Jak dobrze nauczyć się języka angielskiego (metody itd.) ?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich,

Języka angielskiego uczyłem się w szkole. Cały czas w mniejszym lub większym stopniu używam języka do ew. komunikowania się pisanie/mówienie/rozumienie tekstu. Często używam słownika (nie znam słówek). Nigdy nie uczyłem się gramatyki - próbowałem ale nie rozumiałem kiedy co stosować. Teraz przyszedł czas aby wziąć się za język porządnie i mam do was pytania:

1. Jak najlepiej zrobić "restart" nauki języka angielskiego (coś tam z języka wiem - nie jestem totalnie zielony).
2. Czy lepiej od razu wziąć nauczyciela indywidualnego czy zacząć samemu ? (lekcje grupowe odpadają bo nie mogę się na nich skupić - już próbowałem)
3. Czy możecie polecić jakieś materiały lub sposoby efektywnej nauki ? (w dobie istniejących aplikacji mobilnych i oprogramowania)
4. Wiem, że nauka to ciężka praca i jestem w 100% zmotywowany aby nawet codziennie poświęcić jakiś czas na naukę języka (np. za pomocą smartphona)

Pozdrawiam
Szczerze powiem, że wydanie pieniędzy na indywidualnego nauczyciela to strata pieniędzy przy zasobach jakie oferuje w dzisiejszych czasach internet. Indywidualny nauczyciel wyciągnie jakiś podręcznik i zacznie z tobą przerabiać lekcja po lekcji. Równie dobrze sam możesz to robić w domu.

Jeśli masz problem ze słówkami to nauka przez fiszki (ja korzystam z vocabus.pl- najlepiej mi podpasowały). Są fiszki tradycyjne papierowe i online. Popróbuj, zobacz które lepiej ci będą pasować.

Gramatyki najlepiej uczyć się w praktyce, dlatego polecam serie: "Angielski w tłumaczeniach" wydawnictwa Preston Publishing.

Skoro masz już jakieś podstawy to trzeba zacząć je wykorzystywać w praktyce. Lubisz czytać to czytaj po angielsku, lubisz filmy to oglądaj je po angielsku itd.

Polecam zajrzeć na takie stronki: interpals.pl, italki.com, langloo.com, fluentbe.com, fluentu.com, bliubliu.com, tutlo.pl, ororo.tv, englishtips.org, etutor.pl