uprawnienia do nauczania

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich użytkowników.
Mam pytanie co do uprawnień do nauczania języka angielskiego. Mój problem polega na tym, że od licencjatu jestem na specjalizacji translatorskiej i dzisiaj (jestem na ostatnim, piątym roku filologii angielskiej) uważam, że nie był to dobry wybór. Studiuję w Łodzi i chciałbym zrobić uprawnienia do nauczania w szkołach. Mam znajomych, którzy na licencjacie byli na specjalizacji pedagogicznej i dzisiaj znaleźli prace w zawodzie (uczą w szkołach językowych), a biura tłumaczeń nie są zainteresowane kolejnym tłumaczem z angielskiego. Chciałbym dostać jak najbardziej wyczerpujące odpowiedzi, ponieważ niestety jestem laikiem, a słyszałem wiele różnych wersji. Po pierwsze: do jakich szkół można aplikować po pedagogice na licencjacie? (czy tylko do poziomu gimnazjum włącznie czy także liceum? Moi znajomi nie uczą na poziomie liceum, więc wnioskuje, że poziom obejmuje tylko gimnazja). Poza tym chciałbym wiedzieć gdzie takie uprawnienia można zrobić, oraz ile czasu i pieniędzy to pochłonie? Szczególnie chciałbym wiedzieć, czy uniwersytety umożliwiają odbycie takich kursów (studiuję na UŁ) oraz czy są to zajęcia podyplomowe (czy muszę ukończyć najpierw ten ostatni rok czy mogę się zapisać na nie już na ostatnim roku i robić te uprawnienia już teraz?). Także chciałbym wiedzieć czy mogą być problemy z odbyciem praktyk w szkole skoro dopiero teraz zdecydowałem się zdobywać te uprawnienia. Jeśli jest coś ważnego o czym zapomniałem napisać to proszę również zamieścić to w odpowiedziach. Bardzo mi zależy na zrobieniu tych uprawnień, gdyż chciałbym mieć dodatkową opcję w szukaniu pracy.
Z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Na uprawnienia pedagogiczne, bo o nich chyabmyślisz składają się:psychologia, pedagogika i metodyka nauczania języka (razem z praktykami) Z reguły robi się te przedmioty będąc na studiach. W zależności od uczelnie na różnych latach.