Czy technikum w Polsce, to taki amerykański College?

Temat przeniesiony do archwium.
Więc tak... Jestem uczniem klasy pierwszej technikum informatycznego, które trwa 4 lata. Mam 16 lat, czyli jak skończę szkołę średnią to będę miał około 20 lat.
Bardzo chciałbym studiować w Stanach, i moje pytanie jest takie, czy moja nauka tu w Polsce w technikum zostanie uznana jako tak jakby w College'u? Bo tam idzie się w wieku około 17 lat, i szkoda byłoby czasu, gdybym musiał się tak jakby cofnąć. Tam podobno mają niższy poziom.
Z angielskiego jestem bardzo dobry, i raczej nie będę miał problemów. Bardzo mi zależy na tym żeby po przyjeździe do USA od razu dostać dobrą pracę a potem dalej studiować.
Technikum to nie college... zupełnie inny system, ale jeśli już chcesz mieć jako takie porównanie z polskim systemem edukacji to college to coś jak licencjat. Trwa chyba 4 lata. Wykształcenie wyższe ale mniej niż uniwersytet. Uniwersytet to już wyższa półka.
Może chodziło Ci o 2 letni Community college? To coś jak technikum. Tylko to jest coś innego ;)
25michal6 - jeżeli chcesz studiować w USA to pamiętaj że musisz zdaż SAT-y. I też nie możesz liczyć że od razu dostaniesz prace więc najlepiej wcześniej coś zorganizuj. A jeżeli chodzi o poziom to oni mają troche jakby inny system kształcenia, aczkolwiek wiadomosci jako wiedzy mają mniej.
No właśnie wiem że muszę się wcześniej przygotować dlatego zczynam już od teraz :)
O SAT-ach wiem i myślę że nie będzie problemu się do nich przygotować.
A jeszcze jedno: Czy matura będzie miała jakieś znaczenie?? Bo egzamin zawodowy to wątpię...
Raczej nie, chyba tylko o tyle, żeby ja wgl zdać. Ja tez chciałam do USA ale padło jednak na UK, więc teraz sie przygotowywuje do egzaminów, matury, konkursów itd. Powodzenia ;)