Tłumaczenie doświadczenia fizycznego-Liceum.

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, mam do przetłumaczenia 2 doświadczenia fizyczne, lecz google translator nie jest do tego odpowiedni :) Proszę o jak najszybsze tłumaczenia !
Pozdrawiam !!!

TEKST 1.........................

Rezonans mechaniczny. Połączone wahadła
Materiały:
Cztery identyczne kulki lub metalowe nakrętki, mocna nić lub sznurek, ramka lub 2 statywy.
Wykonanie:
Umieszczam w rogach ramki sznurek, do którego symetrycznie mocuję cztery wahadła zrobione z kulek plasteliny, z czego 2 mają taką samą długość h, kolejne następująco ½h i 2h. .Poniżej prezentuje to rysunek.
Wychylam jedno z wahadeł o długości h z położenia równowagi i puszczam. Obserwuję co się dzieje.
Wnioski:
Kiedy jedno z wahadeł długości h oscyluje, jego amplituda stopniowo maleje, a energia jest przenoszona do drugiego wahadła o takiej samej długości przez łączący go z nim sznurek. Amplituda drgań drugiego wahadła stopniowo wzrasta. Ma miejsce rezonans mechaniczny.
W rezonansie z pobudzonym do drgań wahadłem jest tylko wahadło o takiej samej długości, ponieważ częstość własna drgań tego wahadła jest taka sama jak częstość drgań wahadła pobudzonego do drgań.
Pozostałe wahadła mają inną długość i zgodnie ze wzorem na okres drgań wahadła matematycznego, będą miały inny okres drgań, a co za tym idzie inną częstotliwość drgań własnych, dlatego nie zostaną pobudzone do drgań.
Z tego równania wynika, że okres drgań wahadła nie zależy od amplitudy i masy wahadła, a jedynie od jego długości i wartości działającego w danym miejscu przyspieszenia ziemskiego.

TEKST 2..................................

Krzywe Lissajous
Materiały:
Laser, dwa szkiełka tej samej wielkości, dwie elastyczne i podłużne blaszki, drewniane klocki, które posłużą nam za konstrukcję doświadczenia.
Wykonanie:
1.Mocuję 3 takie same klocki na deseczce, następnie 2 z nich z góry nawiercam. Do blaszek przyklejam szkiełka. Z jednego mniejszego klocka tworzę mocowanie do lasera. Następnie mocuję je na jednym z klocków, w którym wcześniej nie wywierciliśmy dziury. Do dwóch pozostałych wklejam blaszki ze szkiełkami i ustawiam jedno w płaszczyźnie poziomej, drugie- w pionowej. Potem dobieram odpowiedni kąt, aby promień lasera, po odbiciu od szkiełek mógł bez przeszkód padać na ścianę.
2.Włączam laser i wprawiam w drgania obydwa szkiełka. Obserwuję co się dzieje.
Wnioski:
Jeżeli stosunek okresów drgań tych dwóch szkiełek będzie bardzo bliski stosunkowi dwóch (małych, np. 2/3) liczb naturalnych, wtedy otrzymamy ładne krzywe zamknięte.
Uzyskane w takim doświadczeniu krzywe to tzw. krzywe Lissajous. Są to tory zamknięte zakreślane przez punkt wykonujący jednocześnie dwa drgania harmoniczne w dwóch wzajemnie prostopadłych kierunkach. Kształt figur zależy od stosunków między okresami i amplitudami obu drgań.
Na rysunku są pokazane rożne, możliwe do uzyskania przy odpowiedniej konstrukcji układu drgającego, rodzaje figur Lissajous (u góry podane są różnice faz, a z boku – stosunki okresów drgań).
jak wkleisz samodzielne tlumaczenia, byc moze ktos sprawdzi
TEKST 1.................

Mechanical resonance . The combined pendulum
materials:
Four identical balls or metal nuts , strong thread or string , frame or 2 racks.
Created by:
I put in the corners of the frame string , which secures four symmetrically pendulum balls made ​​of plasticine , 2 of which have the same length h , another follows ½h and 2h. .Poniżej Presents a drawing .
Lean out one of the pendulums of length h from the equilibrium position and let go . Watch what happens.
conclusions:
When one of the pendulum oscillates length h , gradually decreasing the amplitude and energy is transferred to the second pendulum of the same length by combining it with the string . The amplitude of the oscillation of the second pendulum is gradually increasing . Mechanical resonance occurs .
In resonance with the vibrations stimulated pendulum pendulum is only the same length as the own frequency of the pendulum is the same as the frequency of the pendulum energized to vibrate .
Others have a different length of the pendulum and in accordance with the model for the period of oscillation pendulum will have a different oscillation period , and thus a different frequency vibrations , so there will be stimulated to vibrate .
From this equation follows that the oscillation period of the pendulum does not depend on the amplitude and weight of the pendulum , only their length and the place of operation in the acceleration of gravity

TEKST 2 .....................

Lissajous figures
materials:
Laser, two glasses of the same size , two flexible and longitudinal plates , wooden blocks , which will serve us for the construction of experience.
Created by:
1.Mocuję 3 of the same tiles on the chopping board , then 2 of them in advance drilling. I stick to the blades slide . With one less block I create attachment to the laser. Then fixes it on one of the blocks , which have not previously drilled hole. Paste the other two plates with the slides, and I set one in the horizontal plane in a vertical drugie- . Then I choose the right angle to the laser beam , after reflection from the slide was allowed to fall on the wall.
2.Turn laser and put in two glasses vibrate . Watch what happens.
conclusions:
If the ratio of the oscillation periods of the two slides will be very close to the ratio of two ( small , eg . 2/3) of natural numbers , then you will have nice curves closed.
Derived from that experience curves is called. Lissajous curves . These are tracks drawn from the point closed simultaneously carrying two harmonics in two mutually perpendicular directions . The shape of the figures depends on the relations between the two periods and amplitudes of vibration .
In the figure are shown various possible to achieve with a proper design of the vibrating system , types of Lissajous figures (top phase differences are given , and on the side - the relations of the oscillation period ) .


Czy mógłby ktoś sprawdzić/poprawić/coś dodać ? :)
Przykro mi, że uwazasz nas za idiotów, ktorzy nie rozpoznają tłumaczenia z translatora.
Nie wróżę Ci sukcsów w szkole, skoro masz taki stosunek do swoich obowiazków. W życiu też będzie Ci ciężko i ludzie będa się z Ciebie śmiać, bo nie potrafisz zauważyć, że w tym 'tłumaczeniu' są polskie słow. My natomiast mamy tu uciechę - dzięki!
Wiem, że są tam polskie słowa, też jestem w stanie to zauważyć i chyba każdy wie, że tłumaczyłem to w translatorze :) Napisałem, że proszę o poprawienie, dodanie czegoś, jeżeli jest coś nie tak. Nie jestem orłem z angielskiego, dlatego zwróciłem się właśnie do was, bo mi zajęłoby to dobre kilka godzin, a potrzebuję jedynie prostego tłumaczenia, żeby każdy słaby uczeń mógł to zrozumieć. Potrzebuję tylko prostego tłumaczenia, a nie wykładu na temat mojego przyszłego życia. Wiem jak mam podchodzić do moich obowiązków, ale dzięki za rady :) Pozdrawiam gorąco tych , co "nabijają się" z postu! :)
@mateuh

jeżeli faktycznie jesteś w liceum, to dostałeś za trudne zadanie, z którym na pewno nawet twoja nauczycielka by sobie nie poradziła. Nie zmienia to jednak faktu, że postąpiłeś źle wklejajac tlumaczenie z translatora, kiedy ktos chcial ci szczerze i bezinteresownie pomóc
I think she'd get along one way or the other ...;) unless she is really overworked and underpaid blondie that missed out her " second half " ;)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa