help me jestem kompletnie zielona z gramatyki

Temat przeniesiony do archwium.
Brak wkładu własnego

Wpis zamieszczony (lub przeniesiony) do grupy "Brak wkładu własnego" oznacza, że autor wpisu nie zadał sobie trudu samemu spróbować poradzić sobie z zadaniem lub prośba o tłumaczenie została przepuszczona przez Google Translator. Jeśli ktoś z użytkowników forum ma czas i ochotę może odpisać na taki wpis ale jeśli takiej odpowiedzi nie będzie - nie ma co się denerwować - po prostu nikomu nie chce się odrabiać zadań za kogoś ;-)

Dlatego zachęcamy do własnych prób - szansa na odpowiedź jest znacznie większa.

i: mary, you are sailing round the word on your yacht Blue Wave (1) Have you ever sailed (you/ever/sail)round the word before?
m: Well, (2)..... (be) on boats all my life, but (3).... (not sail) round the world before.
i: What is life like on Blue Wave?
m: Everything(4).... (be)difficult. There is not much water on the boat and you need it for drinking, so I (5)....(wash) in the sea every day.
i: That(6)....(sound)fun.
m: It is OK when the weather(7)....(be)warm.
i: Oh! What(8)....(the weather/be)like since you left?
m: It was fine at the beginning but it(9)....(be)terrible for the last three weeks we(10).....(have)rain and big waves most of the time.
i: So, what(11)....(you/do)all day?
m: I(12)....(make)sure that everything on the boat is OK and I try to rest and relax as much as possible. Since the bad weather started I(13)(....(read)a lot of books and I (1`4)....(not sleep)very much. I am tired but Iam happy to continue.
i: Well good luck for the rest of your trip
chodzi o czas present simple or present perfect pomocy!!!
Olu_i_już -- bez _jakiekolwiek_ wkładu własnego, obrazującego zainteresowanie sprawą choćby trochę wykraczające poza chęć uzyskania dobrej oceny z pracy domowej, nic z tego nie będzie. I już.
ogólnie mam odpowiedzi które uważam ze sa dobre ale nie jestem pewna!!!
zaraz je napisze!!!
2) have been
3) have not sailed
4)
5)wash
6)
7)