje?!
Poczytaj tutaj na stronie w 'English only' to co napisalam pod 'wise words'. Ten kto nigdy nie zrobil zadnego bledu NIC w zyciu nie zrobil.
Kto ma za Ciebie decydowac? Ile masz lat? Jak 18 - to sama za siebie - wtedy nie bedziesz mogla zwalic na kogos, ze zla decyzje zrobilas.
Wg mnie..idz na japonistyke.
anglistyka -> UAM

Ale chyba lepiej iść na japonistykę :)
Pytanie 1 - anglistyka czy japonistyka?
Moja odpowiedź: to co bardziej Cię interesuje. Tyle.

Pytanie 2 - UAM czy UW?
Moja odpowiedź: Ja studiuję na UW i mogę powiedzieć, że jest to dosyć przereklamowana uczelnia. Poziom jest dobry, ale bez jakiś rewelacji. Podejście dosyć teoretyczne. Nie wiem jak jest na UAM, ale czytałam że poziom studiów językowych jest tam bardzo dobry. Poza tym, wolałabym Poznań od Warszawy, gdybym miała porównać same miasta.
A czy to prawda, że na UW nie ma native speakerów?
Ty się zastanów, co Ci się bardziej podoba, a nie na co lepiej. Mówię z własnego doświadczenia. Dwa lata temu też miałam dylemat: japonistyka - anglistyka - iberystyka. Wybrałam iberystykę, po dziś dzień żałuję. Trzeba wybierać przede wszystkim JĘZYK, który się LUBI. Kraj, który się lubi. Ale 80% decyzji powinno zależeć od języka, a nie kultury, bo to językiem będziesz zarabiać później na życie. Gdybym wybrała japonistykę, to pogrążyłabym się jeszcze bardziej. Z perspektywy czasu sądzę, że anglistyka byłaby najlepszym wyborem. Hiszpański fajny, ale jakoś nie widzę swojej przyszłości z nim związanej.