Niech ktoś mi sprawdzi czy dobrze to napisalem?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam! Własnie dopiero co wrócilem z matury i od razu sie to wbiłem. W takim celu zeby mi ktoś sprawdzil czy mam mniej więcej dobrze zrobione zadanie. Zadanie brzmiało tak:
Zostaw zwięzłą notatkę swojemu wspóllokatorowi z zagranicy:
- ze musiałes wyjść
- zeby zrobił zakupy
- o której otwierają sklep
- gdzie zostawiłes mu pieniądze.
Ja napisałem tak chociaz od razu mowie ze orłem w pisaniu nie jestem.

Hey man! I must do some things and I get back at ten o'clock. Could you do some shopping? The fridge is empty. The store has oppened at seven o c'clock. I leave you some money at the table in the kitchen.

Bede wdzięczny za wypowiedzi ludzi ktorzy lepiej piszą po angielsku niż ja :) Pozdrawiam!
Błędów niewiele (the store opens/opened, on the table), podałeś wymagane informacje, chociaż nie wiem, czy nie za mało o tym co ma kupić.
On the table. No jasne jak ja mogłem to zawalić. Wiesz informacji cyba nie jest za mało bo tam zwracali uwagę na to że ma być zwieźle chociaz moglem tam podac jakies artykuly spozywcze czy coś np. beer :D
A to nie miało być na ok. 120 słów?
hej. po pierwsze ta wersja ' hay man ' jest troche nieodpowiednia, ok to mialo byc do kolegi, ale nie przesadzajmy z tm kolokwializmem;) wystarczylo napisac po prostu jakies imie i po klopocie. kolejna sprawa: za czesto uzywasz slowa 'some'; w tak krotkiej notatce pojawilo sie az 3 razy!!! nie mozesz napisac 'the store has oppened', powinienes uzyc formy: is opened. i nie moze byc 'at seven', bo to tak jakby tylko o 7 byl otwarty a o 6 czy 10 jest nieczynny (trzeba bylo napisac till 7 albo from 7). i lepsza by byla forma "I left you....". to chyba tyle, ogolnie info wszystkie zawarles wiec jakies punkty dostaniesz, moze nie maxa ale zle nie bedzie, w koncu to tylko podstawa i nie oceniaja tego az tak strasznie. pozdrawiam
Witam! Ja z taka sama prosba jak kolega wyzej. Prosił bym aby ktos sie zabawil w egzaminator i ocenil moja prace.Z gory dziekuje za poswiecony mi czas Pozdrawiam

1)Zredaguj wiadomosc do swojego wspołokatora z zagranicy.
#Poinformuj go dlaczego musisz wyjsc
# Poros o zrobie zakupow
#Przypomnij od ktorej godziny otawrty jest sklep
# Podaj informacje gdzie zostawiles pieniadze

Radek,
I can't do the shopping today because J should go on extra lessons. Could you do shopping please. If you have time. The shop open 6-18. Money is on the table.
See you

XYZ

2) Po powrocie z Wielkiej Brytanii stwierdziles, ze zostawiles jedna ze swoich rzeczy w hotelu. Napisz list do wlasciciela hotelu.
#Poinformuj, w jakim terminie przebywales w hotelu i wyraz zadowolenie ze swojego pobytu.
#Napisz jaka rzecz zostawiles i dlaczego tak bardzo zalezy ci na jej odzyskaniu
#Opisz, jak ta rzecz wygląda i wspomnij gdzie prawdopodobnie ja zostawiłeś.
# popros o przeslanie jej do Ciebie i zaoferuj pokrycie kosztow przesylki.


Dear Sir,

I am writting in connection with my trip in England. I am staying in your hotel in 26-30 may. J was fascinated because this hotel was comfortable and I met a lot of nice people.
Unfortynately, I lost my book. I would like have this book in my home because J should learn.
This book was black and big, write by Adam Mickiewicz. I think that my book is romm number "9".
I would be gratful if you could send my book from me. I will pay.

Yours faithfuly


XYZ
a zapomniałem dodac ze chodzi mi o punkty.Ile jestem w stanie dostac za takie prace. Pirwsza praca jest oceniana - 4 pkt za 4 informacje i 1pkt za jezyk- razem 5 pkt. Natomiast druga praca jest na 10pkt( 4 za info, 2 za forme, 2 za bogactwo jezykowe i 2 za kompozycje). Nie za dobrze poszlo mi sluchanie i czytanie, wiec prosze o pomoc, chcialbym wiedziec w jakim jestem polozeniu, czy mam szanse zdac ta mature. Pozdrawiam
w mojej poprzedniej wypowiedzi oczywiscie powinnam zawrzec "open', nie "opened"; sorry za mechaniczny blad.
jesli chodzi o notatke:
mysle ze lepiej byloby uzyc formy "have to" zamiast "should". w zdaniu could you.... oczywiscie znak zapytania na koncu (szczegol ale wazny); zdanie IF YOU HAVE TIME nie powinno byc oddzielone kropka, gdyz nie jest to nowa mysl. i oczywiscie: the shop IS OPEN. ogolnie mysle ze 4 punkty powinny byc;)

list:
-my trip TO England;
-I STAYED IN THE HOTEL FROM 26 TO 30 MAY (nie mozesz uzyc czasu terazniejszego jesli mowisz o tym co sie wydarzylo )
-I have lost my book
-I WOULD LIKE TO HAVE...
-THIS BOOK IS BLACK...
-.... WRITTEN
-I THINK MY BOOK IS IN THE ROOM NUMBER...
-GRATEFUL
-...SEND ME MY BOOK.
MYSLE ZE OSTATNIE ZDANIE NIEPOTRZEBNE.
ciezko mi powiedziec ile pkt za list; sporo bledow gramatycznych; bogactwo jezykowe niezbyt duze. nie wiem dokladnie jak wygladal zapis; czy byly akapity itd. nie wiem tez czy troszke nie za krotko, mysle ze ksiazke mozna bylio troche lepiej opisac, zeby ubarwic troche te prace. Moim zdaniem 6-7 punktow, ale moge sie mylic.
kamciaaa219 dziekuje za sprawdzenie listu:) jesli chodzi o akapity, to były, aczkolwiek troche pokreslilem ta prace:( jeszcze raz dziekuje za sprawdzenie:* A co sadzisz o wiadomosci?
upss nie zauwazylem twojego wzcesniejszego posta!:) W takim razie nie mam pytan wiecej i dziekuje za poswiecony mi czas. Pozdrawiam serdecznie
Prosil bym o sprawdzenie jeszcze tej notatki, polecenie to samo co wyzej. pozdrawiam

mark,
I'm go to the doctor. Please you go to the shopping. The shop open at 7a.m. the money are on table in the kitchen.
XYZ

PS: To juz jest naprawde ostatnia moja prosba:D
>>>Mark,
I'm goING to the doctor. Please WILL you 'go to' DO the shopping. The shop openS at 7a.m. The money 'are' IS on THE table in the kitchen.
>XYZ
Witam, mam pytanie! na dzisiejszej maturze pisalem opis, jednak napisalem najzwyklejszy opis (ze tak powiem schematowy czyli wstęp->wyglad->cechy charakteru->zainteresowania osoby->zakonczenie) podczas gdy przykladowy opis skupial sie TYLKO na tych dwóch cechach z polecenia! ja o nich napisalem ale wymienilem tez inne! jak myslicie czy moga oni to podciagnac pod niezrozumienie tematu?? czy beda to normalnie oceniac?? prosze o odpowiedz, z góry dzieki!!
moim zdaniem nie powinienes sie przejmowac tym co jest w kluczu; tam jest PRZYKLADOWE wypracowanie, ale nikt nie powiedzial, ze Twoje ma byc identyczne czy zblizone. Jesli zawarles wszystkie elementy, jakie opis powinien zawierac, to na pewno zostanie on dobrze oceniony. Poza tym sa jescze inne kwestie, jak kompozycja, jezyk, bogactwo slownictwa. Wszystko to sklada sie na punktacje, takze DON'T PANIC! EVERYTHING WILL BE OK;) A jeszcze odnosnie tego klucza, uwazam, ze troche przeginaja z tymi przykladowymi wypracowaniami. Nawet dzis dyskutowalismy o tym na uczelni z wykladowca, ze bez sensu wrzucac takie prace napisane na poziomie studenckim. Moge zapewnic, ze wiele osob na pierwszym roku anglistyki nie napisaloby az tak bogatej i wspanialej rozprawki czy opisu. Takze ludzie, nie przejmujcie sie kluczem, to tylko wzor;)
odnosnie tego opisu: oczywiscie podtrzymuje moje zdanie na temat tego co napisalam wyzej, jednak nie dodalam ze jesli podali w temacie te 2 cechy trzeba bylo o nich cos napisac. mozna oczywiscie cos dodac, ale kluczowym tematem jest umiejętność rozbudzania zainteresowań
młodzieży oraz odpowiednie podejście do problemów młodych ludzi. Nie loniecznie trzeba bpisac sowo w slowo jak tu chca, jednak sens trzeba zawrzec. Nie wiem dokladnie co napisales, ale mam nadzieje ze nie opisalaes info az tak bardzo odbiegajacych od tematu, np ze lubi truskawki;) pozdrawiam;)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie