Prowadzenie zajęć z konwersacji - pomocy

Temat przeniesiony do archwium.
Witam.
Mam ogromna prośbę do osób, które mają doświadczenie w prowadzeniu zajęć z konwersacji lub czynnie uczestniczyły w takowych zajęciach.

Czy ktoś może mi polecić jakąś stronę skąd mógłbym ściągnąć jakieś materiały pomocne w przeprowadzeniu takich zajęć na poziomie mniej więcej B2/C1?? Jak w praktyce ma wyglądać gadanie przez 1,5h nawet temat jakiegoś tekstu? - przecież nie chodzi o czytanie ale rozmawianie, a kto da gwarancję, że nawet jak rozkminianie tekstu zajmie 0,5h to dalej przez godzinę będzie się na jego temat gadka kleiła?

Może ktoś ma jakieś materiały/konspekty lub wie skąd je wytrzasnąć??

Z góry dzięki za każdą podpowiedź!
np...http://www.studyenglishtoday.net/lessons.html i do tego omawianie każdego zwrotu po angielsku....analizowanie właściwie wszystkiego co wpadnie w ucho:) można "podstępnie" powtarzać gramatykę, składnię, słowotwórstwo tym sposobem bez zagłębiania się w szczegóły...itd
> Jak w praktyce ma wyglądać gadanie przez 1,5h nawet
>temat jakiegoś tekstu? -

Nie da rady gadać 90 minut na temat jednego tekstu. Poza tym konwersacje to niezupełnie to samo co rozmowa:) Masz zajęcia indywidualne czy z grupą?
...można - to tylko kwestia wyobrażni i kreatywności lektora i...empatii...zapomniana cecha dobrego nauczyciela eh!
Z grupą i to dość rozstrzeloną poziomowo - od B2- do C1+ - wiem, że to nic nie znaczy ale jestem już po kilku zajęciach z innymi grupami z tej firmy (ok A2, zajecia tradycyjne, z książką)) i jestem nieco przerażony ich niechęcią do wszystkiego - zajęcia maja narzucone przez firmę i chyba muszą nawet odrabiać te 1,5h po godzinach więc na entuzjazm z ich strony raczej nie mam co liczyć.

Dlatego chciałbym się jakoś dobrze przygotować mimo, że ani wyobraźni ani empatii mi raczej nie brakuje to jednak "do rozmowy trzeba "conajmniej dwojga" i to mnie nieco przygnębia..
No dobra - da radę, ale nie na każdych zajęciach:)
Chociaż z drugiej strony można zrobić całe zajęcia na podstawie jednego tekstu (RPG, debaty, prezentacje), ale wtedy nie nazwałabym tego "gadaniem na temat tekstu" ;)
I jeszcze wyjaśnienie - grupy uczę od ok. roku i wszystko gra (wcześniej od lat uczyłem indywidualnie) tylko, że dotąd jeśli miała być konwersacja to albo wychodziła spontanicznie albo była niejako narzucona przez książkę a tu mam odgórnie narzucone aby nie opierać się na książce więc wizja "wymuszonego" rozmawiania/konwersowania (;)) przez 1,5h z raczej zniechęconymi ludźmi troszkę mnie przygnębia, nawet gdyby miałaby się odbywać w języku polskim..
aga, racja ((RPG, debaty, prezentacje), tylko gdyby to była grupa studentów.. "macie piec minut na przygotowanie wypowiedzi/stanowiska/roli itp." a ty masz 10 minut spokoju - a to jest grupa 4 osób oderwana od swoich biurek w swoim miejscu pracy - nie mogę sobie wyobrazić, że ochoczo zaczną się wczuwać w zajęcia :/
Jeśli to zajęcia w firmie, to może spróbuj je ustawić pod kątem jej działalności. Jak zobaczą, że do czegoś im się ten język przyda, to może nabiorą ochoty do nauki.
Daj im jakiegoś case'a, zaproponuj debatę. Przy dużym rozrzucie poziomów można robić zajęcia typu "show&tell" - np. każdy przygotowuje pięciominutową prezentację na dowolny temat (trzeba go tylko przyklepać); wtedy już trzeba coś powiedzieć, a czasami robi się z tego fajna rozmowa. Najważniejsze to nie robić rozwlekłych ćwiczeń, bo ludzie będą przysypiać.
Na rynku jest kilka książek do speakingu; ja korzystam z serii Timesaver, Speaking Extra, Instant Discussions i Discussions AtoZ. Case studies wyciągam z podręczników do business English. I czasami zwalam robotę na uczniów: sami proponują temat, a w mocniejszych grupach nawet sami prowadzą zajęcia:)
Dzięki piękne - w przyszłości na pewno rozejrzę się za owymi podręcznikami. Jak dotąd skorzystałem z porady pani Si - strona ma sporo fajnych tekstów tylko, że wyjaśnienia są pisane cyrlicą (ciężko je wydrukować uczniom;) Znalazłem też stronkę
http://esl.about.com/od/conversationlessonplan1/Lesson_Plans_for_Speaking_and_Conversation_for_ESL_EFL_Classes.htm

tylko tam z kolei są fajne zagadnienia, pros/cons etc. tyle, że bez tekstu, który można by wrzucić na rozgrzewkę:/ Ale nic - szukam dalej i mam nadzieję, że temat nie umrze zanim ktoś nie wrzuci jeszcze jakiegoś ciekawego linka/tytułu choćby dla tych co po mnie będą mieli podobny problem;)
a to całkiem, całkiem...http://www.cdlponline.org/ i moja ulubiona http://www.uefap.com/ systematycznie aktualizowana posiada zaletę - > grupy słownictwa, do tego dostosowane ćwiczenia i nieskończoną ilość fachowych porad....
a tutaj garstka z ostatnich poszukiwań:
Learn
http://www.kinglishschool.com/
http://www.allaboutspace.com/school/Canada/Mapquiz.shtml
http://pbskids.org/lions/games/flood.html
http://www.studyenglishtoday.net/lessons.html
http://www.gutenberg.org/dirs/etext04/8tchl10.txt
http://www.fullbooks.com/Children-s-Classics-In-Dramatic-Form1.html
http://www.englishouse.ru/html/bestseller2.html
http://www.fullbooks.com/
http://www.native-english.ru/extra/audiobooks5
http://www.autotick.com/
http://www.alleng.ru/english/txt.htm !!!!!
http://librarianchick.pbwiki.com/#Books/Audiobooks !!!!!!
http://www.audiobooks.net/lp/abnet-lp.html
http://wiredforbooks.org/carol/
http://www.world-english.org/ !!!!
http://www.anglik.net/history.htm
http://www.ompersonal.com.ar/omaudio/contenidotematico.htm !!!!!
http://www.poestories.com/wordlist.php
http://www.studyenglishtoday.net/links.html super!
http://www.scholastic.com/harrypotter/books/index.htm
http://www.nytimes.com/learning/teachers/featured_articles/2[tel]friday.html

Listen
http://www.cdlponline.org/
http://www.free-books.org/children.php
http://www.1-language.com/audiocourse/unit35_studypartners_scr.htm

VOCABULARY
http://www.e-ang.pl/nauka.php
https://secure.layingthefoundation.org/english/vocab/vocabstudy.asp
http://www.worldwidewords.org/weirdwords/index.htm

Grammar
http://www.bergen.edu/library/learning/english/grtopics.html#PRP
http://www.onestopenglish.com/pagenotfound.asp

Video
http://www.archive.org/details/CC_1915_07_12_AWoman

Test
http://www.uefap.com/test/default.htm
http://www.er.uqam.ca/nobel/r21270/levels/index.html

Reading
http://www.agendaweb.org/reading/comprehension_easy_interm1.html reading
http://mrmom.amaonline.com/poems/OurFather.htm
http://www.fsmw.uni.wroc.pl/lingw/?a=zad

:)
Ja czynnie (czasem:) uczestniczę w takowych zajęciach z francuskiego. Chodzę na konwersacyjny francuski dla osób bardzo początkujących (=nie mających pojęcia o francuskim).

Zajęcia trwają 2.5 godziny i ćwiczymy różne przydatne dialogii. Instruktorka daje nam słówka, przydatne zwroty oraz całe zdania i potem sobie to ćwiczymy w małych grupach lub parach.

Na zadanie przeważnie daje nam 2-3 kartki różnych słówek/wyrażeń/zdań/dialogów (bez tłumaczenia) i można sobie nad tym posiedzieć potem parę godzin ze słownikiem.

Gramatyki prawie w ogóle się nie uczymy, jedynie tak "przy okazji". Po 5 godzinach zajęć i około 20 godzin samotnej nauki jestem w stanie ułożyć proste dialogii na proste tematy.
hej:) tez prowadze konwersacje i znalazlam fajna stronke z pytaniami na rozne tematy. Nie ma tam tekstow ktore mozna uzyc na zajeciach, ale mnostwo pytan ktore mozna zadac uczniom i pozwolic im na fajna dyskusje miedzy soba:) dzisiaj wyprobuje z tematem "Friends", ciekawe jak pojdzie:)

oto stronka:
http://iteslj.org/questions/
Polecam podręcznik do konwersacji, zawiera mnóstwo pytań na wiele godzin zajęć:

Compelling Conversations
http://tutors.com.pl/pl/sklepprodukt,lista,5,podreczniki.html
edytowany przez BartekN: 02 mar 2011
Wow, fajnie, że podajecie te wszystkie linki, sama też skorzystam. Dziękuję ;)
Podsunę też jeszcze jeden pomysł - drukujemy artykuły z prasy anglojęzycznej na temat aktualnych wydarzeń i problemów na świecie, recenzje najnowszych filmów czy książek, tłumaczymy słówka i idiomy, a następnie rozmawiamy na te tematy. Linki do stron anglojęzycznych mediów znajdziecie np. na moim blogu: http://angielskidlakazdego.blox.pl
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie