Pomóżcie!

Temat przeniesiony do archwium.
Mój poziom angielskiego, to jakoś intermediate/upper-intermediate, a dokładniej to: dość dużo rozumiem (dużo czytam), ale za to nie za bardzo jest u mnie z pisaniem (tzn. zastosowanie czasów ze zdziwieniem zauważyłam, że znam raczej dobrze i ogólnie większość regułek gramatycznych i trochę konstrukcji też. Ale jestem w dużej mierze samoukiem i nigdy nic nie piszę tak żeby mi ktoś potem sprawdził i przez to mam problem z najprostszymi zdaniami jak np. I like only red shirts, I like red shirts only czy może jeszcze I only like red shirts :O), słuchania nie za bardzo potrafię ocenić, chociaż jest o wiele lepiej niż było, bo słucham trochę radia lbc*, a co do mówienia - jeszcze nigdy nie gadałam z nikim po angielsku (no chyba że ze sobą :D). No i jest pytanie: czy warto się zapisać na kurs do CAE zaczynający się we wrześniu? Oczywiście zaznaczam, że w takim przypadku byłabym gotowa uczyć się angielskiego po kilka godzin dziennie w czasie wakacji... No i oczywiście nie zakładam, że kurs skończy się egzaminem - ale czy w takim wypadku jest sens brać udział w kursie?
Bardzo liczę na waszą pomoc!!

*Wielkie dzięki dla savagerhino :)

PS Nie wiem czy to dobry temat/dział, jeśli zły to przepraszam :(
>jeszcze nigdy nie gadałam z nikim po angielsku (no chyba że ze sobą
>:D). No i jest pytanie: czy warto się zapisać na kurs do CAE

Bardzo mało prawdopodobne (nie że niemożliwe, ale BARDZO mało prawdopodobne), żeby ktoś kto nigdy nie rozmawiał po angielsku był na poziomie CAE.

Jeśli myślisz o zapisaniu się na kurs to spróbuj przejść się do szkoły i zrobić test kwalifikacyjny - czasami szkoły robią kursy wakacyjne więc tym bardziej może być tam jakiś lektor, który oceni twój poziom języka.

Ewentualnie zrób jakiś test on-line - może być ze szkoły językowej może być inny dostępny on-line - to ci da jakąś wiedzę na temat wiedzy leksykalno-gramatycznej.

Możesz na początek np. zrobić ten test: